Teatr 10/2022
Miesięcznik „Teatr” rejestruje i opisuje najważniejsze wydarzenia teatralne w Polsce i za granicą. W każdym numerze ukazują się omówienia premier z całego kraju oraz rozmowy, publicystyka, felietony.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- Liczba stron: 225
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
W NUMERZE 10/2022
NAGRODY „TEATRU”
6 Laureaci Nagród „Teatru” za sezon 2021/2022
TEMAT Z OKŁADKI
TR Warszawa: koniec i początek
11 Maryla Zielińska Powrót solidarności?
PO PREMIERZE
18 Łukasz Maciejewski Migotanie anioła
TO WIEM NA PEWNO Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie
20 Katarzyna Flader-Rzeszowska Samotność Anny
ANNA Teatr Nowa Strefa
22 Jacek Cieślak Ramzes ofiarą kapłana sztuki
FARAON Teatr Polski w Bielsku-Białej
24 Agata Tomasiewicz Dwie dusze Orlanda/y
ORLANDO. BLOOMSBURY Narodowy Stary Teatr w Krakowie
ORLANDO. BIOGRAFIE Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie
27 Jacek Kopciński Wizje chodźcie do mnie
SONATA BELZEBUBA Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
30 noty o przedstawieniach
LUDZIE
34 Mowa roślin – z Arturem Pałygą rozmawia Kamila Paprocka-Jasińska
41 Kamila Łapicka Słownik twórczości Artura Pałygi
(fragmenty)
44 Teatralny multitasking – z Wojciechem Stachurą rozmawia Anna Jazgarska
PRZESTRZENIE TEATRU
model instytucji
50 Szymon Kazimierczak Młoda Ochota
scena tańca: Ben J. Riepe
54 Anna Królica W kierunku utopii
„Dramat bezinteresowny”: Barbara Sadurska
58 Karolina Felberg Niemożność oswojenia Omegi
59 Barbara Sadurska Alfa i Omega. Monodram dla starego aktora z psem
PRZEGLĄD
festiwale
62 Dominik Gac Normalni ludzie
XXIII Goleniowskie Spotkania Teatralne „Bramat”
65 Karol Suszczyński Powrót po czterech latach wymuszonej przerwy
VI Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci we Wrocławiu
68 Wiktoria Tabak Wobec emocji
TAJEMNICZY OGRÓD Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie
zagranica
70 Dorota Kozińska Miłość w swej prostej i nieśmiertelnej mowie
A LITTLE NIGHT MUSIC Leeds Playhouse
72 Maciej Stroiński Niebezpieczne książki
THE INFERNAL COMEDY. CONFESSIONS OF A SERIAL KILLER w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu
musical
74 Piotr Sobierski Anioł(y) Warszawy
IRENA Teatr Muzyczny w Poznaniu
CZYTELNIA
77 Maria Napiontkowa Dwie o jednym
Aneta Kielak-Dudzik JANUSZ WARMIŃSKI I JEGO TEATR ATENEUM
Marta Cebera SZTUKA AKTORSKA ALEKSANDRY ŚLĄSKIEJ
80 Marek Waszkiel Lalkarze performerzy i performująca materia
Marzenna Wiśniewska ARCHIPELAG INDYWIDUALNOŚCI. SOLOWE TEATRY PERFORMERÓW WSPÓŁDZIAŁAJĄCYCH Z MATERIĄ
83 Dorota Jarząbek-Wasyl Diagnoza awangardy
POLSKA AWANGARDA TEATRALNA 1919–1939. ANTOLOGIA
FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
1 Jacek Kopciński
4 Forum
15 Grzegorz Kondrasiuk
16 Dorota Kozińska
31 Antonina Grzegorzewska
32 Magdalena Drab
76 Artur Pałyga
86 Fokus na…
88 Rozmaitości