MENU

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Anna Barańska-Szmitko

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE	9

ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM	13
1.1.	Stan badań	13
1.2.	Przyjęta perspektywa badawcza	17
1.2.1.	Teoretyczna perspektywa badawcza 	17
1.2.1.1.	Konstruktywizm	18
1.2.1.2.	Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi	23
1.2.1.3.	Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi	23
1.2.1.4.	Wizerunek a tożsamość	24
1.3.	Metodologiczne rozwiązania	25
1.3.1.	Szczegółowe cele badania	26
1.3.2.	Dobór metodologii do celów badania	28
1.3.2.1.	Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań	32
1.3.2.2.	Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi   41
1.3.2.3.	Czas i miejsce realizacji badania	44
1.3.2.4.	Uczestnicy badania	46
1.3.2.5.	Dlaczego felieton?	49
1.3.2.6.	Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony	51
1.3.2.7.	Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja	52
1.3.2.8.	Wyniki – rozwiązania analityczne	54
1.3.2.9.	Ustalenia terminologiczne	56
1.4.	Stan badań i metodologia – podsumowanie	57

ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW	61
2.1.	Sposób przedstawienia wyników	61
2.2.	Krzysztof Varga	63
2.2.1.	Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	63
2.2.2.	Krzysztof Varga – wizerunek publiczny	70
2.2.3.	Krzysztof Varga – wizerunek wizualny	75
2.2.4.	Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	80
2.2.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi	87
2.3.	Piotr Zaremba	90
2.3.1.	Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	90
2.3.2.	Piotr Zaremba – wizerunek publiczny	97
2.3.3.	Piotr Zaremba – wizerunek wizualny	 	101
2.3.4.	Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	108
2.3.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby	117
2.4.	Magdalena Środa	120
2.4.1.	Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	120
2.4.2.	Magdalena Środa – wizerunek publiczny	128
2.4.3.	Magdalena Środa – wizerunek wizualny	133
2.4.4.	Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	145
2.4.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy	154
2.5.	Szymon Hołownia	159
2.5.1.	Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu	159
2.5.2.	Szymon Hołownia – wizerunek publiczny	167
2.5.3.	Szymon Hołownia – wizerunek wizualny	175
2.5.4.	Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora	183
2.5.5.	Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni	192

ROZDZIAŁ III. WNIOSKI	197
3.1.	Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów	197
3.1.1.	Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości	202
3.1.2.	Wizerunek publiczny	205
3.1.3.	Wizerunek wizualny 	210
3.2.	Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy	213

ZAKOŃCZENIE	219
LITERATURA	225
SPIS TABEL	245
ANEKS 1	251
ANEKS 2	255
ANEKS 3	267
ANEKS 4	273
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,07 zł
12,30 zł

Urzędnik w administracji publicznej

Publikacja zawiera artykuły, które w formie referatów wygłoszone były na konferencji zorganizowanej przez Wydział Administracji WSHE w grudniu 2004 r. Celem opublikowania materiałów było zaprezentowanie problematyki dotyczącej stat...
20,21 zł
23,50 zł

Metody i procedury audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych

Zarządzanie w sektorze publicznym staje się, ze względu na szeroki krąg odbiorców jego działań i ogromne zasoby, którymi dysponuje, istotnym zagadnieniem teoretycznym i praktycznym metod i procedur zarządzania. W związku z tym następuje p...
24,50 zł
35,00 zł

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

Michał Jan Lutostański – socjolog, doktor nauk społecznych i absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jego działalność naukowa skupia się na młodzieży oraz muzyce. Pracownik ...
5,40 zł
7,20 zł

Zdrowie publiczne. Rozdział 8

ROZDZIAŁ 8 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania,...
41,40 zł
69,00 zł

Dwór polski. Literackie obrazy w prozie XIX i XX wieku

Jak wyglądały dwory? Kim byli ich mieszkańcy? Czym charakteryzowała się domowa przestrzeń i kto ją tworzył? W jaki sposób pisarze utrwalili ten mikroświat w literaturze?Dwór czy dworek stanowi główne tło wielu polskich utwor&...
23,22 zł
27,00 zł

Doskonalenie komunikacji elektronicznej pomiędzy jednostkami administracji publicznej

Rozdział pierwszy publikacji jest swego rodzaju wprowadzeniem w problematykę e-administracji. Rysuje kontekst funkcjonowania e-administracji jako elementu zarządzania publicznego.Wskazuje na trendy rozwoju zarządzania publicznego, podkreślając koncepcj...
16,20 zł
18,00 zł

Ewolucja wizerunku męskiego homoseksualizmu w Japonii

Książka w przekrojowy sposób ukazuje zagadnienie męskiego homoseksualizmu w Japonii zarówno w ujęciu historycznym, jak i współczesnym. Rozpoczynając od najstarszych wzmianek w japońskiej literaturze na temat związków męsk...
36,12 zł
42,00 zł

Ta wojna zmieni wszystko… Obraz I wojny światowej w literaturze wspomnieniowej kobiet. Wybór tekstów źródłowych

Celem niniejszego opracowania źródłowego jest zaprezentowanie obrazu I wojny światowej widzianego oczami kobiet oraz pokazanie, jak mocno i wielopłaszczyznowo ingerowała ona w różne dziedziny życia. Sugestywny jest tytuł opracowania, dla ...
48,75 zł
65,00 zł

System finansów publicznych. Prawo finansowe wobec wyzwań XXI wieku

Grono znamienitych naukowców, wybitnych specjalistów z dziedziny prawa finansowego oraz młodsze pokolenie pracowników nauki zajmujących się tą dziedziną, przedstawia swe poglądy, rozważania i badania, ukierunkowane na wskazanie wiz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!