MENU

Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2015

  • Autor: Kamila Majewska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

Książka prezentuje szereg atrakcyjnych i aktualnych zagadnień dotyczących współczesnej edukacji. Głównym założeniem było ukazanie sensu i wartości nauczania wczesnoszkolnego wspartego mediami, w tym tablicą interaktywną. W konsekwencji kolejne rozdziały monografii przybliżają zagadnienia związane z interaktywnością, rolą technologii informacyjnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyką nauczania w środowisku hipermedialnym. Całość analizowana jest z perspektywy kognitywno-konstruktywistycznej. Publikacja zawiera również omówienie interesujących poznawczo i aplikacyjnie badań empirycznych, poruszających zależność pomiędzy zastosowaniem tablicy interaktywnej a efektywnością procesu nauczania oraz uczenia się, motywacją do pracy, aktywnością uczniów, tempem działania. Poza charakterem naukowym, monografię cechuje także wymiar praktyczny, co czyni ją szczególnie cenną z perspektywy nauczycieli edukacji początkowej. Istotne wskazówki znajdą tu również wykładowcy przedmiotów ogólnokształcących oraz zawodowych, pragnący urozmaicić tradycyjne zajęcia elementami technologii informacyjnej. Zamieszczone materiały wychodzą naprzeciw potrzebom związanym z codzienną pracą pedagogów, edukatorów, studentów kierunków pedagogicznych oraz badaczy zajmujących się problematyką z zakresu nowoczesnych mediów dydaktycznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 7Rozdział 1
Interaktywność w procesie nauczania / 11
1.1. Prezentacja i interpretacja pojęcia „interaktywność” / 11
1.1.1. Pedagogiczne podejście do definicji / 12
1.1.2. Interaktywność w kontekście mediów dydaktycznych / 15
1.1.3. Potoczne rozumienie terminu przez nauczycieli / 21
1.2. Charakterystyka interaktywnego procesu nauczania / 24
1.2.1. Zasady kształcenia w interaktywnym środowisku dydaktycznym / 24
1.2.2. Interaktywne narzędzia w edukacji / 27
1.2.3. Źródła efektywności interaktywnego procesu kształcenia / 31
1.3. Efektywność dydaktyczna interaktywnych form nauczania / 34
1.3.1 Krótkie wprowadzenie do teorii / 34
1.3.2. Przegląd badań na temat interaktywnych form nauczania / 36Rozdział 2
Technologia informacyjna w edukacji wczesnoszkolnej / 47
2.1. Rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym / 47
2.2. Specyfika nauczania wczesnoszkolnego / 56
2.3. Rola technologii informacyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / 61
2.4. Multimedia w edukacji początkowej / 71
2.4.1. Zalety włączenia technologii do edukacji / 71
2.4.2. Problemy dydaktyczne wynikające z użytkowania technologii / 76Rozdział 3
Interactive White Board w nauczaniu wczesnoszkolnym / 83
3.1. Tablica interaktywna w klasie szkolnej / 83
3.1.1. Praca nauczyciela z tablicą interaktywną / 84
3.1.2. Przygotowanie materiałów dydaktycznych / 90
3.2. Multisensoryczne właściwości a edukacja wczesnoszkolna / 93
3.3. Konstruktywizm i edukacja / 104
3.3.1. Próba wyjaśnienia terminu / 105
3.3.2. Tablica interaktywna w kontekście założeń konstruktywizmu / 109
3.4. Kognitywistyczne aspekty nauczania z tablicą interaktywną / 114Rozdział 4
Interactive White Board w świetle badań empirycznych / 121
4.1. Koncepcja metodologiczna badań / 121
4.1.1. Pierwsze kroki ku procedurze badawczej / 121
4.1.2. Cel, przedmiot i problemy badawcze / 124
4.1.3. Metoda badań oraz narzędzia pomiaru zmiennych / 128
4.1.4. Dobór próby badawczej oraz charakterystyka terenu badań / 133
4.2. Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej spowodowane zastosowaniem tablicy interaktywnej / 135
4.2.1. Tablica interaktywna a wyniki nauczania / 135
4.2.2. Aktywność uczniów na lekcji z tablicą interaktywną / 152
4.2.3. Akceptacja Interactive White Board przez uczniów / 155
4.2.4. Tempo pracy na lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej / 157
4.2.5. Efektywność metody podającej w kontekście nauczania realizowanego przy pomocy tablicy interaktywnej / 160
4.2.6. Praca z tablicą interaktywną a efektywność metody poszukującej / 176Wnioski z badań oraz zalecenia dla nauczycieli / 193
Zakończenie / 201
Bibliografia / 203
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,36 zł
28,00 zł

Proces diabła

Wstrząsający thriller ukazujący mroczną stronę ludzkiego umysłu. Morderca zwany Rzeźnikiem Niewiniątek kilka lat temu siał terror na ulicach Krakowa. Sprawił, że ulice opustoszały, a dziewczyny bały się zostawać same w domach. Rozpętał chaos, kt...
17,64 zł
25,20 zł

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczy...
25,80 zł
30,00 zł

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody ...
74,76 zł
89,00 zł

Nowe spojrzenie na model zakazów dowodowych w procesie karnym

Publikacja poświęcona problematyce zakazów dowodowych, a w szczególności ich wpływu na możliwość dokonania prawdziwych ustaleń faktycznych i realizacji standardów rzetelnego procesu karnego stanowi owoc obrad podczas Konferencji or...
14,36 zł
16,70 zł

Aktywność umysłu w procesach wydobywania informacji pamięciowych

Książka jest poświęcona jednemu z najważniejszych zagadnień współczesnej psychologii pamięci. W oparciu o bogatą literaturę przedmiotu autor poddaje wszechstronnym analizom aktywność umysłu w procesach wydobywania informacji starając się oddać n...
16,77 zł
19,50 zł

Wielokryterialne metody wspomagania decyzji w procesie innowacji

Myślą przewodnią, która prowadziła autora podczas pisania tej pracy, było rozwinięcie metod wielokryterialnych tak, by mogły być pomocne w podejmowaniu decyzji o charakterze strategicznym, których przykładem są decyzje związane z innowacj...
9,36 zł
12,00 zł

Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie

Decyzje, które podejmuje, określają nie tylko kształt jego życia osobistego, zawodowego oraz rodzinnego, ale w jakimś stopniu wpływają na dzieje określonych środowisk i społeczności. Niektórzy ludzie są zdolni do podejmowania tak ważnych ...
153,00 zł
170,00 zł

Nieważność postępowania w procesie cywilnym

Nagroda główna w X edycji konkursu Przeglądu Sądowego na książkę prawniczą najbardziej przydatną w praktyce wymiaru sprawiedliwości w 2017 roku.Pierwsza nagroda w konkursie o nagrodę Prezesa Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskie...
14,40 zł
16,00 zł

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, konce...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!