Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw
Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2560-0
- Liczba stron: 320
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp /13 Rozdział 1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw /21 1.1. Kontrowersje wokół pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa /21 1.1.1. Kryteria ilościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /22 1.1.2. Kryteria jakościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /26 1.1.3. Definicja małego i średniego przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej i Polsce /31 1.2. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /40 Rozdział 2. Istota, źródła i teorie innowacji /55 2.1. Pojęcie innowacji /55 2.2. Typologia innowacji /60 2.3. Podstawowe źródła innowacji /71 2.4. Główne teorie kreowania innowacji /78 2.4.1. S-kształtna krzywa techniki /78 2.4.2. Przerwana równowaga /82 2.4.3. Dominujący model /86 2.4.4. Zdolność absorpcyjna organizacji /88 2.5. Modele działalności innowacyjnej /90 2.5.1. Model ogólny (szeroki) działalności innowacyjnej /91 2.5.2. Model innowacji pchanej przez naukę /95 2.5.3. Model innowacji ciągnionej przez rynek /97 2.5.4. Model interakcyjny (sprzężeniowy) /99 2.5.5. Model zintegrowany /100 2.5.6. Model symultaniczny (sieciowy) /105 Rozdział 3. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa i uwarunkowania jego budowy /113 3.1. Pojęcie potencjału innowacyjnego i jego zróżnicowanie /113 3.2. Uwarunkowania zewnętrzne /119 3.2.1. Modele otoczenia przedsiębiorstwa innowacyjnego /125 3.3. Uwarunkowania wewnętrzne /146 3.4. Koncepcja potencjału innowacyjnego w układzie sfer funkcjonalno-zasobowych przedsiębiorstwa /153 Rozdział 4. Uwarunkowania zewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /159 4.1. Organizacja i metodyka badań empirycznych /159 4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw /162 4.3. Ocena charakteru i siły wpływu czynników makrootoczenia /167 4.4. Ocena charakteru i siły wpływu czynników kreujących otoczenie sektorowe /178 4.5. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań zewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /180 4.6. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań zewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /192 Rozdział 5. Uwarunkowania wewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /199 5.1. Ocena charakteru i siły wpływu uwarunkowań wewnętrznych /199 5.2. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań wewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /213 5.3. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań wewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /224 Rozdział 6. Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /235 6.1. Diagnoza aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw /235 6.1.1. Wdrożone innowacje produktowe /237 6.1.2. Wdrożone innowacje procesowe /238 6.1.3. Wdrożone innowacje rynkowe /240 6.1.4. Wdrożone innowacje organizacyjne /242 6.2. Wpływ wdrożonych innowacji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw /246 6.3. Analiza komparatywna w obszarze aktywności innowacyjnej - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /251 6.3.1. Wdrożone innowacje /252 6.3.2. Wdrożone innowacje a konkurencyjność /256 Rozdział 7. Model budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /261 7.1. Wstęp /261 7.2. Kluczowe czynniki uwarunkowań zewnętrznych wpływające na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /262 7.3. Identyfi kacja masy krytycznej składników potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /267 7.4. Propozycja modelu budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /273 Zakończenie/ 285 Bibliografia /291 Spis tabel /309 Spis ilustracji /311 Spis wykresów /312 Summary. Conditions for building the innovation potential of polish small and medium-sized enterprises /315