Uwiedź klienta. Marketing w social mediach
Z marketingiem jest jak z seksem. Są różne poradniki, w których przeczytasz, jak robić to dobrze, lepiej, inaczej, skuteczniej. Ostatecznie to jednak Ty musisz sprawdzić co jest najlepsze dla Ciebie i zrobić „co trzeba”. W praktyce jednak – wiele osób nie ma pojęcia jak się do tego zabrać i stosuje porady od przypadkowych osób, którym wydaje się, że umieją robić to dobrze. Tylko na końcu brakuje „Wielkiego O!” - Osiągnięcia sukcesu.
A marketing to nie matematyka, gdzie 2 + 2 = 4 . Może być tak, że 2 + 2 = 5. I nie mówię nawet o orwellowskim podejściu do tego równania, ale o rzeczywistości społecznej jako sui generis. Pewnie zapytasz: „Że co proszę?”
Mówiąc po ludzku – ludzie w zbiorowisku, to coś więcej niż tylko suma tych wszystkich jednostek. Pomyśl o tłumie. Tłum, to coś więcej niż tylko rzesza ludzi. To jeszcze magiczna siła. Ta, która pcha do rewolucji. Albo linczu.
Ludzie w sieci to nie tylko „słupki” i wykresy. To nie tylko liczby i „statystyki”. To, co zadziała świetnie w jednym miejscu, nie musi działać w innym. Możemy starać się mówić uniwersalnie, ale prawda jest taka, że w marketingu naczelną odpowiedzią na wiele pytań jest (popularne wśród socjologów): to zależy.
W marketingu nie ma prostych odpowiedzi. Tak samo jak w seksie. Baw się, eksploruj, eksperymentuj i zmieniaj taktykę. Dopiero wtedy się masz szansę na sukces.
Gdzie są Twoi klienci? To zależy. Od czego? Co sprzedajesz, komu, po ile, jak się pozycjonujesz, jaką masz sieć dystrybucji, jaki budżet, jakie…
Jak skuteczniej sprzedawać? To zależy. Od czego? Jak jest teraz, co możesz poprawić, co działa, a z czego warto zrezygnować…
Trzymasz w ręku wybitnie przewrotną książkę
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20908-7
- ISBN druku: 978-83-01-20860-8
- Liczba stron: 204
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Social media 15 1. Miłość od pierwszego wejrzenia 17 1.1. Gdzie poznawać nowych partnerów? 17 1.2. Kogo szukasz? 17 1.3. Strategia poszukiwań 18 Ćwiczenie 18 1.3.1. ONS czy TJ? – cel 18 1.3.2. Festyniara, ciacho, kaszalot i towar – grupa docelowa 21 Ćwiczenie 24 1.3.3. Pikieta, branżówka – kanały komunikacji 26 Ćwiczenie 27 1.3.4. „Bułka przez bibiułkę, a ch… gołą ręką” – taktyka 27 Ćwiczenie 28 1.3.5. a czy p? Lokum? – zasoby 28 1.3.6. Lipton czy zdjęliśmy simlocka – ewaluacja 29 Ćwiczenie 29 1.3.7. Typowe błędy strategiczne 31 1.4. Pierwsze spotkanie! 33 1.5 „Sex education” 34 2. Randka (nie) w ciemno 37 2.1. Randka w ciemno (prawie noc) 37 2.2. Znaj czas sposobny 38 2.2.1. Praktyczny przykład: salon fryzjerski 39 2.3. Idealna randka 41 2.4. Tale as old as time… 43 2.4.1. Praktyczny przykład: Allegro 44 2.5. Jeśli drzewo upadnie w lesie, ale nikt tego nie słyszy, to czy upadło? 45 2.6. Odkryjmy Amerykę na nowo 45 2.7. Widzą mnie, więc jestem 46 2.8. Przez żołądek do serca 47 2.8.1. Zasięg 47 2.8.2. Zaangażowanie 48 2.8.3. Wpływ 49 2.8.4. Akcja 49 2.9. Przeć naprzód 50 2.7.1. Nie myl klientów i prospektów 51 2.10. Miej rozdane, a będzie Ci dane – 3 × W 52 3. Sakramentalne „tak”! 54 3.1. Skąd mam wiedzieć, czy to już? 54 3.1.1. Ale skąd wiedzieć, że nasi klienci są gotowi? 54 3.1.2. Praktyczny przykład: sklep z ubraniami 56 3.2. „The L Word” 56 3.2.1. Drip marketing czy lead nurturing? 57 3.3. Klientocentryzm 58 3.4. Trzeba być jakimś 59 3.4.1. Ale to oznacza, że będę odstraszać klientów! 60 3.4.2. DNA marki 61 3.5. Jak zamykać? 62 3.6. Nie ma sprzedaży bez wiedzy 62 3.6.1. Z partnerem lepiej 63 3.6.2. UTM 64 3.8. Nail it! 67 Ćwiczenie 70 3.8.1. Sprzedawaj 70 3.9. Nagi instynkt 71 Ćwiczenie 72 3.10. Miarka za miarkę 73 3.10.1. Praktyczny przykład: wskaźniki 74 3.10.2. Praktyczny przykład: produkt dystrybuowany u partnerów 77 3.11. Sztuka kochania według Cialdiniego 78 4. I żyli długo i szczęśliwie 79 4.1. Bondage – budowanie relacji 79 4.1.1. Praktyczny przykład: NGO 83 4.2. 24/7/365 84 4.3. Marketing to maraton, a nie sprint 84 4.4. Czy „dzień dobry” ma ROI? 86 4.5. Lojalna Jola 86 4.5.1. Praktyczny przykład: agencja social media 88 4.5.2. Jak budować program lojalnościowy? 89 4.6. Lojalność to emocja 91 4.7. Wierność jest nudna 91 4.8. Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem 92 4.8.1. Dziewięć i pół tygodnia – praca nad recenzjami 3 x P 93 4.9. Rabat? Stolica Maroka! 95 4.10. Partner, nie przyjaciel 96 Ćwiczenie 96 5. Techniki podrywu 98 5.1. A co z innymi kanałami komunikacji? 98 5.2. Wirus wszystko załatwi 99 5.3. „Oczy szeroko zamknięte” 99 5.3.1. Zrewiduj stronę 100 Ćwiczenie 100 5.3.2. Doszlifuj teksty (nie tylko na stronie www) 101 5.4. Prawie się udało! 102 5.4.1. Praktyczny przykład: produkt spożywczy 103 5.5. Algorytm miłości 104 5.5.1. Praktyczny przykład: pizzeria 108 5.5.2. Linkedin 110 5.6. Najlepszy kochanek w mieście – personal branding 112 5.7. Czułe słówka 115 5.7.1. Torowanie drogi do serca 116 5.7.2. Halo? 116 5.7.3. Podobieństwo i grupy 116 5.7.4. Błędy poznawcze 117 5.7.5. System 1 i System 2 119 5.7.6. Samospełniające się proroctwo 120 Ćwiczenie 120 5.8. Moje miasto, a w nim… 120 5.9. Na sexappeal składa się w połowie to, co kobieta ma, a w połowie to, co myślą, że ma – employer branding 123 5.10. Dlaczego klienci nie kupują? 126 5.10.1. Odrzucone zaręczyny 127 6. W buduarze… 128 6.1. Pejcz na klientów – RFM 128 6.2. Go the Distance, czyli jeśli masz liczyć, licz na siebie 129 6.3. Kamasutra 130 6.4. Do you think I’m sexy? 131 6.5. Dobry content jest jak dobry seks 133 6.6. Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę 137 6.7. Swatka 138 6.8. Dobry profil w social mediach 140 6.9. Reklamy na Facebooku i ich optymalizacja 141 Ćwiczenie 146 7. Stare dobre małżeństwo 147 7.1. Zamiast widzieć klienta w każdym człowieku, dostrzegajmy człowieka w każdym kliencie 147 7.2. Czy klient to nasz pan? 149 Ćwiczenie 149 7.3. Never second best 150 Ćwiczenie 151 7.4. Wychowanie to wyzwanie 151 7.5. Patrz na konsumentów jak na klientów na całe życie! 152 7.6. Są zbliżenia, które prowadzą bardzo daleko 154 7.7. Zasady bezpiecznego seksu – zasada 8P 155 7.8. Dekalog małżeński, czyli dobra obsługa klienta 157 7.8.1. Praktyczny przykład: sklep z gadżetami dla dzieci 158 7.8.2. Dekalog 159 7.8.3. Praktyczny przykład: księgarnia 159 7.8.4. Dekalog 160 7.8.5. Praktyczny przykład: producent telefonów 161 7.8.6. Dekalog 161 7.8.7. Praktyczny przykład: hotel 164 7.8.8. Dekalog 165 7.8.9. Praktyczny przykład: producent telewizorów 166 7.8.10. Praktyczny przykład: sklep z gadżetami dla dzieci (odpowiedź) 166 7.9. Jak uniknąć rozwodu? 167 7.9.1. Bez orzeczenia o winie… 168 7.10. Mamy dwoje oczu i uszu oraz jedną… klawiaturę 169 7.10.1. Dlaczego nie słuchamy? 169 7.10.2. Skąd wiedzieć, że masz problem ze słuchaniem? 170 7.10.3. Po co słuchać uchem, a nie brzuchem? 171 7.11. Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla daj mi luby 171 7.11.1. Praktyczny przykład: panele podłogowe 172 7.12. Biznes nie jest o tym, co sprzedajesz, ale komu służysz 173 7.13. Odpowiadać czy nie odpowiadać? 174 8. Poliamoria w praktyce 176 8.1. Kiedy mieć na to wszystko czas? 176 8.2. Recykling treści 178 8.3. Gdy któraś jest w moim guście, zaraz marzę o rozpuście 180 8.4. […] w nauce, podobnie jak w miłości, koncentrowanie się na technice prowadzi łacno do impotencji 181 Ćwiczenie 182 8.5. Oprogramowanie jest jak seks – lepsze, jeśli nie trzeba za nie płacić 183 9. MILF-y, kuguarzyce, ogiery i tatuśkowie 184 9.1. Nie potrzebujesz więcej klientów 184 9.1.1. Praktyczny przykład: coaching 185 9.1.2. Praktyczny przykład: dziury w lejku 187 9.2. Nie-lejek durszlakowy 188 9.3. Niebezpieczne związki – cykl życia 194 9.4. Nowa szprycha 194 9.4.1. Praktyczny przykład: preparat na żylaki, deski sedesowe, preparaty na hemoroidy 195 9.5. Kabaret? – ścieżka zakupowa 196 Do zobaczenia! 198 Absolwent – spis tematów 199 Spis rysunków 200 Bibliografia, czyli polecam również 203