Wartości w muzyce. T. 4: Muzyka w środowisku społecznym - 08 Oddział Bielski Polskiego Związku Chórów i Orkiestr w roku jubileuszowym 35-lecia działalności społecznej
Tom czwarty składa się z trzech części. Część I zatytułowana jest: Rozprawy teoretyczne. Artystyczne i społeczne uwarunkowania kultury muzycznej, zawiera dziesięć tekstów, począwszy od rozważań muzykologicznych, przez biografie współczesnych kompozytorów, monografie instytucji muzycznych aż po opis roli amatorskich stowarzyszeń chóralnych działających na Górnym Śląsku, Śląsku Cieszyńskim i Zaolziu.
Część II o tytule: Praktyka wykonawcza w teorii i działaniach artystycznych ukazuje różne techniki wykonawcze odtwórczo-twórcze instrumentalistów, dyrygentów, prezentacje artystyczne zespołów chóralnych oraz zbiory pieśni i tańców ludowych polskich i zagranicznych. Tu znalazło się dziesięć tekstów autorskich.
Część III: Sztuka w szkolnej edukacji i życiu człowieka ukazuje edukacyjną, wychowawczą i terapeutyczną rolę muzyki w poszczególnych okresach życia człowieka, tj. od chwili poczęcia, aż po dorosłość. Część trzecia zawiera trzynaście tekstów.
Zaletą publikacji jest bogaty zbiór: załączników nutowych muzyki artystycznej i ludowej pochodzących z terenów polskich, zaolziańskich i ukraińskich, zdjęć, materiałów dokumentujących omawiane problemy badawcze. Może zainteresować nauczycieli akademickich kierunków muzycznych, pedagogiczno-artystycznych, dyrektorów instytucji muzycznych i placówek kulturalno-oświatowych, dyrygentów, instruktorów i działaczy ruchu amatorskiego, studentów, przyszłych muzyków, czynnych nauczycieli na różnych poziomach kształcenia oraz terapeutów.
- Kategorie:
- Redakcja: Jadwiga Uchyła-Zroski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8012-231-4
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Jadwiga Uchyła-Zroski) I 9 Część I Rozprawy teoretyczne. Artystyczne i społeczne uwarunkowania kultury muzycznej Jolanta Szulakowska-Kulawik: Muzyka i ogrody jako wzajemnie naświetlające się teksty kultury I 17 Bogumiła Mika: „W kontekście muzycznych skandali”. Horyzont oczekiwań słuchaczy wobec wartości w muzyce I 32 Daniel Cichy: Szanując inność — Witold Szalonek, pedagog i wychowawca I 42 Alina Górniok-Naglik: Ryszard Gabryś — życie wypełnione muzyczną pasją. Rozmowy z kompozytorem I 54 Danuta Zoń-Ciuk: Krzysztof Borzędowski — in memoriam I 83 Maria Warchoł-Sobiesiak: Orkiestra Filharmonii ROW — rybnicki fenomen muzyczny I 93 Andrzej Wójcik: Z raportu o amatorskim ruchu muzycznym w roku stulecia Związku Śląskich Kół Śpiewaczych I 108 Jadwiga Sikora: Oddział Bielski Polskiego Związku Chórów i Orkiestr w roku jubileuszowym 35-lecia działalności społecznej I 125 Karol Pyka: Działalność artystyczna Orkiestry Reprezentacyjnej Akademii Górniczo- -Hutniczej w latach 2001—2011 I 135 Magdalena Szyndler: Zaolziańskie instytucje kulturalne (po 1920 roku) i ich wpływ na kulturę ludową I 144 Część II Praktyka wykonawcza w teorii i działaniach artystycznych Oksana Hretczyn: [Barokowe projekcje gatunku sonaty na skrzypce solo w twórczości Jana Sebastiana Bacha i Georga Philippa Telemanna] I 153 Zenon Mojżysz: Muzyczna działalność cieszyńskiej szkoły ewangelickiej w latach 1709—1730 I 163 Waldemar Sutryk: IX symfonia Ludwiga van Beethovena w aspekcie problemów wykonawczych partii chóralnej I 173 Urszula Mizia: Transkrypcje wiolonczelowe utworów Fryderyka Chopina w niemieckim środowisku muzycznym I 185 Tomasz Orlow: Improwizacja — sztuka spontaniczna I 195 Bogumiła-Faustyna Dunikowska: Akt twórczy organisty w ramach liturgii Kościoła rzymskokatolickiego w kontekście wartości I 205 Jacek Glenc: Zaśpiewajmy Mu wesoło! — autorski cykl 20 kolęd i pastorałek na chór mieszany i głosy solowe a cappella — analiza stylistyczna I 220 Aleksandra Zeman: Aktywność chóralna czynnikiem stymulującym rozwój kultury muzycznej mieszkańców Nawsia na Zaolziu I 233 Sergij Kudrinec’kij: [Fenomen kołomyjki w etnomuzykologicznych koncepcjach] I 247 Joanna Glenc: Cechy stylistyczne pieśni ludowych regionu pszczyńskiego w świetle zbiorów etnograficznych Mariana Cieśli I 257 Część III Sztuka w szkolnej edukacji i życiu człowieka Jadwiga Uchyła-Zroski: Muzyka w środowisku szkolnym dziecka I 275 Sonia Kędziora: Znaczenie muzyki w okresie prenatalnym I 288 Andrzej Michalski: Ewolucja ideałów i celów wychowania w edukacji muzycznej w XX wieku w Polsce I 300 Elżbieta Szubertowska: Kandydat na nauczyciela wobec muzyki artystycznej (z badań i doświadczeń) I 310 Magdalena Micherda: Gimnazjum z Polskim Językiem Nauczania w Czeskim Cieszynie jako znaczący ośrodek krzewienia kultury muzycznej na Zaolziu I 320 Ewa Kumik: Szkoła muzyczna ważnym ośrodkiem życia kulturalnego I 334 Mirosław Dymon: Wybrane aspekty kreatywności podczas interpretacji utworów muzycznych I 348 Marzenna Magda-Adamowicz: Dziecko twórcze muzycznie I 361 Bronisława Dymara: Rozwój kultury muzycznej dziecka I 376 Irena Burczyk: Folklor dziecięcy I 390 Urszula Szuścik: Edukacja plastyczna — rozważania o wychowaniu ku sztuce I 398 Grażyna Poraj: Rola muzykoterapii w profilaktyce i terapii dzieci przejawiających zachowania agresywne I 406 Ewa Bogdanowicz, Grażyna Durlow: Rytmika w terapii dziecka I 428