MENU

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 12 Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Stan wiedzy i postulaty badawcze: 1/3

  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 12 Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingwistykę, teorię i historię literatury, oraz różne perspektywy poznawcze – przedstawiają swoje poglądy na istotę mediów, ich rolę, funkcjonowanie, przemiany itd. Podejmują także metodologiczną problematykę badania obiektu tak złożonego, jak komunikacja w mediach. Autorzy są przekonani, że przy szerokim spectrum badań nad mediami przydatne (jeśli nie konieczne) jest przekraczanie granic dyscyplin naukowych. Transdyscyplinarność jest tu rozumiana szeroko – jako podejście łączące wiedzę o mediach. Pierwszym krokiem w jej stronę jest spotkanie badaczy i dokonanie bilansu wiedzy z różnych dyscyplin naukowych dotyczącej mediów. Transdyscyplinarność – będąca paradygmatem naukowym – stanowi kolejną generację, po koncyliacyjności i interdyscyplinarności. Przynajmniej dwie spośród koegzystujących obecnie orientacji lingwistyki – kognitywizm i interakcjonizm – w założeniach mają ponaddyscyplinarny wymiar teoretyczno-metodologiczny, realizowany w badaniach empirycznych w różnym zakresie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska) 9

Rozdział pierwszy
Małgorzata Kita
Razem. Konsiliencja, interdyscyplinarność, transdyscyplinarność 11

Część pierwsza
Media i teorie mediów

Rozdział drugi
Stanisław Michalczyk
Teorie mediów w nauce o komunikowaniu 33

Rozdział trzeci
Krystyna Doktorowicz
Medioznawstwo jako przedmiot badań w zakresie nauk o polityce 52

Rozdział czwarty
Zbigniew Oniszczuk
Współczesne oblicze niemieckiej nauki o komunikowaniu 63

Rozdział piąty
Jerzy Mikułowski Pomorski
Muzeum: charakterystyka i ewolucja medium na tle procesów konwergencji 72

Rozdział szósty
Stanisław Juszczyk
Przestrzeń wirtualna w procesie komunikacji młodzieży — ujęcie socjopedagogiczne 95

Część druga
Badania nad językiem w mediach

Rozdział siódmy
Walery Pisarek
Język w mediach, media w języku 113

Rozdział ósmy
Małgorzata Kita
Czy istnieje medialna odmiana językowa? 126

Rozdział dziewiąty
Iwona Loewe
Globalizacja kulturowa a język w mediach 143

Rozdział dziesiąty
Bożena Witosz
O potrzebie perspektywy multimedialnej w badaniach stylistycznych 155

Rozdział jedenasty
Urszula Żydek-Bednarczuk
Hipertekst w perspektywie lingwistycznej, komunikacyjnej i kulturowej 168

Rozdział dwunasty
Artur Rejter
Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów 179

Część trzecia
Zjawiska językowe w mediach

Rozdział trzynasty
Władysław Lubaś
Słownictwo potoczne w mediach 193

Rozdział czternasty
Andrzej Łyda, Krystyna Warchał
Po co komu negacja? Ideologiczne aspekty negacji w wiadomościach telewizyjnych 210

Rozdział piętnasty
Marcin Zabawa
Przemiany współczesnej polszczyzny w mediach elektronicznych: internacjonalizacja znaczeń polskich wyrazów (na przykładzie tekstów zaczerpniętych z sieci Internet) 225

Część czwarta
Kreowanie wizerunku w mediach

Rozdział szesnasty
Krzysztof Łęcki
Co można zrobić z polityka? Co można zrobić z politykiem? Kilka uwag socjologa o wizerunku medialnym (i nie tylko medialnym) 241

Rozdział siedemnasty
Dariusz Rott
Badania strategii autoprezentacyjnych we współczesnym polskim reportażu podróżniczym (na przykładzie Wojciecha Cejrowskiego) 250

Rozdział osiemnasty
Beata Nowacka
Pisarz w świecie mediów (o medialnym wizerunku Ryszarda Kapuścińskiego po publikacji biografii Artura Domosławskiego) 279

Rozdział dziewiętnasty
Ewa Bogdanowska-Jakubowska
Strategie tworzenia wizerunku własnego w dyskursie politycznym 292

Rozdział dwudziesty
Ewa Biłas-Pleszak
Pomiędzy autoprezentacją a autokreacją — sposoby (za)istnienia w sieci 310

Noty o autorach 319
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
36,00 zł
40,00 zł

Komunikacja miedzykulturowa w biznesie

Umiędzynarodowienie działalności polskich firm powoduje konieczność poznawania odmiennych kultur i zwyczajów panujących w biznesie. Zróżnicowanie kulturowe jest przyczyną trudności w komunikacji. Współpraca z osobami zachowującymi ...
126,75 zł
169,00 zł

Wskazania do badań obrazowych

Jest to praktyczny poradnik dla lekarza pierwszego kontaktu i specjalistów z różnych dziedzin. W publikacji w sposób zwięzły i praktyczny przedstawiono możliwości racjonalnego wykorzystania badań obrazowych. Omówiono spos&oa...
12,48 zł
16,00 zł

Wojna. Doświadczenie i zapis - nowe źródła, problemy, metody badawcze

Choć minęło już ponad 60 lat od jej zakończenia, II wojna światowa wciąż jest istotnym – a dziś może nawet ważniejszym niż kiedykolwiek wcześniej – punktem odniesienia w dyskusjach o naszej współczesności, o tożsamości narodowej, o k...
22,50 zł
25,00 zł

Źródła do badań nad zagładą Żydów na okupowanych ziemiach polskich

Źródła do badań nad zagładą Żydów na okupowanych ziemiach polskich to przewodnik archiwalno-bibliograficzny prezentujący w sposób uporządkowany zasoby najważniejszych archiwów oraz innych instytucji w Polsce i na świecie. Om...
35,10 zł
39,00 zł

Wybrane zagadnienia prawa i postępowania karnego z perspektywy bezpieczeństwa publicznego

Celem prezentowanej monografii jest z jednej strony przedstawienie zagadnień prawa i postępowania karnego z perspektywy tego bezpieczeństwa, z drugiej zaś zaktualizowanie stanu prawnego obowiązującego w tym obszarze.O zakresie i tematyce monograf...
32,40 zł
36,00 zł

Wybór poezji. Tadeusz Różewicz

Wstęp i opracowanie: Andrzej SkrendoBiografię Tadeusza Różewicza można opowiedzieć na dwa sposoby: albo w trybie bezosobowej, encyklopedycznej informacji, albo przyjmując założenie, że mamy do czynienia z kreacją, która stanow...
40,24 zł
47,90 zł

Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

Książka ta zawiera wszechstronną analizę teoretyczną i empiryczną charakteru powiązań kooperacyjnych między przedsiębiorstwami oraz ich wpływu na efektywność gospodarowania i konkurencyjność, zwłaszcza w odniesieniu do lokalnych podmiotów zaanga...
2,55 zł
3,40 zł

Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. Rozdział 4. Postrzeganie jakości usług i satysfakcja klientów banków w świetle badań ankietowych

Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku” - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!