MENU

Topografie i krajobrazy. Filmowy Śląsk - 08 Zakończenie; Nota bibliograficzna; Bibliografia; Filmografia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2017

  • Autor: Ilona Copik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Topografie i krajobrazy. Filmowy Śląsk - 08 Zakończenie; Nota bibliograficzna; Bibliografia; Filmografia

Książka poświęcona jest zjawisku kulturowemu określanemu jako „filmowy Śląsk”. Autorka dokonuje analizy i interpretacji filmów, których wspólnym motywem jest odzwierciedlony na ekranie krajobraz regionu w toku jego przemian: od industrialnego do postindustrialnego. Dzieła filmowe traktuje jako „zdarzenia geograficzno-kulturowe”, to znaczy formy twórczości (obrazy/teksty i praktyki artystyczne), które stanowią reprezentacje/konstrukcje miejsca. Zasadnicze tezy pracy skupiają się na twierdzeniach, że w uwidocznionym na ekranie miejscu z jednej strony krzyżują się różne sensy i dyskursy danej kultury, możliwe do odszyfrowania w toku analizy, z drugiej strony film jest współuczestnikiem procesów kulturowych, partycypuje w mediatyzowanej produkcji kultury i tożsamości. Kolejne rozdziały stanowią rozwinięcie tych tez w perspektywie relacji, jakie zachodzą pomiędzy Śląskiem, filmem, krajobrazem, tożsamością i pamięcią - indywidualną i zbiorową (narodową, lokalną). Słowem kluczem jest w tej pracy krajobraz – pojęcie, które wiąże wątki relacji pomiędzy tym co realne/mediowane, estetyczne i kulturowe, poglądowe/doświadczeniowe, etc. Krajobraz filmowy stanowi tu obraz kraju (miejsca), dostępny władzom widzenia obiekt określonej „widzialności”, a zarazem pretekst do rozważań antropologicznych nakierowanych na formy jakiegoś rodzaju uczestnictwa w ekranowej przestrzeni, jej współprzeżywania, roztrząsania.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Wstęp | 7

Część I Śląsk – Film – Krajobraz

Rozdział 1. Widzialności krajobrazu / 17
1.1. Krajobraz: od obrazu kraju do medium kultury / 17
1.2. Krajobraz jako obraz (widok i mapa) / 22
1.3. Krajobraz jako doświadczenie antropologiczne / 31
1.4. Film: krajobraz i przestrzeń / 37
1.5. Krajobraz filmowy jako krajobraz kulturowy / 44
1.6. Topografia filmowa / 51

Rozdział 2. Mediatyzowana produkcja przestrzeni i tożsamości / 62
2.1. Tradycja badań filmowych na Górnym Śląsku / 62
2.2. Małe kino śląskie? / 74
2.3. Kutzowisko / 84
2.4. Filmowanie „umiejscowione” / 93
2.5. Śląskie imaginarium / 102
2.6. Produkcja przestrzeni i tożsamości / 108

Część II Topografie

Rozdział 3. Chorografie / 119
3.1. Chorografia, czyli opis / 119
3.2. Mapa Ziem Odzyskanych / 123
3.3. Krajobraz wesołej industrii / 128
3.4. Apokalipsa czasów przełomu / 135
3.5. Postindustrialna mapa Śląska / 140
Rozdział 4. Topofilie / 145
4.1. Topofilia – miłość do miejsca / 145
4.2. Mapa domu / 149
4.3. Geografie intymne / 159
4.4. Zlokalizowane mikrohistorie / 168

Rozdział 5. Penetracje / 179
5.1. Penetracja, czyli odkrywanie (surveing) / 179
5.2. Trwała i słaba ontologia krajobrazu / 185
5.3. Krajobraz zbudowany na węglu / 192
5.4. Śląsk‑zdrój? / 203
5.5. Ruina industrialna jako moment liminalny / 216

Część III Krajobrazy i (dys)lokacje

Rozdział 6. Ślady tożsamości / 225
6.1. Tożsamość/krajobraz, miejsce / 225
6.2. Mit etnicznej pełni / 230
6.3. Tożsamość pograniczna / 235
6.4. Tożsamość reliktowa / 240
6.5. Fantazmat utraty / 246
6.6. Perspektywa wykluczonych / 250
6.7. Mozaikowość tożsamości / 259

Rozdział 7. Krajobrazy pamięci / 268
7.1. Kategoria „krajobrazu pamięci” / 268
7.2. Horyzont „inności” / 277
7.3. Pamięć odzyskiwana / 288
7.4. Mnemotoposy (post)pamięci lokalnej / 298

Zakończenie / 309
Nota bibliograficzna / 313
Bibliografia / 315
Filmografia / 335
Indeks osobowy / 341
Indeks filmów / 351
Spis fotografii  355
Zusammenfassung  359
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,43 zł
34,90 zł

Zdarzenie – technika – sztuka. Myślenie sztuki filmowej. Obserwacje

Seria: Sztuka Reżyserii. Sztuka Operatorska (1), ISSN 2720-1732 Sztuka filmowa kryje w sobie świat realny i rzeczywistość nieznaną, nieuchwytną, wskazując jednocześnie na to, co zakryte, niepoznane, umykające rygorom realności. ...
20,28 zł
26,00 zł

Filmowe sensorium Teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał

„W książce: Filmowe sensorium. Teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał poza przedstawieniem spójnej, przemyślanej refleksji w obszarze wyznaczonym tytułem dokonuje się ponadto rodzaj (re)interpretacji istotnych dla rozwoju wsp&oacu...
22,50 zł
25,00 zł

Kiedy to zleciało? Scenariusz przedstawienia na zakończenie roku w szkole podstawowej

Przedstawienie stawia przed sobą różne cele: chce wzruszyć, rozbawić, skłonić do refleksji nad ludzkim życiem i jego biegiem.Grupa szcześciorga uczniów spędza swój pierwszy dzień w szkole. Ukazują nam podejście typowe d...
16,17 zł
23,10 zł

Filmowe cuda i sztuczki magiczne

Praca składa się z dwóch części: szkiców analityczno-intepretacyjnych oraz appendiksu dydaktycznego. Autorka podejmuje się tropienia i odkrywania we współczesnych filmach „medialnych cudów”, za które uważa...
19,50 zł
25,00 zł

W cieniu Imperium Wschodzącego Słońca. Japoński projekt kolonialny i kultura filmowa w Azji Wschodni

Badając kulturę filmową w krajach podbitych przez Japonię w latach 1895?1945, autor w przekonujący sposób dowodzi, że kino stanowiło integralną część składową narracji imperialnej oraz służyło przekazywaniu opowieści o postępie i misji cywilizac...
16,49 zł
29,99 zł

Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej. Wydanie rozszerzone

Oscary to najważniejsze, najczęściej omawiane, ale też najbardziej kontrowersyjne nagrody filmowe. Mimo upływu lat wciąż stanowią symbol Hollywoodu, urzeczywistniają marzenie wszystkich twórców kina.Autorka książki zrywa z t...
27,00 zł
30,00 zł

Słownik bibliograficzny języka polskiego Tom 4 (L-Nić)

Kolejny tom publikacji, której t. 1 ukazał się w 2000 r.Zawiera szczegółowe informacje bibliograficzne o poszczególnych wyrazach zaczerpniętych z tekstów języka polskiego końca XVIII - pocz. XXI w. w przedziale literow...
10,92 zł
14,00 zł

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twó...
102,34 zł
119,00 zł

Bibliografia EuroMajdanu

Niniejsza publikacja jest zestawieniem bibliograficznym źródłowych materiałów prasowych w języku polskim, publikowanych w formie drukowanej, dotyczących rewolucyjnych wydarzeń na Ukrainie począwszy od 21 listopada 2013 r., skończywszy na ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!