MENU

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation - 08 Appendix A; Appendix B; Appendix C; References

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2012

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Andrzej Porzuczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation - 08 Appendix A; Appendix B; Appendix C; References

Książka Andrzeja Porzuczka poświęcona jest analizie relacji czasowych pomiędzy elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej zaawansowanego ucznia polskiego. Celem autora było wykazanie i opisanie różnic w tym zakresie między polskim uczniem a rodzimym użytkownikiem języka angielskiego oraz ich interpretacja w kontekście glottodydaktycznym.
Część teoretyczna pracy (rozdziały 1—3) omawia historię i stan badań nad prozodią języka mówionego oraz metodologię akustycznych badań mowy. Część praktyczna natomiast (rozdziały 4—7) przedstawia oparte na dyskusji z części teoretycznej założenia metodologiczne, hipotezy badawcze oraz materiał językowy wybrany do analizy, po czym autor w sposób wyczerpujący prezentuje i omawia wyniki swoich badań.
Autor zaobserwował m.in.: wyraźnie dłuższy czas trwania elementów nieakcentowanych w wymowie Polaków oraz większą u rodzimych użytkowników języka angielskiego tendencję do wyrównywania czasu trwanie stopy rytmicznej. Badania nie wykazały z kolei wyraźnych różnic w bezwzględnej długości samogłosek i sylab akcentowanych (z wyjątkiem sylab akcentowanych na końcu frazy, gdzie są one znacznie dłuższe w wymowie rodowitych Anglików).
Przedstawione w pracy Andrzeja Porzuczka rezultaty badań oraz wykorzystanie zastosowanych w nich metod mogą posłużyć do identyfikacji konkretnych problemów w przyswajaniu obcej wymowy, jak również wprowadzić element obiektywizmu do zazwyczaj impresjonistycznej oceny warstwy prozodycznej wymowy języka obcego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
CONTENTS

INTRODUCTION / 9

CHAPTER 1
SPEECH UNITS AND THEIR DURATION / 15
1.1 The structure of utterances for prosodic analysis / 15
1.1.1 Higher-level utterance constituents / 15
1.1.2 Relations between the word (lexical or functional) and the foot / 19
1.1.3 The status of lower level units — syllables and segments / 20
1.1.4 Conclusion / 22
1.2 Segmental length and its determinants / 22
1.2.1 Intrinsic segmental length / 22
1.2.1.1 Universal segmental duration determinants / 23
1.2.1.2 Language-specific intrinsic segmental length / 23
1.2.2 Phonetic context as a segmental duration determinant / 25
1.2.3 The effect of syllable structure / 26
1.3 Temporal relations within and across utterance units / 27
1.3.1 Universal domain-edge processes / 27
1.3.2 Domain-specific processes / 29
1.3.2.1 The foot / 29
1.3.2.2 The word / 30
1.3.2.3 The intonational phrase and the utterance / 31
1.3.3 The pauses / 31
1.4 IP-level duration determinants / 32
1.4.1 Intonation / 32
1.4.2 Speech rate / 32
1.4.3 Speaking style / 33
1.5 Conclusion / 33

CHAPTER 2
PROMINENCE AS THE MAIN SPEECH TIMING FACTOR / 34
2.1 Introduction / 34
2.2 Acoustic correlates of prominence / 35
2.3 Types of prominence. Stress vs. accent / 38
2.4 Focus and prominence / 38
2.5 Prominence — a phonological category or gradient property of syllables? / 39
2.6 Domain lengthening under accent and stress / 41
2.6.1 The domain and locus of lengthening / 41
2.6.2 The scale of lengthening / 42
2.6.3 Accentual lengthening in Polish and other languages / 43
2.7 Lack of prominence as a duration determinant / 44
2.7.1 The locus of reduction / 44
2.7.2 Reasons for vowel reduction / 45
2.7.3 Vowel reduction in English and Polish / 46

CHAPTER 3
SPEECH TIMING AND THE NOTION OF RHYTHM / 47
3.1 Introduction / 47
3.2 Rhythm Class Hypothesis / 48
3.2.1 Stress-timing and syllable-timing / 48
3.2.2 The criticism of RCH / 48
3.2.3 Alternative approaches to rhythm typology / 49
3.2.4 Recent rhythm/timing measures / 50
3.2.5 Summary / 52
3.3 English and Polish speech timing / 52
3.3.1 The rhythms of English and Polish / 52
3.3.2 Timing differences between English and Polish / 53
3.4 Polish learners’ timing problems / 53
3.4.1 Long and short vowels / 54
3.4.2 Unstressed vowel and syllable reduction / 54
3.4.3 Accentual lengthening / 55
3.4.4 Stress timing / 55
3.5 The relevance of timing problems for EFL communication / 56
3.5.1 Long and short vowels / 56
3.5.2 Vowel reduction / 57
3.5.3 Accentual lengthening / 57
3.5.4 Stress-timing / 58
3.6 Conclusion / 59

CHAPTER 4
THE DIAGNOSTIC STUDY OF POLISH LEARNERS’ ENGLISH SPEECH TIMING / 60
4.1 Introduction / 60
4.2 General assumptions and hypotheses / 61
4.3 Method / 62
4.3.1 The subjects and data collection procedure / 62
4.3.2 Tested units and contexts / 63
4.3.3 Acoustic signal analysis and the structure of tested phrases / 69
4.3.3.1 General domain-related principles / 69
4.3.3.2 Specific boundary-related principles / 70
4.3.3.3 Additional remarks / 71
4.3.4 Statistical analysis / 71

CHAPTER 5
ABSOLUTE AND RELATIVE DURATION OF VOCALIC SEGMENTS — RESULTS AND DISCUSSION / 72
5.1 Introduction / 72
5.2 Stressed vowel duration / 73
5.2.1 Intrinsic vowel length / 75
5.2.2 Final lengthening / 76
5.2.3 Accentual lengthening / 76
5.2.4 Foot complexity effect / 78
5.2.5 Pre-fortis clipping / 80
5.2.6 Within-phrase relations / 80
5.2.7 Summary / 82
5.3 Unstressed vowel duration / 84
5.3.1 Unstressed vowels in monosyllabic function words / 84
5.3.2 Unstressed vowels in trochaic content words / 89
5.3.3 Relative schwa duration / 92
5.3.4 Segmental contribution to unstressed function word duration / 94
5.3.5 Summary / 95
5.4 Vowel duration variability in individual native speakers and Polish learners / 96
5.4.1 Stressed vowel duration variability / 96
5.4.2 Vowel duration variability in non-phrase-final syllables / 98
5.4.3 General vowel duration variability / 101
5.4.4 Polish learners’ vowel timing diversity and development / 102
5.5 Conclusion / 109

CHAPTER 6
TIMING RELATIONS WITHIN THE TONE GROUP — RESULTS AND DISCUSSION / 111
6.1 Introduction / 111
6.2 Word/foot-level timing relations / 111
6.2.1 Syllable duration in content words / 111
6.2.2 The duration of unstressed function words / 114
6.2.3 The duration of content words / 116
6.2.4 The effect of nuclear accent and phrase position / 121
6.2.5 Individual learners’ results and progress / 125
6.2.6 Summary / 129
6.3 Tone-group level relations / 129
6.3.1 Preheads / 129
6.3.2 Heads / 131
6.3.3 Prehead:Head relations / 132
6.3.4 Head:Head relations / 134
6.3.5 Head:Nucleus (non-phrase-final) relations / 139
6.3.6 Prehead:Head:Nucleus relations / 139
6.4 Conclusion / 144

CHAPTER 7
CONCLUSIONS AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS / 146
7.1 Limitations of the present study / 146
7.2 General conclusions: The Polish learner’s English speech timing characteristics / 147
7.2.1 Hypothesis 1: Stressed vowel duration / 148
7.2.2 Hypothesis 2: Unstressed unit duration / 149
7.2.3 Hypothesis 3: Nuclear accent effect on timing / 152
7.2.4 Hypothesis 4: IP constituent timing / 155
7.2.5 Hypothesis 5: Foot timing / 155
7.2.6 Hypothesis 6: The Polish learner’s development / 162
7.3 Directions for further research / 164
7.4 Pedagogical implications / 165

APPENDIX A / 167

APPENDIX B / 168

APPENDIX C / 169

REFERENCES / 171

INDEX OF NAMES / 193

SUBJECT INDEX / 199

STRESZCZENIE / 203
ZUSAMMENFASSUNG / 205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: wymowa EFL rytm prozodia mowy

Inni Klienci oglądali również

18,92 zł
24,90 zł

Polski raz a dobrze. Polish for Foreigners

"Polski raz a dobrze. Polish for Foreigners" łączy w sobie zalety intensywnego kursu dla obcokrajowców - samouków, jak i podręcznika dla osób uczących się języka polskiego jako obcego w ramach szkół językowych, lek...
27,93 zł
39,90 zł

English semantic loans, loan translations, and loan renditions in informal Polish of computer users

Monografia Marcina Zabawy to całościowe i szczegółowe omówienie angielskich zapożyczeń semantycznych oraz kalk leksykalnych i frazeologicznych (dokładnych i niedokładnych) w potocznej polszczyźnie informatyki. Podstawą pracy jest korpus t...
17,64 zł
25,20 zł

Compound nouns and phrasal nouns in English and Polish

W monografii przedstawiono rezultaty badań nad rzeczownikami złożonymi oraz zestawieniami (tj. wielowyrazowymi połączeniami o charakterze leksemów frazowych, czyli leksemów nieciągłych) w języku angielskim oraz polskim. Szczególną ...
14,62 zł
17,00 zł

Logistics and Supply Chain Management in Polish, Russian and Ukrainian Research

The twenty first century is acknowledged as the century of information, innovation and generally functioning within the environment, which has been co-created by technological development and globalisation. Their impact on economy is crucial, and simul...
12,75 zł
17,00 zł

English for Laboratory Diagnosticians. Unit 3/ Appendix 3

ROZDZIAŁ 3 Z PUBLIKACJI PT. "ENGLISH FOR LABORATORY DIAGNOSTICIANS" AUTOR ANNA W. KIERCZAK. English for Laboratory Diagnosticians to nowoczesny podręcznik oparty na oryginalnych fachowych tekstach anglojęzycznych skierowany do osób ze ...
153,00 zł
170,00 zł

Limits of Harmonisation and Convergence. Dissimilarities within Similarities of Polish and German Contract Law

In 2015 the European legislator stopped the legislative process concerning the Common European Sales Law. The fully-fledged autonomous European system of contract law met with a mixed reception among the EU Member States. The European Union decided to ...
42,63 zł
60,90 zł

Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers

Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Cz...
12,75 zł
17,00 zł

English for Laboratory Diagnosticians. Unit 4/ Appendix 4

ROZDZIAŁ 4 Z PUBLIKACJI PT. "ENGLISH FOR LABORATORY DIAGNOSTICIANS" AUTOR ANNA W. KIERCZAK. English for Laboratory Diagnosticians to nowoczesny podręcznik oparty na oryginalnych fachowych tekstach anglojęzycznych skierowany do osób ze ...
23,40 zł
30,00 zł

English in Business

ENGLISH IN BUSINESS to angielsko-polski słownik i leksykon definicji z zakresu szeroko rozumianego słownictwa z dziedziny finansów, bankowości oraz terminów ekonomicznych i używanych w ubezpieczeniach.Całość liczy ponad 12 tys...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!