Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków
Czym jest tutoring?
Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?
Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami. Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię. Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:
część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.
Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8124-478-7
- ISBN druku: 978-83-8124-289-9
- EAN: 9788381244787
- Liczba stron: 392
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa | str. 9 Część I. Tutoring przestrzenią kształcenia ukierunkowanego na całościowy rozwój podopiecznego | str. 13 Rozdział 1. O nierozłączności kształcenia naukowego i rozwoju osobistego | str. 15 Beata Karpińska-Musiał Rozdział 2. Misja tutora | str. 19 Magdalena Panońko Rozdział 3. Znaczenie refleksyjności – dlaczego studium przypadku? | str. 25 Beata Karpińska-Musiał Rozdział 4. Słowo o współczesnych uwarunkowaniach instytucjonalnych i systemowych w oświacie i szkolnictwie wyższym | str. 28 Beata Karpińska-Musiał Część II. Studia przypadków na różnych etapach kształcenia | str. 33 Rozdział 5. Szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne | str. 35 Magdalena Panońko Mamy po prostu być. Spotkania z Tosią i jej matematycznym "baranem" | str. 39 Katarzyna Weinerowska-Bords Jak oswoić "niedźwiedzia", czyli rzecz o własnych słabościach | str. 48 Małgorzata Szeligiewicz Dobrze, spróbuję, czyli eksperyment "Tutoring" | str. 59 Agnieszka Buksińska O odwadze spełniania własnych marzeń | str. 73 Sławomira Czarnecka O fenomenie spotkania w relacji tutorskiej | str. 82 Elżbieta Błachowicz Tutoring - nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej | str. 98 Honorata Olejniczak Przemiana | str. 127 Agnieszka Sawka Tutoring w sporcie | str. 136 Andrzej Głowacki Tutoring jako wirus szczególnie zaraźliwy | str. 145 Anna Tulczyńska Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe | str. 155 Beata Karpińska-Musiał Nida | str. 164 Maria Augustyniak Tutoring jako zaproszenie do aktywności – przypadek Justyny | str. 169 Monika Czyżewska Spotkanie z Cudowną Dziewczyną | str. 179 Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, Ewa Woźniak "Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz" - samorodny tutoring skrojony na miarę potrzeb ucznia | str. 190 Anna Kaczorowska Jeden temat - dwa eseje - wiele emocji | str. 202 Joanna Ewa Szafraniec Dialog tutorski: "Esej za esej" | str. 213 Tomasz Zarzycki, Patrycja Nowakowska Tutoring akademicki - praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 222 Agnieszka Kowalkowska Od studenckiej pasji do akademickiego rozwoju | str. 233 Agnieszka Marcinowska, Luiza Galbarczyk-Gąsiorowska, Małgorzata Cegiełka Personalizacja zajęć grupowych za pomocą tutoringu | str. 253 Marlena Lembicz, Martyna Dominiak Dwie historie inicjacji tutoringowej z perspektywy krystalizowania celu kształcenia i budowania kultury studiowania | str. 264 Agnieszka Dziedziczak-Foltyn "Dialogi równoległe" - wykorzystanie języka obrazu w spotkaniu tutoringowym | str. 276 Małgorzata Karczmarzyk Hybrydowy tutoring akademicki | str. 287 Anna Turula Praca seminaryjna na filologii jako poligon dla tutoringu | str. 302 Sebastian Dusza Przestrzeń akademickiej dyskusji: Beckett Research Group in Gdańsk | str. 317 Tomasz Wiśniewski Tutoring międzyobszarowy w Katedrze Slawistyki Uniwersytetu Gdańskiego | str. 327 Katarzyna Stępińska Tutoring jako trudne spotkanie z Tomaszem, który za szybko się usamodzielnił | str. 341 Jakub Kwaśny Szlifowanie diamentu w drodze na szczyt – (nie)przypadkowa podróż z Klaudią | str. 352 Beata Karpińska-Musiał Posłowie i podziękowania | str. 377 O autorach | str. 379