MENU

Więcej niż obraz

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Redakcja naukowa: Anna Nacher, Eugeniusz Wilk, Ewelina Twardoch, Magdalena Zdrodowska, Michał Gulik

  • Wydawca: Katedra Wydawnictwo Naukowe

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 60,00 zł
54,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Więcej niż obraz

Sfomułowanie „więcej niż obraz”, w ujęciu autorów artykułów zawartych w tej książce, jest wyrazem przekonania o konieczności przedefiniowania głównych założeń badawczych nad współczesną ikonosferą: winny one nawiązywać do modelu badań transdyscyplinarnych, stając się tym samym ważną częścią dyskursu współczesnego kulturoznawstwa i zarazem punktem odniesienia dla naukowców, dla których obraz nie sytuuje się w centrum ich zainteresowań.
prof. Eugeniusz Wilk

SPIS TREŚCI

Eugeniusz Wilk, Przekraczać granicę obrazu. Wprowadzenie

Wojciech Józef Burszta, Mono kultura i mediatyzacja. W stronę kulturoznawstwa krytycznego

Część 1. Krajobrazy kulturowe

1. Ryszard Nycz, Krajobraz kulturowy albo o kulturze jako czasowniku
2. Elżbieta Rybicka, Krajobraz kulturowy. Między ideologiami a działaniami
3. Stefan Bednarek, Krajobraz kulturowy, czyli o tautologii
4. Roma Sendyka, Krajobrazy (nie)pamięci: dekonstrukcja krajobrazu kulturowego
5. Agnieszka Karpowicz, „Krajobraz jako oko”. Powidoki Mirona Białoszewskiego

Cześć 2. Krajobrazy transnarodowe

6. Nicole Dołowy-Rybińska, Europa mniejszości. Obrazy kulturowe i granice etniczne
7. Elżbieta Wiącek, Model dysjunkcji w pejzażach Riwiery Tureckiej
8. Magdalena Barbaruk, Zobaczyć krajobraz. Refleksja o wartościach pejzażu hiszpańskiego
9. Ryszard Zajączkowski, Paryż – Lwów – Nowy Jork. Pejzaże kulturowe Józefa Wittlina


Część 3. Obrazy w doświadczaniu natury

10. Beata Frydryczak, Więcej niż obraz: procesualna natura krajobrazu
11. Marek Pacukiewicz, „Oczy szukają drogi…”. Doświadczenie krajobrazu w alpinistycznych narracjach liminalnych
12. Albert Miściorak, Od krajobrazu kulturowego do przeżywanego. Rola przyrody w kształtowaniu krajobrazów

Część 4. Zwrot performatywny w rozważaniach nad obrazem

13. Leszek Kolankiewicz, Słowo wstępne do panelu „Zwrot wizualny a zwrot performatywny – ideowe tło współczesnego dyskursu kulturoznawczego
14. Małgorzata Sugiera, Więcej niż zwrot: performatywność jako podłoże przemian paradygmatycznych
15. Dorota Sajewska, Radykalizm ciała w rekonstrukcji
16. Iwona Kurz, kurz Obraz i performans: w zapętleniu
17. Sławomir Sikora, Performatywność w filmie

Część 5. Performatyka obrazu

18. Karolina Charewicz-Jakubowska, Performatyka obrazu. Kulturoznawcze transformacje wobec zwrotu performatywno-obrazowego
19. Magdalena Zamorska Techno-obrazy performujących ciał
20. Anna Czajka-Cunico, Zwrot wizualny a obrazy chwili
21. Adam Pisarek, Wyobrażenie jako przedmiot dyskursu historyczno-kulturowego


Część 6. Obrazy cyfrowe i postobrazy

22. Ryszard W. Kluszczyński, Doświadczenia wizualne jako postobrazy (od wydarzeń multimedialnych do wizualnych bio-środowisk)
23. Violetta Sajkiewicz, Więcej niż ornament. Wideomalarstwo Dominika Lejmana
24. Ewa Łukaszyk, Topologia w humanistyce. Inspiracje matematyczne a nauki o kulturze
25. Matylda Szewczyk, Obrazy (od) początku. Kilka uwag o kulturowej roli medycznych i dokumentalnych przedstawień płodu

Część 7. Kulturowe studia miejskie

26. Ewa Rewers, Kulturowe studia miejskie – pułapki gościnności
27. Blanka Brzozowska, Od „wirtualnej witryny” do „cichych sklepów” - nowy wymiar konsumpcji w przestrzeni miejskiej
28. Aleksandra Kunce, Czy myślenie o metropolii potrzebuje filozofii lokalności?
29. Łukasz Bukowiecki, Wizje i wizualizacje. Historia niedoszła warszawskich muzeów
30. Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Megaboard na Moście Westchnień. Ogłoszenie reklamowe jako hiperbola, metonimia, metafora dyskursu komercyjnego w semiosferze miasta
31. Wiesław Godzic, Azja nad Wisłą albo transnarodowy obraz celebryty

Część 8. Obrazy w działaniu

32. Andrzej Gwóźdź, Środowisko designu – obrazy w działaniu
33. Anna Nacher, Obrazy w działaniu – mapy społecznej wyobraźni
34. Marcin Składanek Wizualizacja informacji w działaniu i poza działaniem
35. Tomasz Misiak, Spóźniony projekt ekologii akustycznej. Dźwięk jako fenomen kulturowy


Część 9. Obrazy w komunikacji

36. Marta Rakoczy, Obraz, pismo, szkoła w perspektywie antropologicznej
37. Anastazja Nabokina, Na styku fotografii i tańca. ruch, ciało, obraz
38. Weronika Parafianowicz-Vertun, „Czarno na czarnym”? Obraz w polskich i czechosłowackich nieoficjalnych czasopismach lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych


Część 10. Locus Theologicus

39. Locus Theologicus w kulturze wizualnej - panel
40. Anna Kawalec, Widzenie i kontemplacja. Loci theatrales w przestrzeni wiara-kultura. Obraz i słowo
41. Adam Regiewicz, Słowo wcielone w Obraz. O podstawowych kwestiach kerygmatycznej interpretacji dzieła filmowego
42. Jan Stanisław Wojciechowski, Władze widzenia
43. Marta Kładź-Kocot, Obraz jako mit. Doświadczenie dyspersyjne
44. Witold Kawecki, Zobaczyć niewidzialne

Część 11. Film w kontekstach kulturowych

45. Tadeusz Lubelski, Wstęp
46. Maryla Hopfinger, Film – zmiana paradygmatu
47. Piotr Marecki, Nowe rytuały medialne
48. Iwona Kurz, Kino polskie po 1989 roku: nowe hierarchie, nowe stanowiska
49. Sebastian Jagielski, Spirytusowe znicze i przygodność wartości
50. Piotr Zwierzchowski, O badanie polskiego kina w kontekstach

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł
59,00 zł

Obrazy codzienności Polskie malarstwo rodzajowe I połowy XIX wieku

W książce omówiono narodziny i ewolucję tematyki rodzajowej w malarstwie polskim od schyłku XVIII wieku po rok 1850. Przedstawione zostały początki tej dziedziny twórczości na gruncie narodowym, losy jej pionierów oraz stopniowy wz...
31,50 zł
35,00 zł

Obraz kobiecej starości w literaturze i sztuce

Ze Wstępu:Kobieta pięćdziesięcioletnia jest zazwyczaj w pełni sił, bogata w doświadczenie, ale bez znaczących osiągnięć, które są udziałem mężczyzn w tym wieku. Kobieta wycofuje się lub zostaje wycofana z wielu aktywności. Cóż począ...
14,32 zł
17,90 zł

500 (a nawet więcej) Najpopularniejszych Pojęć Biznesowych Po Angielsku

W ebooku zaprezentowanych zostało 500 najpopularniejszych wyrażeń, pojęć i terminów biznesowo-finansowo-ekonomicznych, których znajomość powinna być czymś naturalnym, dla kogoś kto ma do czynienia z powyżej wspomnianą tematyką.
29,23 zł
33,60 zł

Więcej niż tysiąc słów

Dwoje ludzi. Dziesięć lat. Jedna niezapomniana historia miłosna. Stephanie i Jamie są dla siebie stworzeni. Sęk w tym, że oboje już kogoś mają… Stephanie nie wierzy w przeznaczenie, prawdziwą mił...
14,36 zł
16,70 zł

Świat w obrazach rzeczy dostępnych zmysłom

Ilustrowany podręcznik Jana Amosa Komeńskiego (łac. Comenius, 1592-1670) Orbis sensualium pictus, czyli Świat w obrazach rzeczy dostępnych zmysłom (pierwsze wydanie: Norymberga 1658) uważany jest za pierwowzór współczesnych podręcznik&oac...
17,64 zł
25,20 zł

Kultury obrazu – tabu – edukacja

W tekstach, jakie znalazły się w zbiorze, nie tyle [...] bierze się pod lupę tabu, ile podejmuje się złożoną refleksję nad ewolucją tego pojęcia. Autorzy odwołują się przy tym do rozumienia tabuizacji zgodnego ze słownikiem tradycyjnej antropologii, ...
35,40 zł
59,00 zł

Scrum. Czyli jak robić dwa razy więcej dwa razy szybciej

Żyjemy w świecie, w którym nie wszystko funkcjonuje tak jak należy. Dla tych, którzy wierzą, że każdą pracę można wykonać jeszcze lepiej, pionier Scruma – Jeff Sutherland – przygotował błyskotliwą, głęboką i prowokującą do myś...
27,52 zł
32,00 zł

Obraz świata w podręcznikach szkolnych do klas początkowych

Podręcznik „wrósł” na dobre w krajobraz polskiej szkoły. Stanowi najważniejszy element wyprawki małego ucznia, przekraczającego po raz pierwszy szkolne progi, wyznacza rytm i treści jego działań. W ciągu trzech pierwszych lat nauki d...
22,62 zł
29,00 zł

Obrazy, co mogą. Studium przeobrażania świata przez fotografię

Śledziliśmy – także poprzez fotografię – dramat nigeryjskich kobiet, porwanych przez ekstremistyczne Boko Haram. Widzieliśmy, jak imigranci przesyłają smartfonami zdjęcia ze swojej ucieczki do Europy, by w ten sposób uspokoić rodzinę...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!