MENU

Uczyć z pasją - 12 Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego

(eBook)

Wskazówki dla nauczycieli akademickich

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Zarządzanie i Technologie Informacyjne

  • Redakcja naukowa: Barbara Kożusznik, Jarosław Polak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Uczyć z pasją - 12 Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) 7

Jarosław Polak
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów 9

Barbara Kożusznik
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy 33

C z ę ś ć  p i e r w s z a
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe

Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? 61

Andrzej Boczarowski
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją 93

C z ę ś ć  d r u g a
Rzecz najważniejsza. Komunikacja

Jerzy Jarosz
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? 121

Tomasz Rożek
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał 137

Anna Guzy, Magdalena Ochwat
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli 151

Eugenia Smyrnova-Trybulska
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się 187

Michał Brol
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych 209

Monika Jagielska
Kształcenie w językach obcych. Warto? 233

C z ę ś ć  t r z e c i a
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?

Marek Adamiec
Pomagamy myśleć. Kilka zasad 243

Damian Grabowski
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego 265

Marta Stasiła-Sieradzka
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela 297

Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami 317

Barbara Smorczewska
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego 351

Dawid Stanik
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat 365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,82 zł
12,60 zł

Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. T. 4

Pokłosiem czwartego już spotkania naukowego, zatytułowanego „Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii”, które odbyło się 6 maja 2010 roku, jest prezentowana książka. Problematyka zgromadzonych w niniejszym tomie artykułów, ...
17,20 zł
20,00 zł

Ochrona praw uchodźców w Unii Europejskiej w świetle wytycznych Stolicy Apostolskiej

Publikacja przedstawia politykę Wspólnot Europejskich wobec uchodźców ze szczególnym uwzględnieniem systemu ochrony ich praw oraz analizę zgodności tej polityki z wytycznymi Stolicy Apostolskiej.
14,19 zł
16,50 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 8

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 8. Geometria. Matematyka z oddali. XXI wiekO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi upor...
22,40 zł
32,00 zł

Prawda i teoria

Ostatni akapit książki Jana Hudzika można by potraktować jako jej motto:„Filozof, który odwiedza Śląsk, wie, że nie jest już możliwy powrót do kraju jego dzieciństwa, bo nie ma nic w kulturze, co byłoby czyste i autentyczne. Ś...
26,91 zł
29,90 zł

Globalizacja w teorii i praktyce

Współczesny świat podlega szeroko rozumianym procesom globalizacji. Dotyczy ona, chociaż nie w takim samym stopniu, wszystkich dziedzin życia i wpływa w określony sposób na kondycję gospodarczą państw, regionów, grup społecznych or...
8,77 zł
10,20 zł

Environmental Issues. Angielski dla studentów ochrony środowiska

Niniejsza książka powstała w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie młodych ludzi problemami szeroko pojętej ekologii i adresowana jest głównie do studentów kierunku ochrony środowiska oraz uczniów klas o profilu ekologicznym. Mater...
35,91 zł
39,90 zł

Druga Kryptorewolucja: Zostań rentierem w nowym ekosystemie Richarda Hearta

Kryptowaluty są najszybciej rosnącym na wartości aktywem w historii ludzkości…Cena Bitcoina wzrosła o 6 900 000 razy z 0,01 USD do 69 000 USD w ciągu 12 lat. Ethereum wzrosło 32 000 razy z 0,15 USD do 4800 USD w ciągu 6 lat. Gdybyś z...
13,76 zł
16,00 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 5

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 5. Trójmian kwadratowy. Liczby w kulturzeO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi uporządk...
14,36 zł
16,70 zł

Instytucja wpłat korekcyjno-wyrównawczych jednostek samorządu terytorialnego w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego

Autor charakteryzuje konstytucyjne aspekty mechanizmu korekcyjno-wyrównawczego, polegającego na horyzontalnym wyrównaniu dochodów jednostek samorządu terytorialnego (tzw. wpłat janosikowych) w polskim systemie finansowania samorząd...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!