Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-394-6
- ISBN druku: 978-83-8142-393-9
- Liczba stron: 276
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 9 ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM 13 1.1. Stan badań 13 1.2. Przyjęta perspektywa badawcza 17 1.2.1. Teoretyczna perspektywa badawcza 17 1.2.1.1. Konstruktywizm 18 1.2.1.2. Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi 23 1.2.1.3. Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi 23 1.2.1.4. Wizerunek a tożsamość 24 1.3. Metodologiczne rozwiązania 25 1.3.1. Szczegółowe cele badania 26 1.3.2. Dobór metodologii do celów badania 28 1.3.2.1. Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań 32 1.3.2.2. Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi 41 1.3.2.3. Czas i miejsce realizacji badania 44 1.3.2.4. Uczestnicy badania 46 1.3.2.5. Dlaczego felieton? 49 1.3.2.6. Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony 51 1.3.2.7. Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja 52 1.3.2.8. Wyniki – rozwiązania analityczne 54 1.3.2.9. Ustalenia terminologiczne 56 1.4. Stan badań i metodologia – podsumowanie 57 ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW 61 2.1. Sposób przedstawienia wyników 61 2.2. Krzysztof Varga 63 2.2.1. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 63 2.2.2. Krzysztof Varga – wizerunek publiczny 70 2.2.3. Krzysztof Varga – wizerunek wizualny 75 2.2.4. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 80 2.2.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi 87 2.3. Piotr Zaremba 90 2.3.1. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 90 2.3.2. Piotr Zaremba – wizerunek publiczny 97 2.3.3. Piotr Zaremba – wizerunek wizualny 101 2.3.4. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 108 2.3.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby 117 2.4. Magdalena Środa 120 2.4.1. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 120 2.4.2. Magdalena Środa – wizerunek publiczny 128 2.4.3. Magdalena Środa – wizerunek wizualny 133 2.4.4. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 145 2.4.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy 154 2.5. Szymon Hołownia 159 2.5.1. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 159 2.5.2. Szymon Hołownia – wizerunek publiczny 167 2.5.3. Szymon Hołownia – wizerunek wizualny 175 2.5.4. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 183 2.5.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni 192 ROZDZIAŁ III. WNIOSKI 197 3.1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów 197 3.1.1. Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości 202 3.1.2. Wizerunek publiczny 205 3.1.3. Wizerunek wizualny 210 3.2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy 213 ZAKOŃCZENIE 219 LITERATURA 225 SPIS TABEL 245 ANEKS 1 251 ANEKS 2 255 ANEKS 3 267 ANEKS 4 273