Wokół udanych inicjatyw edukacyjnych
Inspiracją do powstania książki była dyskusja, jaka wywiązała się w sekcji X podczas VII Zjazdu Pedagogicznego w Toruniu, który odbył się pod hasłem „Po życie sięgaj nowe. Teoria i praktyka edukacyjna". Sekcja X została zarezerwowana niemal w całości na prezentację osiągnięć praktyków, głównie tych, którzy posługują się w swej działalności teorią pedagogiczną. W niniejszej publikacji zaprezentowano udane inicjatywy edukacyjne, teksty tych, którym się udało. Mogą one posłużyć jako źródło inspiracji, przykłady odwagi w zmaganiu się w urzeczywistnianiu dobrej edukacji. A sukces edukacji to sukces nas wszystkich. Głęboko wierzymy, że takich ludzi jest wielu, wielu więcej...
- Kategorie:
- Redakcja: Aleksander Nalaskowski, Beata Przyborowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2870-0
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie / 7 Część I: Wokół projektów edukacyjnych Beata Bochnia: Realna dostępność środków unijnych a teoretyczne założenia programów pomocowych / 19 Jolanta E. Kowalska: Pozytywne doświadczenia z realizacji edukacji olimpijskiej przez studentów pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego w placówkach oświatowych / 43 Piotr Plichta: Polsko-norweski projekt ROBUSD jako przykład oferty pedagogiki akademickiej dla praktyki edukacyjnej / 59 Teresa Giza, Lidia Pasich: Jak rozwijał się projekt „Taki jak Mozart?" / 75 Bogdan Ogrodnik: Pozaszkolna edukacja ekologiczna jako ścieżka rozwojowa dzieci i młodzieży / 89 Część II Innowacyjne programy i praktyki edukacyjne Joanna Sosnowska: Jak tworzyć przyjazne przedszkole? Sugestie praktyka / 109 Marek Budajczak: Indywidualne i społeczne pozytywy polskiego zaangażowania w edukację domową / 125 Robert Mazelanik: Nauka czytania dla chłopców. Problem edukacyjnej luki płci i propozycja metody stosowanej w szkole dla chłopców „Żagle" / 139 Piotr Krakowiak: Od bierności do społecznego zaangażowania na przykładzie programu rozwoju wolontariatu hospicyjnego „Lubię pomagać" (z perspektywy organizatora - animatora - moderatora) / 153 Mariusz Budzyński: Wychowanie do samodzielności i odpowiedzialności - 15 lat doświadczeń szkół ALA / 185 Część III Nowatorzy w edukacji Katarzyna Smulska: Koncepcja szczęśliwej szkoły Aleksandra Sutherlanda Neilla / 203 Aleksander Nalaskowski: Artysta edukacji - Jacek Beszczyński / 209 Katarzyna Szymala: Partycypacyjny model zarządzania. Rola dyrekcji szkoły: wspieranie nauczyciel / 213 Autorzy / 229