Transformacja cyfrowa
Transformacja cyfrowa, której wyrazem jest przenikanie technologii cyfrowych przez wszystkie aspekty działania organizacji i aktywności jej reprezentantów oraz klientów, to jedno z kluczowych zjawisk opisujących współczesną rzeczywistość gospodarczą. Pozwala osiągnąć zwiększoną wydajność i sprawność działania organizacji, ale również wymusza silne skupienie się na kliencie oraz ułatwia powstawanie nowych źródeł zysku. Ogromną rolę w procesach transformacyjnych odgrywa marketing, który także – za sprawą internetu i rozwiązań cyfrowych – ulega głębokim przeobrażeniom.
Książka ma na celu zidentyfikowanie całokształtu zmian jakie wywołuje technologia cyfrowa na koncepcję, instrumenty i działania marketingowe. Najnowsza wiedza teoretyczna przeplata się z licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Opisane zostały także badania na wybitnych, światowej klasy ekspertach od technologii i marketingu oraz menedżerach i specjalistach marketingu z polskich przedsiębiorstw. To wszystko stanowi przyczynek do głębszej dyskusji oraz pogłębionej analizy nad rolą marketingu i współczesnego menedżera marketingu w organizacji.
Cechą publikacji, stanowiącą o jej szczególnej wartości i przydatności jest holistyczne, kompleksowe, całościowe i logiczne ujęcie skomplikowanego zagadnienia, jakim jest transformacja cyfrowa gospodarki koncentrujące się na jej obszarze mikroekonomicznym – biznesowym. Autor przedstawia istotę i dokonuje charakterystyki transformacji cyfrowej, charakteryzuje technologie transformacyjne (media społecznościowe, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, technologie mobile, big data i technologie chmurowe) i ich wpływ na marketing, by w końcowej części zwrócić uwagę na konsekwencje transformacji cyfrowej dla marketingu. Podstawowym celem książki jest autorskie spojrzenie na problematykę transformacji cyfrowej, technologii ją determinujących i wpływu opisywanych zjawisk na marketing – jego istotę, koncepcję oraz zarządzanie.
Z recenzji prof. dr hab. Andrzeja Sznajdera, Szkoła Główna Handlowa
Grzegorz Mazurek
Dr hab. - profesor Akademii Leona Koźmińskiego,
wykładowca, naukowiec oraz konsultant specjalizujący się w tematyce
transformacji cyfrowej marketingu i organizacji. Jest również dyrektorem
Centrum Badań Transformacji Cyfrowej – CYBERMAN. W swoim dorobku posiada
kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych książek, rozdziałów oraz artykułów
naukowych opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge i wielu
renomowanych czasopismach naukowych. Odbywał staże oraz prowadził badania i
zajęcia dydaktyczne w takich ośrodkach jak m.in.: IESE Business School
(Hiszpania), University of Tilburg (Holandia), ESCP Europe i École de
Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent
University (Wielka Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del
Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia). Jest twórcą i
koordynatorem studiów magisterskich i podyplomowych związanych z innowacjami
cyfrowymi.