MENU

Teksty narracyjne uczniów z ASD

(eBook)

(opowiadanie i kartka z pamiętnika)

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Autor: Helena Balcerek

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 27,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,17 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

23,65
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Teksty narracyjne uczniów z ASD

Prezentowana monografia podejmuje bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przeprowadzone i zaprezentowane badania szczegółowo analizują problemy pogłębiania przez uczniów z ASD kompetencji komunikacyjnej i tekstotwórczej oraz metodykę wspierania tych uczniów w procesie nabywania sprawności tworzenia pisanego tekstu narracyjnego.

*********

Narrative Texts of ASD Students (a Short Story and a Diary Sheet)

The monograph explores a very little researched but extremely important issue of teaching Polish to students with special educational needs. The presented research analyses in detail the problems faced by ASD students who want to develop their communication and text-producing competence as well as the methodology of supporting these students in the process of acquiring the ability to create written narrative texts.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9
   Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 10
   Nauczanie form wypowiedzi – edukacja tekstotwórcza
   w kształceniu językowym 13
   Opis i struktura pracy 18

Rozdział 1. ASD – różne znaczenia i definicje autyzmu 21
   1.1. Definiowanie zaburzenia ASD w psychiatrii, 
   neurologii i psychologii 21
   1.2. Pojęcie ASD w pedagogice 26

Rozdział 2. Opowiadanie i kartka z pamiętnika jako przykłady pisanych form narracyjnych (perspektywa lingwodydaktyczna) 30
   2.1. Tekst (pisany) w ujęciu polonistycznym 31
   2.2. Tekst uczniowski w dydaktyce i w programach 
   nauczania 39
   2.3. Opowiadanie i kartka z pamiętnika – formy 
   narracyjne szkolnej wypowiedzi pisemnej 42
      2.3.1. Opowiadanie 44
      2.3.2. Kartka z pamiętnika 48

Rozdział 3. Kształcenie umiejętności tekstotwórczych
uczniów z ASD – wprowadzenie do analizy prac 50
   3.1. Metodologia badań 52
   3.2. Opis grupy badawczej 54
   3.3. Twórcze pisanie czy realizacja formy? 68

Rozdział 4. Analiza tekstów uczniowskich w formie opowiadania 73
   4.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej 
   74
   4.2. Komponenty formalne 80
   4.3. Spójność i poprawność językowa 105
   4.4. Oryginalność narracji 116
   4.5. Ortografia i interpunkcja 138

Rozdział 5. Analiza tekstów uczniowskich w formie kartki z pamiętnika 143
   5.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej 
   143
   5.2. Komponenty formalne 145
   5.3. Spójność i poprawność językowa 166
   5.4. Oryginalność narracji 180
   5.5. Ortografia i interpunkcja 193

Zakończenie (wnioski i rekomendacje) 197
Bibliografia 201
Spis ilustracji, schematów i tabel 206

Aneks 208
   1. Zestawienie tematów analizowanych prac pisemnych
   uczniów w poszczególnych klasach 208
   2. Teksty lektur do wypowiedzi pisemnych 210

Indeks rzeczowy 216
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Wstęp
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

39,78 zł
44,20 zł

Studia nad czytelnością krojów pisma i parametrami cichego czytania u polskich uczniów z dysleksją

Problematyka czytania – także w kontekście trudności w opanowaniu tej umiejętności przez dzieci z dysleksją – pozostaje od lat w polu zainteresowań badaczy reprezentujących rozmaite dziedziny nauki. Przede wszystkim sprawność ta stanowi obi...
125,16 zł
149,00 zł

Etyka radcowska - na egzamin. Komentarz wraz z orzecznictwem do Kodeksu etyki radców prawnych. Teksty przepisów

Wszystko czego potrzebujesz, aby zdać egzamin z etyki radcowskiej.Opracowanie uwzględnia zmiany wprowadzone do KERP w 2022 r., a obowiązujące od 1.1.2023 r.Książka zawiera:tekst ustawy o radcach prawnych,Regula...
34,20 zł
38,00 zł

Ilustracja i ilustratorzy lektur dla uczniów w młodszym wieku szkolnym w Polsce w latach 1944-1989

W omawianym okresie zaistniało wyjątkowe zjawisko w sztuce książki nazywane polską szkołą ilustracji czy też złotym jej okresem. Wynikało to z faktu, że ilustracje dla dzieci zawsze projektowali profesjonalnie wykształceni twórcy, zatrudniani pr...
22,05 zł
31,50 zł

Nazwy własne w kon/tekstach kultury

Pomieszczone w książce rozważania podporządkowano różnym zagadnieniom zebranym w pięciu ogniwach tematycznych odzwierciedlających zainteresowania autora problematyką nazw własnych. W grupie pierwszej znalazły się teksty dotykające problematyki o...
38,43 zł
54,90 zł

Myśleć Kafką. Teksty i konteksty

Seria: Oikos. Komparatystyka Literacka i Kulturowa (5), ISSN 2720-1104 Kafki i jego dzieła nie da się interpretować w jednoznaczny sposób, nie da się jego tekstów przyporządkować do któregokolwiek z nurtów literatury (czy szerzej – sztuki) nowo...
14,70 zł
21,00 zł

Słowo i tekst. T. 2: Język i proces literacki

Tom poświęcony jest zagadnieniom podejścia lingwistycznego do słowa artystycznego. Zawiera prace o różnym profilu, zarówno lingwistyczne, jak i literaturoznawcze, a także – częściowo – kulturologiczne, psychologiczne i socjolo...
19,31 zł
22,45 zł

Wykładniki spójności w tekstach pisanych przez obcokrajowców

Czytelnik znajdzie w publikacji analizę mechanizmów spójności językowej w tekstach pisanych przez obcokrajowców, którzy przystąpili do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego, a następnie klasyfikację stosowa...
26,46 zł
37,80 zł

Szkolnictwo Będzina w latach 1795–1918 wraz z tekstami źródłowymi

Praca składa się z dwóch części: w części pierwszej: Szkolnictwo Będzina w latach 1795–1918 zaprezentowane zostały wybrane problemy z dziejów będzińskiego szkolnictwa w okresie niewoli narodowej, z kolei część druga: Teksty źr&oacut...
51,21 zł
56,90 zł

Państwo jako żywy organizm i inne teksty

Johan Rudolf Kjellén (ur. 13 czerwca 1864 w Torsö, zm. 14 listopada 1922 w Uppsali) – szwedzki politolog i polityk. W swoich pracach udowadniał tezę, że państwo jest nieodłącznie związane z ziemią na której egzystuje i – ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!