MENU

Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula - Monika Ciesielkiewicz: El análisis contrastivo como recurso en la didáctica de ELE

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Redakcja naukowa: Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula - Monika Ciesielkiewicz: El análisis contrastivo como recurso en la didáctica de ELE

Monografia „Voces y caminos en la enseñanza de español /LE: desarrollo de las identidades en el aula”, ma na celu przedstawienie różnorodności badań prowadzonych we współczesnej dydaktyce języka hiszpańskiego dotyczących kształtowania się i rozwijania tożsamości. Znajdziemy w niej dwanaście rozdziałów napisanych przez autorów reprezentujących polskie i zagraniczne uczelnie, poświęconych zarówno rozważaniom teoretycznym zawartym w pierwszej części, jak i konkretnym propozycjom wykorzystania badań w praktyce glottodydaktycznej, które opisane zostały w części drugiej.



Pierwszą część publikacji rozpoczyna tekst Evy Álvarez Ramos i Carmen Romero Claudio poświęcony rozwojowi indywidualnemu i jego wpływowi na edukację interkulturową. W dalszej części R. Sergio Balches Arenas i Magdalena Słowik, na bazie analizy porównawczej zdrobnień w języku hiszpańskim i polskim, przedstawiają nowe propozycje pracy na lekcji hiszpańskiego. Mª del Carmen García Manga wyjaśnia mechanizmy motywacyjnych w kształtowaniu i kreowaniu leksyki. Justyna Hadaś analizuje introspekcję jako główną strategię nauczania kultury. Antonio María López González, omawia rolę obserwacji w pracy nauczyciela. Manuel Fco. Romero Oliva, i Ester Trigo Ibáñez przedstawiają kształcenie nowych czytelników. José María Santos Rovira omawia rolę nauczyciela jako motywatora w nauce języków obcych, natomiast Bożena Wisłocka Breit skupia się na kursach typu MOOC’s i omawia ich możliwe zastosowania w nauczaniu języka hiszpańskiego.



Druga część tomu zawiera propozycje wykorzystania badań naukowych w praktyce nauczania języka hiszpańskiego, których autorami są: Roland Campos López, Rafael Fernández Jiménez, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero, Monika Ciesielkiewicz, Raúl Fernández Jódar i Joanna Fernández.


R. Sergio Balches Arenas, starszy wykładowca w Zakładzie Filologii Hiszpańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Koordynator studiów magisterskich filologii hiszpańskiej specjalność nauczycielska. W latach 2001–2002 koordynator Kursu Mediacji Interkulturowej oraz w latach 2003–2004 studiów magisterskich specjalność mediacja interkulturowa prowadzonych przez Uniwersytet w Almerii, wchodzących w skład europejskiego programu EQUAL.



Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, językoznawstwo stosowane w dydaktyce, pragmatyka i glottodydaktyka. Jest współautorem podręcznika do nauczania języka hiszpańskiego, współredaktorem monografii dotyczącej nauczania języka hiszpańskiego w Polsce oraz autorem licznych artykułów naukowych. We współpracy z Instytutem Cervantesa w Krakowie i polskimi ośrodkami naukowymi koordynuje oraz organizuje liczne konferencje naukowe na temat nauczania języka hiszpańskiego. [16.05.2018]

Cecylia Tatoj, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, specjalność gramatyka kontrastywna hiszpańsko-polska. Od początku związana z językiem hiszpańskim na Uniwersytecie Śląskim: jako studentka nowo powstałego kierunku, asystent naukowo-dydaktyczny, a obecnie adiunkt w Zakładzie Studiów Iberyjskich i Latynoamerykańskich (dawniej Zakład Hispanistyki).



Zainteresowania badawcze: porównywanie różnych pól semantycznych języka hiszpańskiego i polskiego na bazie gramatyki kognitywnej oraz glottodydaktyka ze szczególnym uwzględnieniem roli kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka hiszpańskiego Polaków. Jest współredaktorką pięciu monografii wydanych w Polsce i w Hiszpanii, autorką 18 artykułów i rozdziałów w monografiach naukowych opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, materiałów dla nauczycieli, a także raportu na temat nauczania języka hiszpańskiego w sekcjach dwujęzycznych w Polsce. [16.05.2018]

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Índice


Introducción (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) | 9


I parte
Voces y caminos teóricos


Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
Desarrollo y gestión de la identidad personal en el aula plurilingüe: hacia una
educación intercultural | 15

R. Sergio Balches Arenas, Magdalena Słowik
Aproximación al contraste pragmático del diminutivo en español y en polaco como
apoyo a la enseñanza de ele a estudiantes polacos | 31

María del Carmen García Manga
Los mecanismos motivacionales de formación y creación léxica como manifestación
de procesamiento lingüístico y su aplicación al aprendizaje del léxico en
español/LE | 61

Justyna Hadaś
La conciencia transcultural y la introspección en el aula de lenguas extranjeras.
Una mirada hacia la noción de saber comprender de Michael Byram desde la perspectiva
transcultural | 78

Antonio María López González
El papel de la observación de clases en el desarrollo de la competencia docente:
investigación, colaboración, reflexión | 96

Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
Entre la realidad y la experiencia en la formación de nuevos lectores. Un análisis
del discurso de especialistas más allá de la propia teoría | 119

José María Santos Rovira
El papel del profesor como agente motivador en la enseñanza de lenguas y sus
implicaciones a nivel metodológico | 138

Bozena Wislocka Breit
Los cursos tipo MOOCs y su aprovechamiento en la clase de aprendizaje de idiomas
presencial | 155


II parte
Voces y caminos prácticos


Ronald Campos López
(Re)descubriendo identidades a partir del dolor, el sufrimiento y la tragedia humanos
como tópicos poéticos en clases de ELE: Una propuesta didáctica | 167

Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
Estudio comparativo sobre la producción textual escrita en estudiantes universitarios
españoles (L1) y polacos (ELE) | 192

Monika Ciesielkiewicz
El análisis contrastivo como recurso en la didáctica de ELE | 205

Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
La evaluación y la calificación de la expresión escrita y de la comprensión lectora
en contexto académico | 223





Contents


Introduction (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) | 9


I part
Voices and theoretical paths


Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
Development and management of personal identity in the multilingual classroom:
towards intercultural education | 15

R. Sergio Balches Arenas, Magdalena Słowik
Approach to the pragmatic contrast of the diminutive in Spanish and in Polish as
support to the SFL teaching for Polish students | 31

María del Carmen García Manga
The motivational mechanisms of lexical formation and creation as a manifestation
of linguistic processing and its application to the learning of the lexis in Spanish
as a Foreign Language | 61

Justyna Hadaś
Transcultural awareness and introspection in a language classroom. Approaching
Michael Byram’s savoir comprendre from a transcultural perspective | 78

Antonio María López González
The role of class observation in the development of teaching competence: research,
collaboration, reflection | 96

Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
Between the reality and the experience of formation of new foreign language assistants.
An analysis of the discourse of the specialists beyond the theory itself
José María Santos Rovira | 119

The role of the teacher as a motivator in the teaching language process and its
methodological implications | 138

Bozena Wislocka Breit
Benefits of MOOCs courses in a face-to-face language learning class | 155


II part
Voices and practical ways


Ronald Campos López
(Re)discovering identities from the human pain, suffering and tragedy as poetical
topics in SSL classes: A didactical proposal | 167

Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
Comparative study about textual written production in Spanish and Polish university
students | 192

Monika Ciesielkiewicz
Contrastive analysis as a resource for Teaching Spanish as a Second Language | 205

Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
The evaluation and the qualification of written expression and reading comprehension
in academic context | 223
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł
14,90 zł

Le Tour du monde en quatre-vingts jours

Le gentleman londonien Phileas Fogg a fait le pari avec les membres du club aristocratique qu’il serait capable de faire le tour du monde en 80 jours. Après Fogg et son serviteur, le détective Fix est envoyé à Paspartu...
13,41 zł
14,90 zł

Le Chancellor

Le roman parle du navire, dans les cales où commence à brûler la charge de coton. Au début, l’incendie n’est pas détecté explicitement, mais au fil du temps, la flamme se déclare. Un groupe de...
13,41 zł
14,90 zł

Le Speronare

« Le soir même de notre arrivée à Naples, nous courûmes sur le port, Jadin et moi, pour nous informer si par hasard quelque bâtiment, soit à vapeur, soit à voiles, ne partait pas le lendemain pour la ...
13,41 zł
14,90 zł

Le Bouchon de cristal

L’aventure suivant du gentleman-cambrioleur. Ce fois insaisissable Lupin doit se rencontrer face à face avec un adversaire dangereux, habile et très artificieux. Les sortes des nombreaux gens et, avant tout, la vie de son compagnon ...
32,67 zł
37,99 zł

Kresowa opowieść tom V. Monika

Kresy, miłość i morderstwo – porywająca historia oparta na prawdziwych wydarzeniachKolejna część fascynującej opowieści Edwarda Łysiaka o Kresach. Tym razem autor łączy wątki ukraińskie z kaszubskimi, a historię miłosną – z krym...
3,11 zł
3,99 zł

Zlecenie. Le Message

Książka w dwóch wersjach językowych: polskiej i francuskiej. Version bilingue: polonaise et française. Dwaj młodzi ludzie podróżują dyliżansem z Paryża do Moulins, siedząc na imperiałce. Po drodze rozmawiają o swoich kochankach. Je...
7,80 zł
10,00 zł

Proboszcz z Tours. Le curé de Tours

Ksiądz Franciszek Birotteau, jest jednym z księży katedry Świętego Gracjana w Tours. Po śmierci swojego przyjaciela, księdza Chapelouda, wynajmuje jego piękny pokój u starej panny Zofii Gamard. W chwili, gdy rozpoczyna się opowieść oczekuje nomi...
18,90 zł
21,00 zł

Szalona Monika

Napisana wiosną 1989 roku "Szalona Monika" należy do tych powieści Jana Drzeżdżona, które nie doczekały się książkowego wydania ani za życia autora, ani długo po jego śmierci, jednak nie można jej zaliczyć do całkiem nieznanych dzieł p...
13,41 zł
14,90 zł

Le Château des Carpathes

Le comte Franz de Telek, après la mort de sa femme, la chanteuse d’opéra Stilla, entreprend un voyage en Transylvanie (qui faisait alors partie de l’Autriche-Hongrie) avec son serviteur Rojko. Arrivés au village de Mile...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!