Uczyć się z pasją
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem?
Jak udaje nam się wzbudzić u dzieci tak wielką niechęć do szkoły?
Pernille Ripp zauważyła, że ciągłe sterowanie uczniami i narzucanie im metod pracy hamuje ich rozwój i pozbawia radości płynącej z uczenia się. Uznała wtedy, że powinna wziąć odpowiedzialność za dzieci, które przyszły do szkoły pełne entuzjazmu (a przynajmniej bez objawów niechęci do niej), a wyszły z podciętymi skrzydłami. Postanowiła odejść od tego, czego nauczyła się na studiach, zaufać swojej intuicji i poszukać własnej drogi do dobrej edukacji. Podając przykłady zmian wprowadzonych przez siebie, zachęca wszystkich do wdrażania własnych sposobów na przywrócenie szkół uczniom i tworzenia klas, które wypełnią się pasją do nauki.
„Uczyć (się) z pasją to książka o tym, jak jej autorka przestała być nauczycielką realizującą program, a stała się nauczycielką wspierającą rozwój swoich uczniów”. dr Marzena Żylińska zajmuje się metodyką i neurodydaktyką; jest współzałożycielką ruchu Budząca się Szkoła
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-65897-15-2
- ISBN druku: 978-83-65897-03-9
- Liczba stron: 320
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Podziękowania Przedmowa Przedmowa do wydania polskiego Wstęp Nauczmy się łamać zasady Rozdział pierwszy Chwila, chwila, panie Wong Rozdział drugi Czy chciałbyś być uczniem w swojej klasie? Rozdział trzeci Dostałeś tę pracę. Co dalej? Rozdział czwarty Nieważne, jak nasza klasa wygląda, ważne, jak się w niej czujemy Rozdział piąty Pierwszy dzień w szkole: kto tu rządzi? Rozdział szósty Jak zwróciłam uczniom ich klasę Rozdział siódmy Wyrzućmy kije i marchewki Rozdział ósmy Zawsze są jakieś wymagania i standardy Rozdział dziewiąty Zadania domowe – uciążliwa rutyna i mnóstwo makulatury Rozdział dziesiąty Jak oceny zabijają ciekawość świata Rozdział jedenasty To my jesteśmy zmianą Załączniki Ankieta dla ucznia – początek roku szkolnego Ankieta dla rodziców – początek roku szkolnego Arkusz semestralnej samooceny ucznia Ankieta dla ucznia – koniec roku szkolnego Ankieta dla rodziców – koniec roku szkolnego Karta półrocznego spotkania z rodzicami dla nauczycieli szkoły podstawowej Karta półrocznego spotkania z rodzicami dla nauczycieli szkoły ponadpodstawowej Podsumowanie roku szkolnego – karta spotkania z rodzicami dla nauczycieli Moja karta spotkania – kwestionariusz dla ucznia Przygotowanie do spotkania – kwestionariusz dla ucznia Spotkanie z podsumowaniem roku szkolnego kwestionariusz dla ucznia Ankieta dla rodziców – po spotkaniu z omówieniem postępów w nauce Typowe problemy z zachowaniem i jak sobie z nimi radzić Czy chciałbym być uczniem w mojej klasie? Wskazówki do refleksji dla nauczyciela Literatura pomocnicza Źródła internetowe