MENU

Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2020

  • Autor: Marika Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku

Sferą szczególnie wpływającą na decyzje konsumentów są działania marketingowe wykorzystujące takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z określonym komunikatem na temat produktu lub usługi bankowej. Reklamy należą do tradycyjnych narzędzi kształtowania relacji z konsumentami, zaś grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet innowacyjny nurt komunikacji marketingowej. Obie te formy – reklamy i grywalizacja - posługują się innymi sposobami oddziaływania na klientów, a w konsekwencji w różnym stopniu wpływają na ich decyzje i poziom zaufania do banku. Grywalizacja jest mniej znanym narzędziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w porównaniu do reklam, świadomość konsumentów dotycząca wpływu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. Jeśli jednak konsumenci zdają sobie sprawę, że są poddawani działaniu owych mechanizmów, może to w jakimś stopniu przekładać się na ich zaufanie do banku.
Głównym celem monografii są rozważania na temat wpływu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejności na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy kształtowania relacji z konsumentami na przykładzie działań marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożył w swoim systemie transakcyjnym grywalizację, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniają się pewnym stopniem niestandardowości w całokształcie działań instytucji finansowych.
Publikacja stanowi istotny wkład w rozwój literatury przedmiotu, zaś wnioski z części badawczej mogą przyczynić się do udoskonalania działalności marketingowej banków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

Rozdział I. Procesy decyzyjne konsumentów	13
1.	Decyzje konsumentów w świetle wybranych teorii	13
2.	Techniki i metody perswazji oddziałujące na decyzje konsumentów	18
3.	Uwarunkowania decyzji konsumentów	22
3.1.	Uwarunkowania demograficzne	23
3.2.	Uwarunkowania ekonomiczne	25
3.3.	Uwarunkowania społeczno-kulturowe	26
3.4.	Uwarunkowania psychologiczne	29
3.5.	Uwarunkowania marketingowe	32
Podsumowanie	33

Rozdział II. Rola zaufania społecznego w sektorze bankowym	35
1.	Definicja i rodzaje zaufania społecznego	35
1.1.	Pojęcie zaufania społecznego	38
1.2.	Rodzaje zaufania społecznego	39
2.	Czynniki kształtujące zaufanie społeczne  	41
3.	Funkcje zaufania społecznego	44
4.	Bank jako instytucja zaufania społecznego	45
5.	Fluktuacja poziomu zaufania społecznego do banków w Polsce i wiodące rekomendacje	51
Podsumowanie	58

Rozdział III. Reklama i grywalizacja jako przykład tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi wywierania wpływu na klientów banków	59
1.	Charakterystyka podstawowych narzędzi współczesnego marketingu komunikacyjnego	59
2.	Reklama jako tradycyjne narzędzie marketingu bankowego	62
2.1.	Reklama – etymologia, definicje i geneza	62
2.2.	Funkcje i cele reklamy	65
2.3.	Rodzaje reklam	67
2.4.	Motywy i style w reklamach 	68
2.5.	Specyfika i problem etyczności reklam bankowych	72
3.	Grywalizacja jako nowoczesne narzędzie w obrębie marketingu bankowego	76
3.1.	Grywalizacja – pojęcie, cele i struktura	76
3.2.	Mechanizmy motywujące konsumentów stosowane w grywalizacji	84
3.3.	Metody oddziaływania grywalizacji na zaangażowanie i zachowania konsumentów	91
Podsumowanie	99

Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań	103
1.	Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze	103
2.	Hipotezy  badawcze	106
3.	Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych	107
3.1.	Eksperyment	107
3.2.	Analiza jakościowa reklam mBanku	110
3.3.	Analiza jakościowa mGry	111
3.4.	Narzędzia  badawcze	111
3.5.	Charakterystyka  mBanku	119
3.6.	Charakterystyka badanej grupy studentów	121
3.7.	Procedura badawcza	124

Rozdział V. Kontekst etyczny i merytoryczny reklam mBanku	125
1.	Krótka charakterystyka reklam mBanku	125
2.	Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów	132
Podsumowanie	136

Rozdział VI. Kontekst etyczny i merytoryczny mGry mBanku 	137
1.	Struktura mGry	137
2.	Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów	138
3.	Konfrontacja podstaw teoretycznych grywalizacji z założeniami i realnymi efektami mGry	141
Podsumowanie	142

Rozdział VII. Porównanie wpływu reklam i mGry na poziom zaufania klientów do mBanku	145

Zakończenie	179

Bibliografia	185

Spis tabel	199

Spis ilustracji	203

Załącznik 1. Kwestionariusz reklam mBanku	205
Załącznik 2. Kwestionariusz mGry mBanku	213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
16,20 zł
18,00 zł

Przestrzenie edukacyjnego współdziałania w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego t.2

Rzeczywistość doby XXI wieku stawia szereg wyzwań przed szeroko pojętą edukacją. Zmieniający się dynamicznie świat, w którym przychodzi żyć współczesnemu człowiekowi, stwarza nowe możliwości, ale i wprowadza nas w obszar niespotykanych wc...
30,10 zł
35,00 zł

Metafizyczne i religijne. Problem subtematu w dziele literackim na przykładzie prozy kresowej Włodzimierza Odojewskiego

O prozie Odojewskiego napisano wiele. Wszystko wskazuje na wysoką klasę jego twórczości. Brakuje jednak publikacji, w których przedstawiono by systematycznie to, co w prozie Odojewskiego jest metafizyczne i tego co w niej religijne. Niniejsza praca pra...
35,10 zł
39,00 zł

Wojny nowoczesnych plemion

Opisując sytuację polityczną w Stanach Zjednoczonych i w Polsce, autor pokazuje źródła wojen kulturowych, których jesteśmy świadkami, oraz logikę, wedle której się one rozwijają. Zastanawia się nad tym, jaki jest status prawdy w ży...
25,20 zł
28,00 zł

Antroponimia historycznego pogranicza mazowiecko-podlaskiego w XVIII wieku na przykładzie parafii Stoczek w ówczesnym dekanacie kamieńczykowskim

Książka jest próbą kompleksowej analizy imiennictwa chłopów i szlachty – zamieszkujących w XVIII wieku wiejską parafię Stoczek położoną na historycznym pograniczu Mazowsza i Podlasia. Materiał, który stał się podstawą analizy...
16,16 zł
17,95 zł

Nowoczesne rozwiązania i trendy w zarządzaniu miastem

Zarządzanie miastem obejmuje zarządzanie: rozwojem miasta, urzędem miasta i innymi jego jednostkami oraz usługami miejskimi. Samo pojawienie się innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu miastem nie jest jednoznaczne z ich wprowadzeniem w życie. Niniejsze ...
2,55 zł
3,40 zł

Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. Rozdział 2. Satysfakcja i lojalność klientów jako miary konkurencyjności banku

Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku” - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowa...
41,28 zł
48,00 zł

Nowoczesne trendy diagnostyki i terapii

Przedmowa / 9Lech Miłosz Giziński, Beata Kowalewska, Wiktor Dróżdż, Badania nad współczesnymi strategiami augmentacyjnymi terapii farmakologicznej depresji lekoopornej / 11Justyna Kalisz, Martyna Sysakiewicz, Gamma...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!