The retail trade in Europe – diagnosis and future prespectives
Retail trade constitutes an important sector of economies in
European countries. Retail trade faces numerous changes caused by the processes of concentration and integration of
retailers, internationalization of commercial organizations, progress within IT technologies and trends in customers` behaviours. Multiplicity and diversity of customers` needs, which may be satisfied in retail trade, contribute to the commencement of diverse ways of providing products to their customers by retail trade enterprises. The result of these changes is a new structure of retail trade network in particular European countries.
The objective of this study is the diagnosis of retail trade functioning in Europe and an attempt to outline perspectives and directions of development of this economic sector. The report constitutes a complex study of retail trade, retailers and retail chains functioning in Europe and its selected countries.
The characteristics of retail trade in Europe were conducted on the basis of available Eurostat statistics, data published by national statistical offices, research agencies, organisations of retailers and other institutions dealing with retail trade.
The primary sources were used for the needs of this work as well. The extensive objectives of this work required specifying the subject and spatial matter of direct research. The objects of the research were inhabitants of selected European countries: Belgium, Finland, France, Germany, Poland, Romania, Slovakia and Hungary.
The attempts to predict perspectives and directions of retail trade development in Europe were based on the experts` evaluation method.
The publication will certainly be very interesting for all people dealing with the issue of retail trade on a daily basis. The managers of retail companies, researchers as well as students will find these themes very useful.
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7875-255-4
- ISBN druku: 978-83-7875-255-4
- Liczba stron: 158
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction 7 Chapter 1. Theoretical and methodological aspects of retail trade research in Europe 9 1.1. Specific of retail trade as a research subject 9 1.2. Source foundations for retail trade research in Europe 17 1.3. Methodological assumptions for retail trade research in Europe 25 Chapter 2. Retail trade in Europe 29 2.1. Retail trade in European Union in the years 2008-2012 29 2.2. Retailing in European countries in the years 2008-2012 37 2.3. Retailers in Europe 46 Chapter 3. Retail trade in selected European countries 58 3.1. Characteristics of research samples 58 3.2. Retailing in European countries – case study 61 3.2.1. Belgium 62 3.2.2. Finland 71 3.2.3. France 79 3.2.4. Germany 88 3.2.5. Hungary 98 3.2.6. Poland 106 3.2.7. Romania 113 3.2.8. Slovakia 122 3.3. Perspectives and directions of retail trade development in 2020 according to experts 129 Conclusion 141 Bibliography 145 List of tables 151