Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Teatr masowy - Teatr dla mas(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2011

  • Redakcja naukowa: Małgorzata Leyko

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 24,00 zł
16,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,20 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Darmowa dostawa

Teatr masowy - Teatr dla mas

Rozważania związane z takimi zagadnieniami, jak teatr masowy, poetyka odbioru teatru „wielkiej liczby”, strategie artystyczne wypracowane przez wybitnych twórców masowych widowisk, związki pomiędzy teatrem a życiem społeczno-politycznym, zmiany przekroju społecznego widowni czy też postrzeganie widowiska jako formy zbiorowej manifestacji politycznych postaw i poglądów, nie były dotychczas zbyt często podejmowane przez polskich teatrologów i historyków kultury. (...) Umiejętnie zredagowany i ciekawie skomponowany przez Profesor Małgorzatę Leyko z Uniwersytetu Łódzkiego tom zbiorowy Teatr masowy – teatr dla mas znakomicie wypełnia tę ewidentną lukę w polskim piśmiennictwie teatrologicznym. Nawet pobieżna analiza zawartości tej książki skłonić musi do stwierdzenia, iż omawiana publikacja szybko stanie się pozycją niemal kanoniczną, rodzajem podręcznika, z którego korzystać będą nie tylko teatrolodzy, lecz także historycy, politolodzy, kulturoznawcy oraz wszyscy zainteresowani związkami zachodzącymi pomiędzy teatralnym widowiskiem a życiem społeczno-politycznym, różnorodnymi technikami wywierania wpływu na publiczność oraz językami politycznej propagandy. Z recenzji prof. Krzysztofa Kurka

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Małgorzata Leyko)                    	5 
Dobrochna Ratajczak: Teatr wielkiej liczby. Próba spojrzenia       	7 
Mirosław Kocur: Antyczna Grecja: teatr i demokracja           	25 
Mirosław Kocur: Antyczny Rzym: narodziny teatru masowego        	53 
Barbara Judkowiak: Teatr jezuicki jako teatr masowy. Pytania o masowość w kulturze teatralnej jezuitów XVI–XVIII wieku na przykładzie polskim    	79 
Irena Kadulska: Teatr widowisk ogniowych w XVIII wieku         	101 
Piotr Olkusz: Czas wielkich widowisk. Teatr masowy okresu rewolucji francuskiej 	119 
Elżbieta Nowicka: Wiedeński teatr przedmieść             	131 
Agnieszka Jelewska-Michaś: Wiktoriański modus melodramatyczny w kontekście teatru masowego epoki                   	151 
Małgorzata Leyko: Teatralizacja życia publicznego w Niemczech w XIX wieku   	169 
Monika Wąsik: Artyści tłumów – czarodzieje sceny. Reżyseria mas w Niemczech i Austrii na przełomie XIX i XX wieku               	183 
Piotr Olkusz: Teatr ludowy Romain Rollanda. Między realistycznym teatrem mieszczańskim a Wielką Reformą                 	197 
Katarzyna Osińska: Ewolucja radzieckich widowisk masowych (do lat trzydzie stych XX wieku)                       	207 
Karolina Prykowska-Michalak: Ruch robotniczy a teatr masowy w Niemczech przed II wojną światową                    	241 
Marek Podlasiak: Thingspiel jako forma propagandy w teatrze w Trzeciej Rzeszy: narodziny, rozwój, przyczyny upadku                	251 
Jan Ciechowicz: Na wolnym powietrzu. O rozmaitości form w teatrze plenerowym dziś                          	261
Marta Steiner: Oblicza teatru masowego w Chinach            	275 
Indeks osobowy                       	301
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

4,99 zł

Teatr krakowski

Dzieło Stanisława Brzozowskiego. Stanisław Brzozowski, pseudonim Adam Czepiel, to filozof, krytyk literacki, powieściopisarz i publicysta. Jeden z najwybitniejszych polskich intelektualistów XX w., wywarł ogromny wpływ na współczesnych i ...
4,99 zł

Wskazówki niezbędne dla urządzających teatr amatorski

Dzieło Zygmunta Niedźwieckiego. Zygmunt Niedźwiecki to prozaik. Ulegał tendencjom naturalistycznym, prezentując pesymistyczny obraz społeczeństwa i podlegającego zwierzęcym instynktom człowieka. Prawie przez całe życie mieszkał w Krakowie, gdzie zajmow...
49,90 zł

Transfer. Teksty dla teatru. Antologia

Teksty zebrane w antologii są świadectwem głębokiej i bezprecedensowej przemiany, jaka zaszła w polskim teatrze publicznym w ciągu ostatniej dekady. Przemiana ta dotyczy zarówno tematów podejmowanych na scenie, jak i strategii ich przedst...

Wypatrywanie. Filozoficzne aspekty języka, literatury i edukacji - 19 Daniel Stachuła: Scena i poznanie. O kilku pokrewieństwach konstruktywizmu i pedagogiki teatru

Lech Witkowski w monumentalnym dziele Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje przyznaje, że wartość edukacji i pedagogiki jest mierzalna, choć ich probierz nie jest najłatwiejszym narzędziem w obsłudze1. Według badacza, fundamentem edukacj...

(Od)pamiętywanie – gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży - 01 Grzegorz Leszczyński: Książka jako aktor w teatrze pamięci

Teksty zamieszczone w tomie (Od)pamiętywanie – gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży skupiają się na problematyce związanej z niezwykle popularnym we współczesnej kulturze zjawiskiem postpamięci. Mówiąc o szeroko z...

Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru

We współczesnych badaniach teatralnych przekonanie o dynamicznej, pełnej napięcia relacji tekst – scena funkcjonuje jako pewnik nie wymagający w zasadzie rozbudowanych uzasadnień naukowych. Różnorodność działań podejmowanych w obsza...

O teatrze i aktorze

Oczywiście, teatr jest dla mnie czymś więcej niż tylko sztuką pomocniczą innych sztuk. Istnieje wyłącznie jeden cel teatru: teatr, a myślę tu o teatrze, który należy do aktora. W teatrze nigdy już nie powinien dominować, jak było to minionych dz...

Widowisko - teatr - dramat. Wyd. 2. popr. i uzup.

Wobec dużej liczby różnego typu wydawnictw na tematy związane ze sztukami widowiskowymi, teatrem, jego antropologią, performatyką, potrzebny jest swego rodzaju przewodnik pokazujący te zjawiska, wprowadzający w podstawowe pojęcia dotyczące teatr...

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal. T. 5 - 09 Annette Siemes: Kryzys jako stan normalny — o normalizacji rzeczy nie do przyjęcia. Zarys projektu badawczego

Niniejsza książka to piąta i jednocześnie ostatnia praca poświęcona szeroko pojmowanemu dyskursowi autopromocyjnemu. Dotychczasowe rozważania pozwoliły uchwycić zagadnienie autopromocji i autoprezentacji w perspektywie synchro- i diachronicznej. Ostatn...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!