Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Wizualny PR(eBook)

Siła obrazów w komunikacji organizacji

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2021

  • Autor: Alicja Waszkiewicz-Raviv

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 29,40 zł
26,46
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,94 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Wizualny PR

Monografia ta jest spójnym, choć interdyscyplinarnym opisem uwarunkowań i funkcji obrazów w komunikacji współczesnych organizacji. Badania i analizy teoretyczne wprowadzają czytelnika w świat narzędzi komunikacji wynikających z doświadczeń przekazów wizualnych m.in. infografik, fotografii w mediach społecznościowych, filmów promocyjnych YouTube, animacji, wystaw muzealnych etc. Pozycja zawiera teoretyczne wprowadzenie do wizualnego PR, opisuje jego siłę w kształtowaniu postaw odbiorców. To również praktyczne studium przypadku, które może stanowić inspirację dla praktyków zarządzania organizacją. Współczesne organizacje, funkcjonując w zmiennym i niezwykle konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, korzystając z public relations (PR) jako z narzędzia zarządzania komunikacją. Porozumiewanie się instytucji z publicznościami, a zwłaszcza konsumentami dóbr lub usług, jest kluczem do trwania, odnoszenia korzyści i rozwoju instytucji. W zgodzie z interesem instytucji, ale także w celu realizacji interesów społecznych – uwzględniając oczekiwania i charakterystykę odbiorców komunikatów, którzy dzisiaj oczekują obrazu, nie tekstu – budowane są przekazy oraz wykorzystuje się liczne media do ich rozpowszechniania. PR-owcy rytulnie i powtarzalnie kreują "zdarzenia wizualne", celowe, komercyjne, angażujące i eskapistyczne, choć generowane dla wspólnot, nie jednostek, kontakty z przedmiotami i obiektami patrzenia. Są kreowane w interesie organizacji, często oparte na kompleksie mediów, mającym stymulować doświadczenia odbiorcze publiczności. Autorka w swych analizach opiera się na obszernej literaturze zarówno z dziedziny komunikacji wizerunkowej, jak komunikacji wizualnej w ogóle, jak wreszcie refleksji nad specyfiką współczesnej, zmediatyzowanej kultury konsumpcyjnej. Wykazuje się w swej książce umiejętnością atrakcyjnego i logicznego łączenia rozmaitych teorii i ujęć w celu wytworzenia nowej jakości intelektualnej. Pokazuje, że można o public relations myśleć w sposób twórczy i otwarty na zastosowania różnych paradygmatów naukowych (Z recenzji prof. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz). Książka jest unikatową na polskim rynku próbą całościowego określenia komunikacji wizualnej z punktu widzenia public relations. Autorka dokonała niezwykle rozległej kwerendy literaturowej, udowadniając nie tylko bogatą erudycję, ale dogłębną znajomość tematu i biegłość w poruszaniu się w niezwykle rozległych obszarach zagadnienia. Olbrzymią zaletą książki jest jej aktualność (Z recenzji prof. Jacka Trębeckiego).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7
STRUKTURA KSIĄŻKI 12
OBRAZY DLA PR-OWCA 17

CZĘŚĆ I
1. PR W KŁĄCZU TEORII WIZUALNYCH 24
2. ZWROT WIZUALNY W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 28
3. ZASTOSOWANIE WIZUALNEJ PERSPEKTYWY W NAUKACH O ORGANIZACJI – PIĘĆ PODEJŚĆ NAUKOWYCH 32
4. NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ A VPR 37
5. DEFINIOWANIE KOMUNIKACJI WIZUALNEJ A PERSPEKTYWA PR 43
6. WIZUALNA KULTURA MEDIALNA KONWENCJĄ DLA ODBIORU
PRZEKAZÓW PR 47
6.1. Cechy charakterystyczne „wizualnego zdarzenia” 49
6.2. Doznaniowy odbiór „zdarzeń wizualnych” 54
7. PR W PARADYGMACIE SPOŁECZNO-KULTUROWYM JAKO RAMA
TEORETYCZNA DLA VPR 58
7.1. Autorskie badanie środowiska public relations 62
7.2. Defi nicja wizualnego public relations 67

CZĘŚĆ II
1. AFORDANCJE PRZEKAZÓW VPR 70
2. PSYCHOLOGIA PERCEPCJI W VPR 71
3. KOGNITYWISTYKA W ROZUMIENIU POZNANIA PRZEKAZÓW VPR 78
4. SEMIOTYKA WIZUALNA I SEMIOTYKA SPOŁECZNA (SOCJOSEMIOTYKA) DLA WYJAŚNIENIA ZNACZEŃ GENEROWANYCH PRZEZ VPR 88
4.1. Semiotyka wizualna w praktyce PR. Kampania LinkedIn w Arabii Saudyjskiej 90
4.2. Model socjosemiotyczny Gunthera Kressa i Theo van Leeuwena w praktyce analitycznej spotu 94
5. STUDIUM PRZYPADKU: KOMUNIKACJA WIZUALNA MUZEUM
POLSKIEJ WÓDKI 98
5.1. Wizyta w Muzeum Polskiej Wódki 101
5.2. Świat zmysłów publiczności muzeum organizacji 104

CZĘŚĆ III
1. OBSZARY REFLEKSJI NAD VPR 110
2. INFORMOWANIE ZA POMOCĄ OBRAZÓW W PUBLIC RELATIONS 114
3. WIZUALIZACJA DANYCH, INFOGRAFIKA I INFORMOTION W VPR 121
3.1. Infovis i informotion jako typy wizualizacji informacji 125
3.2. Infografi ki a infografi czne plakaty w public relations 129

CZĘŚĆ IV
1. PERSWAZYJNY ASPEKT WIZUALNEGO PUBLIC RELATIONS 138
1.1. Perswazyjne cechy priorytetowe obrazu 142
1.2. Szablon do oceny perswazyjnego aspektu komunikacji organizacji zastosowany do fotografi i korporacyjnej 146
2. FILM PROMOCYJNY. PRÓBA TYPOLOGII WIZUALNYCH ZJAWISK
PARAFILMOWYCH W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 154
2.1. Formuła POE a współczesne promocyjne przekazy fi lmowe 156
2.2. Treści filmów promocyjnych 158
2.3. Wykorzystanie filmu promocyjnego 162
2.4. Promocyjne przekazy filmowe – próba typologii gatunków 164

CZĘŚĆ V
1. ESTETYZACJA PRZEKAZÓW PUBLIC RELATIONS 172
2. CHARAKTERYSTYKA REFLEKSJI ESTETYCZNEJ W ORGANIZACJI 175
2.1. Estetyczne 4P praktyków wizualnej komunikacji organizacji 178
2.2. Wybrane estetyki organizacji w zestawieniu z modelami PR 183
3. STUDIUM PRZYPADKU: ESTETYKA DISNEYA NA POLSKIM EVENCIE 186
3.1. Narzędzia VPR w służbie retoryki wizualnej Disneya 190
3.2. Znaczenia generowane przez estetykę Disneya w czasie wydarzenia specjalnego 196

ZAKOŃCZENIE 201
NOTA BIBLIOGRAFICZNA 206
BIBLIOGRAFIA 207
SPIS ILUSTRACJI 223
STRESZCZENIE KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM 225
PODZIĘKOWANIA 228
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Kultura wizualna szkoły. Szkice o wizerunku nauczyciela i ucznia oraz o potrzebie estetyki przestrzeni nauczania-uczenia się

Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebi...

Wideo w sztukach wizualnych

Wideo należy do najmłodszych mediów używanych obecnie w twórczości artystycznej, a zarazem jest jednym z najważniejszych jej paradygmatów, w największym stopniu wpływającym na współczesne oblicze sztuki. W swej – trwaj...
3,50 zł

Współczesne problemy zarządzania i marketingu - Teoretyczne aspekty zastosowania zasad wizualnego zarządzania w promocji produktu

Niniejszy tom stanowi zbiór tekstów przygotowanych przez doktorantów pochodzących z wielu ośrodków akademickich. Zakres tematyczny publikacji, objęty ogólnym tytułem: Współczesne problemy zarządzania i marketin...

Linguarum silva. T. 8: Język w (kon)tekście… Szkice historycznojęzykowe, porównawcze i współczesne - 09 Elwira Topolnicka: Werbalna i wizualna realizacja komunikatu w blogach kulinarnych

Najnowszy – ósmy – tom rocznika Linguarum silva, zatytułowany: Język w (kon)tekście… Szkice historycznojęzykowe, porównawcze i współczesne został podzielony na trzy części, zgodnie z informacją zawartą w podtytul...
39,27 zł

Zastosowanie zapisów wizualnych identyfikacji zwłok i przedmiotów w procesach wykrywczym i karnym

Rozwój nauki i techniki, a w szczególności osiągnięcia kryminalistyki pozwalają na zastosowanie z powodzeniem w procesie karnym nowych, wcześniej niestosowanych metod i technik badawczych. Biegli, opierając się na fachowej wiedzy, dostarc...

Ikony normalizacji. Kultury wizualne Niemiec 1945-1949

Ikony normalizacji. Kultury wizualne Niemiec 1945–1949 to książka, która omawia znaczenie obrazów w odbudowie powojennych społeczeństw niemieckich. Filmy, fotografie prasowe, plakaty czy znaczki pocztowe to ważne czynniki przemian i...

Obrazy i klisze. Między biegunami wizualnej pamięci Zagłady

Rozpoczynamy nową serię wydawniczą, jakiej w ostatnim czasie brakowało. Przekazy audiowizualne odgrywają tak wielką rolę w opanowywaniu naszej wyobraźni, że prace, które racjonalizują i opisują najważniejsze aspekty tego zjawiska, powinny wyr&oa...
23,00 zł

Marketingowe aspekty zarządzania komunikacją wizualną w sektorze MŚP

Głównym problemem niniejszej książki jest wskazanie, że komunikacja wizualna stanowi element komunikacji marketingowej i określanie zasad komunikacji wizualnej odnosi się do budowania miksu promocyjnego komunikacji marketingowej. Chodzi o wskaza...
28,00 zł

Komunikacja wizualna Nowoczesne narzędzia

KOMUNIKACJA WIZUALNA. NOWOCZESNE NARZĘDZIA stanowi kompendium uporządkowanej, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka, Ewelina Witek - specjalistka w dziedzinie nowych mediów, opisuje w niej swoje działania ba...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!