Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

The Anatomy of Intercultural Encounters. A Sociolinguistic Cross-Cultural Study(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2017

  • Autor: Grażyna Kiliańska-Przybyło

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 21,00 zł
18,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

The Anatomy of Intercultural Encounters. A Sociolinguistic Cross-Cultural Study

Żyjemy w czasach, w których kontakt z obcokrajowcami (osobisty lub wirtualny) jest nieunikniony. Publikacja koncentruje się na charakterystyce spotkań międzykulturowych, interakcji jakie zachodzą pomiędzy uczestnikami takich spotkań oraz przedstawieniu czynników, które odgrywają istotną rolę podczas komunikacji międzykulturowej. Spotkania międzykulturowe omówione są z dwóch perspektyw: teoretycznej i osobistej, uwzględniającej doświadczenia studentów Filologii Angielskiej polskiego i tureckiego pochodzenia. Publikacja z jednej strony przybliża specyfikę kontaktów międzykulturowych i pozwala zaobserwować mechanizmy, jakie podczas takich spotkań występują; z drugiej zaś stanowi materiał źródłowy w postaci osobistych refleksji uczestników badania, historyjek i anegdotek z zakresu komunikacji międzykulturowej. Dlatego też, książka adresowana jest do zarówno do studentów, osób podróżujących i mających kontakt z obcokrajowcami, jak i nauczycieli lub osób prowadzących szkolenia międzykulturowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Contents

Acknowledgments / 9
Introduction / 11

Chapter 1: Intercultural encounters / 17
1.1 Intercultural encounters – Facts / 17
1.2 Intercultural encounters as awareness-raising situations / 21
1.3 Intercultural encounters as interaction, mediation, and negotiation / 22
1.3.1 Intercultural encounters as mediation / 25
1.3.2 Intercultural encounters as negotiation / 26
1.4 Intercultural encounters – The linguistic dimension / 27
1.4.1 Intercultural encounters as language-in-action situations / 28
1.4.2 Intercultural encounters as culture bumps – Cross-cultural pragmatics / 30
1.5 Intercultural encounters as problem-solving tasks / 33
1.6 Intercultural encounters as emotion-generation situations / 34
1.6.1 Empathy / 37
1.6.2 Perspective-taking and sense-making / 38
1.6.3 Identity and self-construals / 39
1.6.4 Communication apprehension / 40
1.6.5 Willingness to communicate / 41
1.6.6 Self-disclosure / 42
1.6.7 Cultural differences in self-disclosure / 43
1.6.8 Stereotypes / 44
1.6.9 Culture shock / 45
1.7 The intercultural continuum / 46
1.7.1 Interculture, interlanguage / 47
1.7.2 Cultural intelligence / 48
1.7.3 Intercultural competence / 49
1.7.4 Intercultural sensitivity and other conditions for intercultural learning / 52
1.7.5 Learning – unlearning – relearning / 53
1.8 Obstacles to intercultural communication / 54
1.9 Intercultural encounter as a trigger for reflection / 56
1.9.1 Intercultural encounter as an example of experiential learning / 57
1.9.2 Intercultural encounter as a part of a sociocultural proces / 57
1.10 Research on intercultural competence / 58
1.10.1 Projects on intercultural competence and training – An overview / 58
1.10.2 Ways of studying intercultural competence / 59

Chapter 2: Narrative inquiry – Background / 61
2.1 Homo narrans and narrative intelligence / 62
2.2 Narrative’s moments – A record of one’s own experience (individual’s perspective) / 64
2.3 Tell me your story – Approaches to narrative analysis (researcher’s perspective) / 67
2.3.1 Narrative inquiry: The elements of a good story / 70
2.3.2 Cultural aspects in the narrative analysis / 72
2.4 Narrative and intercultural learning – The critical incident theory / 73
2.4.1 What is critical about critical incidents? / 74
2.4.2 Critical incidents and intercultural communication / 76

Chapter 3: The scheme of the research study / 81
3.1 Research objectives / 81
3.2 The subjects / 83
3.2.1 Poland and Turkey – Rationale for choosing the research partners / 86
3.3 Research tools and procedures / 88
3.3.1 Discussion-generating tasks / 88
3.3.2 The questionnaire for students / 89
3.3.3 Intercultural Sensitivity Scale / 90
3.3.4 Written narrative task: Narrative about intercultural encounters / 92
3.4 Narratives – Analysis and evaluation procedures / 93
3.4.1 Content analysis / 93
3.4.2 Statistical analysis: LIWC software – Brief characteristics / 93
3.5 Stages of the research project / 98
3.6 Data evaluation procedures / 101

Chapter 4: Narratives – Data presentation and analysis / 103
4.1. Statistical analysis of the narratives – General characteristics / 103
4.2 Content analysis of the encounters / 109
4.2.1 Topical analysis – Background about the nature of the encounters / 109
4.2.2 Intercultural encounter as an experience raising students’ language awareness / 114
4.2.3 Intercultural encounter as an opportunity to communicate / 118
4.2.4 Intercultural encounter as a lesson in culture / 123
4.2.5 Affectivity in intercultural encounters / 124
4.3 From “Haha” to “aha” – Intercultural encounters as an incentive to reflect, restructure, and learn from the experience / 126
4.3.1 Knowledge extension / 126
4.3.2 Self-knowledge / 128
4.3.3 Redefinition and modification of stereotypes / 129
4.3.4 Change of attitudes / 131
4.4 Intercultural encounters – Reflection for action – Teacher’s perspective / 133
4.5 Structural analysis / 137

Chapter 5: Questionnaires and scales – Data presentation and analysis / 139
5.1 Questionnaire – Background (biographical) information / 139
5.2 Intercultural profile – Data analysis / 147
5.3 The analysis of Cross-Cultural Adaptability Inventory (CCAI) / 163
5.3.1 Emotional Resilience / 163
5.3.2 Flexibility and Openness / 165
5.3.3 Perceptual Acuity / 167
5.3.4 Personal Autonomy / 169

Chapter 6: Conclusions / 173
6.1 Answers to the research objectives / 173
6.1.1 Differences between the groups of Polish P1, Polish P2, and the Turkish subjects / 173
6.1.2 The students’ perception and self-assessment of the sociocultural competence / 177
6.1.3 Culturally determined aspects of language use / 178
6.1.4 Communication and miscommunication / 179
6.1.5 Cultural sensitivity and cultural knowledge / 179
6.1.6 Intercultural encounters and affect / 180
6.1.7 Narrativisation and reflection / 183
6.1.8 Perspective-taking / 184
6.1.9 The students’ intercultural experiences and adaptability / 186
6.1.10 Learning outcomes: Me as a FL teacher vs. me as a language learner / 187
6.2 Evaluation of the research project / 192
6.3 Implications for further research / 193

Appendix / 197
1. Research scenario for intercultural encounters / 197
2. Iceberg Theory of Culture (supplementary materials implemented during the research – Theoretical training, Step 1) / 199
2a. The Iceberg Theory of Culture – Modified version – Theoretical training, Step 1) / 200
3. The Form technique (Supplementary materials implemented during the research – Theoretical training) / 201
4. Culture Quiz / 202
5. Questionnaire: Intercultural Encounters (Supplementary materials implemented during the research – Data collection procedure, Step 2) / 203
6. Narrative task (Supplementary materials implemented during the research – Data collection procedure, Step 3) / 207
7. LIWC2007 Output Variable Information – detailed data presentation: Polish P1 group, Polish P2 group, Turkish group / 208

Bibliography / 213
Streszczenie / 241
Zusammenfassung / 243
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

14,90 zł

The Cross Brand

In "The Cross Brand", Sheriff Harry Ganton and Jack Bristol have been friends since they were young. But when Harry accuses Jack of trying to steal his girl, guns blaze and the sheriff is shot. Jack Bristol stole his horse and rode off, not i...
28,00 zł

Alex Cross musi zginąć

W osiemnastej powieści z serii Alex Cross detektyw waszyngtońskiej policji rozwiązuje dwie zagadki: uprowadzenia oraz zamachów terrorystycznych. Dzieci prezydenta USA zostają porwane ze szkoły. Cross dowiaduje się o tym przypadkiem, ponieważ spr...
14,90 zł

A Study in Scarlet

Illustrated edition with original illustrations by Richard Gutschmidt, a famous German painter, book illustrator and graphic artist. „A Study in Scarlet” is the first Sherlock Holmes book written by Sir Arthur Conan Doyle. Dr John H. Watson...
14,90 zł

Rowdy of the Cross L

Rowdy Vaughn is a goodhearted but somewhat uncouth range rider whose attempts at wooing the local schoolteacher are hampered by a longstanding blood feud. The problems start when Jessie’s brother turns out to be a good-for-nothing kind of guy who...
19,00 zł

Obcowanie. Manifesty i eseje

Tom Obcowanie. Manifesty i eseje jest zbiorem wypowiedzi programowych, esejów, notatek i rozmów, które koncentrują się wokół zasadniczych pytań o kondycję i kształt kultury na przełomie wieków XX i XXI. Zadającemu pyt...
20,00 zł

Katecheta nr 03/2015

W marcowym numerze Katechety: - Rozważania drogi krzyżowej dla dzieci br. Tadeusza Rucińskiego - Tradycje Wielkiego Postu – materiały dla szkoły specjalnej - Przypadek, czy powołanie? - Jak przetrwałam 13 lat katechizując - O pedagogicznej i kate...
34,99 zł

Stańmy się sobą. Cztery projekty emancypacji (1863-1939)

Kolejne projekty emancypacji kobiet, które przedstawia książka na szerokim tle epoki, są niczym ślady pozostawione przez kamienie rzucone w wodę: rozchodzą się coraz dalej. W opisywanym tu okresie pomiędzy powstaniem styczniowym a wybuchem drugi...
32,00 zł

Jarosław. Tajemnice Kaczyńskiego

Zawiedzie się ten, kto będzie tu szukać polityki, bo nie jest to książka o polityku, a o żywym człowieku. Jak my wszyscy - pełnym tajemnic i sprzeczności. Bohater z jednej strony jest charyzmatycznym przywódcą, brutalnym i pewnym swoich przekona...
29,00 zł

ZARZĄDZANIE SYTUACJAMI PROBLEMOWYMI case study - Rozdział 2. Kryzys organizacji

Turbulentne otoczenie wpływa na zmiany zachodzące w organizacji oraz wywoduje pojawianie się nowych problemów zarządzania. Aby dostosować się do zmian zachodzących w zmieniającym się otoczeniu, należy te problemy identyfikować w celu ich rozwiąz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!