MENU

Transport miejski. Ekonomika i organizacja

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2010

  • Redakcja naukowa: Olgierd Wyszomirski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
32,68
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Transport miejski. Ekonomika i organizacja

W systemie transportu miejskiego szczególną rolę zajmuje transport zbiorowy, zarówno ze względu na jego znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania miasta z punktu widzenia społecznego i ekonomicznego, jak i ze względu na to, że stanowi on określoną dziedzinę gospodarowania. Dziedzina ta charakteryzuje się specyfiką, wynikającą – z jednej strony – z charakteru zaspokajanych potrzeb przewozowych, oraz – z drugiej strony – z eksploatowania na ograniczonym przestrzennie obszarze zurbanizowanym w ramach jednego systemu środków transportu należących do różnych gałęzi transportu. Przedstawiona specyfika transportu miejskiego determinuje potrzebę odrębnego potraktowania zagadnienia gospodarowania w tej dziedzinie. Potrzebie tej wychodzi naprzeciw niniejsze opracowanie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa, Olgierd Wyszomirski	9
Rozdział 1. Transport miejski jako dziedzina gospodarowania	12
1.1. Pojęcie, zakres i zasięg działania transportu miejskiego	12
1.2. Etapy rozwoju transportu miejskiego	15
1.3. Podstawowe problemy rozwoju i funkcjonowania transportu miejskiego	25
1.4. Rola władz publicznych w transporcie miejskim	28

Rozdział 2. Infrastruktura i inżynieria ruchu transportu miejskiego	34
2.1. Trasy i przystanki w transporcie miejskim	34
2.2. Pętle i węzły integracyjne w transporcie miejskim	39
2.3. priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego	44
2.4. Planowanie układu komunikacyjnego	47

Rozdział 3. Potrzeby przewozowe i popyt na usługi transportu miejskiego	54
3.1. Cechy potrzeb przewozowych na usługi transportu miejskiego	54
3.2. Zachowania komunikacyjne ludności miejskiej	60
3.3. Postulaty przewozowe zgłaszane wobec transportu miejskiego	66
3.4. Elastyczność popytu na usługi transportu miejskiego	70
Rozdział 4. Podaż w transporcie miejskim	76
4.1. Środki przewozowe w transporcie miejskim	76
4.2. Cechy podaży w transporcie miejskim	85
4.3. Uwarunkowania kształtowania oferty przewozowej w transporcie miejskim	89
4.4. Rozkład jazdy w transporcie miejskim	96

Rozdział 5. Jakość usług transportu miejskiego	108
5.1. Istota i cechy jakości usług transportu miejskiego	108
5.2. Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w transporcie miejskim	114
5.3. Kształtowanie jakości usług a efektywność gospodarowania w transporcie miejskim	120
5.4. Marketingowe kształtowanie jakości usług w transporcie miejskim	125

Rozdział 6. Koszty transportu miejskiego	129
6.1. Struktura kosztów transportu miejskiego	129
6.2. Czynniki kształtujące poziom kosztów własnych transportu miejskiego	131
6.3. Koszty zewnętrzne w transporcie miejskim	137
6.4. Koszty czasu i kongestii w transporcie miejskim	140

Rozdział 7. Ceny i systemy biletowe w transporcie miejskim	145
7.1. Przesłanki i zasady polityki cen w transporcie miejskim	145
7.2. Rodzaje taryf w transporcie miejskim	148
7.3. Systemy taryfowe stosowane w praktyce transportu miejskiego	153
7.4. Systemy biletowe w transporcie miejskim	162

Rozdział 8. Konkurencja w transporcie miejskim	170
8.1. Istota konkurencji w transporcie miejskim	170
8.2. Formy oraz intensywność konkurencji w transporcie miejskim	174
8.3. Oddziaływanie na warunki konkurencji w transporcie miejskim	180
8.4. Strategie konkurencji w transporcie miejskim	184

Rozdział 9. Finansowanie i kontraktowanie usług w transporcie miejskim	190
9.1. Źródła finansowania działalności transportu miejskiego	190
9.2. Fundusze Unii Europejskiej w finansowaniu rozwoju transportu miejskiego	195
9.3. Zasady kontraktowania usług w transporcie miejskim	198
9.4. Specyfikacja usług kontraktowanych w transporcie miejskim	202

Rozdział 10. Organizacja i zarządzanie transportem miejskim	206
10.1. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach łączenia działalności organizatorskiej i przewozowej przez jeden podmiot	206
10.2. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach oddzielenia działalności organizatorskiej i przewozowej	212
10.3. Organizacja i zarządzanie zderegulowanym transportem miejskim	216
10.4. Ewolucja systemów organizacji i zarządzania transportem miejskim	221

Rozdział 11. Kontrola funkcjonowania transportu miejskiego	225
11.1. Funkcje, zadania i zakres kontroli w transporcie miejskim	225
11.2. Elementy i techniki kontroli w transporcie miejskim	229
11.3. Organizacja i zarządzanie kontrolą w transporcie miejskim	235
11.4. Wykorzystanie wyników kontroli w transporcie miejskim	238

Rozdział 12. Integracja transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich	243
12.1. Specyfika funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich	243
12.2. Możliwe rozwiązania w zakresie integracji transportu miejskiego	247
12.3. Podmioty i przedmioty integracji transportu miejskiego	252
12.4. Funkcjonowanie zintegrowanego transportu miejskiego w warunkach powołania aglomeracyjnego zarządu transportu miejskiego	257

Rozdział 13. Polityka transportowa miasta	263
13.1. Polityka transportowa a strategia rozwoju miasta	263
13.2. Warianty polityki transportowej miasta	266
13.3. Cele polityki transportowej miasta	269
13.4. Narzędzia polityki transportowej miasta	270

Rozdział 14. Badania rynkowe i marketingowe w transporcie miejskim	275
14.1. Istota i obszary badań rynkowych i marketingowych w transporcie miejskim	275
14.2. Badania potrzeb przewozowych i popytu na usługi transportu miejskiego	279
14.3. Badania zachowań i preferencji komunikacyjnych ludności miejskiej	284
14.4. Badania jakości usług transportu miejskiego	290

Rozdział 15. Strategie marketingowe w transporcie miejskim	294
15.1. Specyfika strategii marketingowych w transporcie miejskim	294
15.2. Wybór rynku docelowego i sposobu działania na rynku transportu miejskiego	298
15.3. Wybór instrumentów marketingowych w transporcie miejskim	301
15.4. Wykorzystanie Internetu w marketingowym kształtowaniu usług transportu miejskiego	305

Rozdział 16. Promocja usług w transporcie miejskim	318
16.1. Istota i zadania promocji usług transportu miejskiego	318
16.2. Polityka promocji usług transportu miejskiego	320
16.3. Instrumenty promocji usług transportu miejskiego	322
16.4. Programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży jako forma promocji usług transportu miejskiego	330

Rozdział 17. Zarządzanie zasobami ludzkimi w transporcie miejskim	335
17.1. Rola zasobów ludzkich w transporcie miejskim	335
17.2. Segmentacja zasobów ludzkich w transporcie miejskim	337
17.3. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w transporcie miejskim	339
17.4. Polityka zatrudnienia w transporcie miejskim	343
Spis literatury	349
Spis tabel	363
Spis rysunków	365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: transport logistyka miasto

Inni Klienci oglądali również

36,12 zł
43,00 zł

W kręgu shintoizmu. Tom 2 Doktryna, kult, organizacja

Z całą pewnością badacz dziejów religii, którego obchodzi przede wszystkim rozwój doktryny, nie może zadowolić się wiedzą o odkryciu obiektu nasuwającego skojarzenia z kultem religijnym - jego rola polega właśnie napodjęciu ryzyka ...
33,54 zł
39,00 zł

Organizacja i zadania terenowych organów administracji rządowej

"Struktury organizacyjne poszczególnych organów terenowych administracji rządowej przedstawiamy szczegółowo, w relacji organ nadzoru - organ podporządkowany, uwzględniając stan prawny na dzień 28 lutego 2014 r. Z kolei zadania...
55,20 zł
69,00 zł

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy p&oac...
49,50 zł
55,00 zł

Metody podejścia procesowego w organizacjach Teoria i praktyka

Problematyka podejścia procesowego, wykorzystywanych metod i narzędzi stanowi podstawę wielu rozważań i dyskusji naukowych badaczy, jak również praktyków. Metodologiczne podstawy została ukształtowane na podstawie klasycznych rozwiązań or...
32,68 zł
38,90 zł

Organizacja wirtualna

W dzisiejszych czasach coraz większą rolę w zarządzaniu firmami odgrywają informacja i technologie informacyjne. Dzieje się tak, ponieważ przetrwanie na konkurencyjnym rynku wymusza ciągłe zmiany zwiększające efektywność działania. Koncepcja organizacj...
27,00 zł
30,00 zł

Realizacja zadań publicznych przez organizacje pozarzadowe. Studium administracyjnoprawne

Jednym z motywów pracybyło poszukiwanie odpowiedzi na pytanie czy obowiązujące ramyprawne zapewniają zadowalającą i efektywną współpracę pomiędzy administracjąpubliczną a organizacjami tzw. trzeciego sektora. Chodzi tu n...
44,99 zł
49,99 zł

Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo

Słowem redaktorówMonografia „Wybrane aspekty w zarządzaniu organizacją XXI wieku” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym...
37,80 zł
42,00 zł

Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji

Partnerskie relacje z interesariuszami, ze względu na obecną rzeczywistość funkcjonowania przedsiębiorstw, mogą stanowić swego rodzaju antidotum na niepewność i burzliwość zglobalizowanego otoczenia zewnętrznego. W tym kontekście mogą one być stosowane...
40,50 zł
54,00 zł

Doskonalenie zarządzania organizacją – teoria i praktyka. Tom 40

Gwałtowne, szybkie i głębokie przeobrażenia otoczenia wymuszają zmiany w zarządzaniu i organizacji współczesnych jednostek gospodarczych. Zmianom tym towarzyszy ewolucja wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania.Niniejsze opracowani...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!