Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Wyprawka szkolna »
MENU
Dostawa 0 zł!

Tester oprogramowania(eBook)

Przygotowanie do egzaminu z testowania oprogramowania

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2015

  • Autor: Karolina Zmitrowicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 39,90 zł
36,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Tester oprogramowania

W książce omówiono wszystkie tematy wymienione w planie nauczania ISTQB® Certyfikowany Tester dla poziomu podstawowego z roku 2011. Aby ułatwić naukę i zrozumienie podejmowanych tematów, zagadnienia teoretyczne zobrazowano odpowiednio dobranymi przykładami. Każdy rozdział kończy się pytaniami kontrolnymi, będącymi zarazem celami nauczania określonymi przez ISTQB® dla poszczególnych tematów, co ułatwi samodzielne sprawdzenie stanu swojej wiedzy. W celu umożliwienia lepszego przygotowania się do egzaminu w książce przedstawiono również przykładowe pytania egzaminacyjne. Publikacja ma pomóc czytelnikowi w zdobyciu wiedzy niezbędnej do przygotowania do egzaminu ISTQB® Certyfikowany Tester (International Software Testing Qualification Board) na poziomie podstawowym. Egzamin ten umożliwia zdobycie uznawanego na całym świecie certyfikatu poświadczającego kwalifikacje w obszarze testowania oprogramowania. Dowiesz się: • czym jest testowanie oprogramowania według ISTQB® i jakie obejmuje czynności; • jaka nomenklatura obowiązuje w obszarze testowania oprogramowania i jak jej prawidłowo używać; • jakie miejsce w przedsięwzięciu informatycznym zajmuje testowanie oprogramowania i jakie ma ono znaczenie dla sukcesu projektu; • jak planować i realizować proces testowania w projekcie IT, uwzględniając specyfikę projektu i wytwarzanego produktu; • jak projektować przypadki testowe przy użyciu różnych technik; • jak przygotować się do egzaminu – jaki zakres informacji jest wymagany na egzaminie certyfikacyjnym, co musisz zapamiętać, co zrozumieć i potrafić wyjaśnić na przykładach oraz co powinieneś umieć wykorzystać w praktyce; poznasz przykładowe pytania egzaminacyjne przedstawiające formę i sposób weryfikacji wiedzy podczas egzaminu certyfikacyjnego. Powinieneś wiedzieć: • jakie jest znaczenie jakości dla odbioru i użytkowania dowolnego produktu; • jakie są podstawowe fazy i charakterystyki cyklu życia produktu; • jakie procesy – zarządcze i wytwórcze – składają się na proces wytwarzania produktu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O książce               11

1. Podstawy testowania      13

1.1. Konieczność testowania          15
1.1.1. Wprowadzenie            15
1.1.2. Kontekst systemów informatycznych       15
1.1.3. Przyczyny usterek w oprogramowaniu          16
1.1.4. Rola testowania w rozwoju, utrzymaniu i użytkowaniu oprogramowania        18
1.1.5. Testowanie a jakość        19
1.1.6. Jak dużo testowania jest potrzebne    19
1.2. Czym jest testowanie            20
1.3. Ogólne zasady testowania             23
1.3.1. Zasada 1 – testowanie ujawnia usterki          23
1.3.2. Zasada 2 – testowanie gruntowne jest niewykonalne   24
1.3.3. Zasada 3 – wczesne testowanie           24
1.3.4. Zasada 4 – kumulowanie się błędów    25
1.3.5. Zasada 5 – paradoks pestycydów      25
1.3.6. Zasada 6 – testowanie zależy od kontekstu           25
1.3.7. Zasada 7 – mylne przekonanie o braku błędów    26
1.4. Podstawowy proces testowy           26
1.4.1. Wprowadzenie            26
1.4.2. Planowanie i nadzór nad testami      27
1.4.3. Analiza i projektowanie testów        29
1.4.4. Implementacja i wykonanie testów         31
1.4.5. Ocena spełnienia kryteriów zakończenia i raportowanie         33
1.4.6. Czynności zamykające testy          33
1.5. Psychologia testowania       34
1.6. Przykładowe pytania         36

2. Testowanie w cyklu życia oprogramowania       41

2.1. Modele wytwarzania oprogramowania           43
2.1.1. Wprowadzenie            43
2.1.2. Modele sekwencyjne           44
2.1.3. Modele iteracyjno-przyrostowe           46
2.1.4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania      49
2.2. Poziomy testów             50
2.2.1. Wprowadzenie            50
2.2.2. Testy modułowe       52
2.2.3. Testy integracyjne             54
2.2.4. Testy systemowe          56
2.2.5. Testy akceptacyjne             59
2.3. Typy testów            62
2.3.1. Wprowadzenie            62
2.3.2. Testowanie funkcji (testowanie funkcjonalne)         63
2.3.3. Testowanie atrybutów niefunkcjonalnych (testowanie niefunkcjonalne)     65
2.3.4. Testowanie struktury/architektury oprogramowania (testowanie strukturalne)       68
2.3.5. Testowanie związane ze zmianami (testowanie potwierdzające oraz regresywne)     69
2.4. Testowanie pielęgnacyjne             72
2.5. Przykładowe pytania         73

3. Statyczne techniki testowania      77

3.1. Techniki statyczne a proces testowania           79
3.2. Proces przeglądu        81
3.2.1. Wprowadzenie            81
3.2.2. Kroki przeglądu formalnego          82
3.2.3. Role i odpowiedzialność         83
3.2.4. Typy przeglądów       84
3.2.5. Czynniki wpływające na powodzenie przeglądów          86
3.3. Analiza statyczna za pomocą narzędzi        87
3.4. Przykładowe pytania         89

4. Techniki projektowania testów         93

4.1. Proces rozwoju testów            95
4.2. Kategorie technik projektowania testów      101
4.3. Techniki oparte na specyfikacji lub czarnoskrzynkowe       102
4.3.1. Podział na klasy równoważności           102
4.3.2. Analiza wartości brzegowych     104
4.3.3. Testowanie na podstawie tablicy decyzyjnej      105
4.3.4. Testowanie przejść między stanami    108
4.3.5. Testowanie na podstawie przypadków użycia         111
4.4. Techniki oparte na strukturze lub białoskrzynkowe      114
4.4.1. Wprowadzenie            114
4.4.2. Testowanie i pokrycie instrukcji           117
4.4.3. Testowanie i pokrycie decyzji     119
4.4.4. Inne techniki oparte na strukturze         122
4.5. Techniki oparte na doświadczeniu       123
4.6. Wybór technik testowania             125
4.7. Przykładowe pytania         126

5. Zarządzanie testowaniem          137

5.1. Organizacja testów      139
5.1.1. Wprowadzenie            139
5.1.2. Organizacja testów a ich niezależność          139
5.1.3. Zadania lidera testów oraz testera         140
5.2. Planowanie i szacowanie testów            143
5.2.1. Wprowadzenie            143
5.2.2. Planowanie testów             143
5.2.3. Szacowanie testów             150
5.2.4. Podejście do testowania, strategia testowania    153
5.3. Monitorowanie postępu testów i nadzór      156
5.3.1. Monitorowanie postępu testów        156
5.3.2. Raportowanie testów           158
5.3.3. Kierowanie testami (nadzór nad testami)        160
5.4. Zarządzanie konfiguracją             161
5.5. Ryzyko a testowanie         163
5.5.1. Wprowadzenie            163
5.5.2. Ryzyko projektowe a produktowe      163
5.5.3. Testowanie oparte na ryzyku     165
5.6. Zarządzanie incydentami          168
5.7. Przykładowe pytania         171

6. Testowanie wspierane narzędziami          179

6.1. Typy narzędzi testowych          181
6.1.1. Cel wsparcia narzędziowego dla testów     181
6.1.2. Klasyfikacja narzędzi testowych           182
6.1.3. Wsparcie narzędziowe dla zarządzania testowaniem i testami        182
6.1.4. Wsparcie narzędziowe dla testów statycznych    184
6.1.5. Wsparcie narzędziowe dla specyfikacji testów    185
6.1.6. Wsparcie narzędziowe dla wykonania testów oraz logowania     186
6.1.7. Wsparcie narzędziowe dla wydajności i monitorowania         187
6.1.8. Porównanie typów narzędzi testowych          188
6.1.9. Wsparcie narzędziowe dla różnych obszarów zastosowań    190
6.2. Skuteczne użycie narzędzi, potencjalne korzyści i ryzyko     191
6.3. Wdrażanie narzędzi w organizacji       195
6.4. Przykładowe pytania         197

Literatura          201
Spis rysunków              203
Spis tabel               204
Spis definicji        205
Spis przykładów         208
Spis pytań          208
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Karolina Zmitrowicz

Pracuje w branży IT od ponad 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami. Podczas swojej kariery pracowała jako tester, analityk, projektant i koordynator projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, lecz także doskonałe umiejętności interpersonalne.

Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań.

Jest autorką kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (WN PWN 2014) oraz Inżynieria wymagań. Studium przypadków (WN PWN 2017). Wykładowca akademicki w WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownikiem studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    Statyczne testowanie oprogramowania

    Techniki testowania statycznego to zestaw narzędzi służący do sprawdzania ręcznie lub za pomocą analizy automatycznej kodu lub innych artefaktów procesu wytwórczego ( dukumentacja, wymagania ) bez uruchamiania kodu. Publikacja przybliża t...

    Testowanie oprogramowania w praktyce

    Drugi tom niezwykle życzliwie przyjętej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków – dla praktyków – rzeczywistych wyzwań zawodowych w dziedzinie inżynier...
    28,00 zł

    Modelowanie satysfakcji, użyteczności i wykorzystania oprogramowania Open Source

    Oprogramowanie Open Source to nowy sposób tworzenia systemów informacyjnych (si/ti2). Wprawdzie w powszechnej opinii ta kategoria oprogramowania jeszcze do niedawna funkcjonowała jako „oprogramowanie darmowe”,to jednak istotą ...
    103,00 zł

    Testowanie i jakość oprogramowania

    Testowanie oprogramowania, choć kluczowe dla powodzenia projektów IT, wciąż jest niedocenianą dziedziną inżynierii oprogramowania. Jednym z powodów jest brak rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji o tej dyscyplinie. Niniejsza ...
    26,00 zł

    Systemy zarządzania jakością w procesie lokalizacji i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie

    W pracy podjęto starania zmierzające do wskazania sposobu lokalizowania i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie i stosujących systemy zarządzania jakością. Jest to uzasadnione możliwościami czasowymi autora i respondent&oacu...

    Zawód tester

    Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów. Dzieli się na dwie części: w pierws...
    58,80 zł

    Szacowanie oprogramowania Kulisy czarnej magii

    „Książka ta nie tylko uczy sztuki szacowania, ale zmienia całkowicie sposób myślenia o tworzeniu oprogramowania. Powinna stać na półce każdego zawodowego programisty”. – Eric Freeman, współautor książki „Hea...
    39,00 zł

    Podręcznik tworzenia stron internetowych na Facebooku

    Oficjalny podręcznik używania kreatora stron społecznościowych na Facebooku Zakładka Polishwords 7.0. Podręcznik ten przeprowadzi Cię przez proces zakładania strony społecznościowej, dodawania i komponowania zakładek oraz mierzenia efektów dział...

    Kilka sposobów na bezpieczeństwo komputera — w domu i firmie

    Bezpieczeństwo może być bardzo wszechstronnie zrozumiane. Bezpieczna droga ucznia do szkoły i do domu, bezpieczeństwo kobiety w domu i poza domem. Bezpieczeństwo na drogach, które regulują przepisy kodeksu drogowego... W tej publikacji autor zaj...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!