MENU

Uczyć z pasją - 02 Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy

(eBook)

Wskazówki dla nauczycieli akademickich

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Zarządzanie i Technologie Informacyjne

  • Redakcja naukowa: Barbara Kożusznik, Jarosław Polak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Uczyć z pasją - 02 Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) 7

Jarosław Polak
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów 9

Barbara Kożusznik
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy 33

C z ę ś ć  p i e r w s z a
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe

Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? 61

Andrzej Boczarowski
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją 93

C z ę ś ć  d r u g a
Rzecz najważniejsza. Komunikacja

Jerzy Jarosz
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? 121

Tomasz Rożek
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał 137

Anna Guzy, Magdalena Ochwat
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli 151

Eugenia Smyrnova-Trybulska
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się 187

Michał Brol
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych 209

Monika Jagielska
Kształcenie w językach obcych. Warto? 233

C z ę ś ć  t r z e c i a
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?

Marek Adamiec
Pomagamy myśleć. Kilka zasad 243

Damian Grabowski
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego 265

Marta Stasiła-Sieradzka
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela 297

Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami 317

Barbara Smorczewska
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego 351

Dawid Stanik
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat 365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

25,23 zł
29,00 zł

Pasja według Einara

W klasztorze reguły miłosierdzia są tylko głoszone. Jak się lepiej przyjrzeć, w życiu nikt ich nie stosuje. Oblaci są wobec siebie okrutni. Starzy mnisi złośliwi. A nowicjusze wypracowali doskonałą wręcz obojętność na siebie wzajem. Nauczyciele wobec u...
54,39 zł
77,70 zł

Między ideą, pasją a działaniem. Księga jubileuszowa dedykowana dr. hab. Marianowi Mitrędze

W pracy podjęto problematykę z zakresu polityk publicznych, w tym przede wszystkim polityki społecznej. Ponadto analizie poddano kwestie związane z teoretycznym i praktycznym wymiarem demokracji, myślą społeczno-polityczną, stosunkami międzynarodowymi ...
24,35 zł
27,06 zł

Krasnale - rzecz o kreatywności i zmianie

„Proszę się nie bać. Tytułowe krasnale to nie jest zapowiedź infantylnej bajki dla dorosłych. To poważny opis procesu kreatywnego myślenia; zasad, w oparciu o które pracują twórcze zespoły; wskazówek, jak dokonywać zmian w...
17,20 zł
20,00 zł

Co się działo na uczelni

Bezwzględna walka o władzę, układy, spiski, romanse i intrygi – nie, to nie opis kolejnej epickiej sagi, a uczelnianej rzeczywistości, tej ukrytej w kuluarach, prywatnych mieszkaniach i gabinetach. Rozpoczyna się gra o stanowisko dz...
22,49 zł
24,99 zł

Pasje i uspokojenia

Anna, młoda warszawska aktorka staje przed trudnym wyborem między życiem rodzinnym a szansą na światową karierę. W domu czeka na nią czteroletni syn i kochający mąż. Z drugiej strony międzynarodowe propozycje ról mogą się już nie powtórzy...
32,00 zł
40,00 zł

Niedostrzegana kreatywność. Trafność ocen kreatywności uczniów dokonywanych przez nauczycieli liceów i jej uwarunkowania

Wczesne i trafne wykrywanie zdolności oraz cech składających się na szeroko pojętą kreatywność dzieci i młodzieży, a następnie ich stymulowanie, stanowi jedno z ważnych zadań edukacji XXI w. Dlatego, autor monografii, w toku szeroko zakrojonych badań, ...
35,20 zł
44,00 zł

Prawne aspekty współpracy mediów z organami właściwymi w zakresie bezpieczeństwa państwa

Celem monografii jest ukazanie istoty i konsekwencji dezinformacji w reżimach demokratycznych i niedemokratycznych wraz z omówieniem i zaprezentowaniem prawnych aspektów przeciwdziałania dezinformacji determinowanych reżimem politycznym w...
70,52 zł
82,00 zł

Wydział Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Stefana Batorego w Wilnie (1919–1939/45). Dydaktyka, twórczość i tradycja artystyczna

Redakcja/Edited by Małgorzata GeronTłumaczenie/Translation by Krzysztof Z.CieszkowskiThe Faculty of Fine Arts of the Stefan Batory University in Wilno (1919–1939/45).Education, creativity and artistic tradition
31,04 zł
39,80 zł

Podstawy dydaktyki

Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!