MENU

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

(eBook)
5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2010

  • Autor: Mieczysław Łobocki

  • Redakcja naukowa: Mieczysław Łobocki

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 25,00 zł
19,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI
Wstęp I.          Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym

1.  Świadomość potrzeby badań pedagogicznych

2.  Znajomość metodologii badań pedagogicznych

3.  Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych

4.  Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych

 
II.         Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych

1.  Charakterystyka teorii pedagogicznych

2.  Rola teorii w badaniach pedagogicznych

3.  Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych

4.  Teorie a praktyka pedagogiczna

5.  Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji

 
III.         Badania ilościowe i pomiar w pedagogice

1.  Określenie badań ilościowych i pomiaru

2.  Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice

3.  Typy skal pomiarowych

4.  Rzetelność i trafność pomiaru

5.  Słabe strony badań ilościowych i pomiaru

 
IV.       Badania jakościowe w pedagogice

1.  Czym są badania jakościowe?

2.  Zapotrzebowania na badania jakościowe

3.  Warunki poprawności badań jakościowych

4.  Niedomagania w badaniach jakościowych

5.  Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych

 
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych

1.  Rozumienie i rodzaje problemów badawczych

2.  Geneza problemów badawczych

3.  Zakres problemów badawczych

4.  Kryteria poprawności problemów badawczych

5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania

 

VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych

1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych

2. Wskaźniki i ich uzasadnienie

3. Podział wskaźników

4. Dobór i interpretacja wskaźników

5. Typy badań pedagogicznych

 

VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych

1. Ogólna charakterystyka doboru próby

2. Losowy dobór próby

3. Celowy dobór próby

4. Wielkość i inne aspekty próby

 

VIII. Etapy badań pedagogicznych

1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego

2. Zaistnienie sytuacji problemowej

3. Formułowanie problemów i hipotez

4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych

5. Dobór badanych osób

6. Przeprowadzanie badań

7. Opracowywanie wyników badań

 

IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych

1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach

2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań

3. Wiarygodność i kompetencja badawcza

4. Zobowiązania wobec osób badanych

5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną

 

X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych

1. Obserwacja

2. Eksperyment pedagogiczny

3. Testy osiągnięć szkolnych

4. Metoda socjometryczna

5. Metoda sondażu diagnostycznego

6. Analiza dokumentów

7. Inne metody badań

 

Zakończenie

Bibliografia cytowana
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,76 zł
16,80 zł

Pedagogiczne wyzwania wobec zmiany społecznej

Książka stanowi rodzaj skryptu, który ma się przyczynić do pedagogicznej refleksji. Porusza nowe zagadnienia, wobec których pedagog może czuć się bezradny. Wśród interesujących tu problemów znajdują swoje miejsce kwestie zwi...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też ...
30,60 zł
34,00 zł

Zjawisko fluktuacji sprzedawców w świetle badań empirycznych

Niniejsza monografia posiada wyraźnie interdyscyplinarny charakter. Tworząc ją, spożytkowano dorobek wielu różnych dyscyplin naukowych, takich jak: marketing, teoria organizacji, socjologia i psychologia organizacji, zwłaszcza w aspekcie zarządz...
21,60 zł
24,00 zł

Badanie miar wahań napięcia w sieciach elektrycznych

W rozprawie przedstawiono systematyczną analizę miar wahań napięcia ukierunkowaną na wykorzystanie wyników pomiarów w opisie zmienności napięcia w sieci elektroenergetycznej i identyfikacji jej źródeł. Do analizy wybrano trzy miary...
25,60 zł
32,00 zł

Uniwersytety ludowe w polskiej myśli i praktyce pedagogicznej do końca II wojny światowej. Wybrane problemy

Przedmiotem zainteresowań badawczych w tym opracowaniu jest miejsce uniwersytetów ludowych w polskiej teorii i praktyce oświatowo-wychowawczej do końca II wojny światowej. Jako cezurę dla prowadzonych rozważań przyjęto lata 1869-1945. Dolną granicę roz...
8,19 zł
10,50 zł

Savonarola w świetle najnowszych badań

U progu historii nowożytnej napotykamy na jedną z tych zagadkowych postaci dziejowych, które niepospolitymi przymiotami ducha, niezwykłą działalnością swą, na współczesnych wywierają olbrzymi wpływ, jednając sobie największe uznanie, miło...
51,48 zł
66,00 zł

Wprowadzenie do teorii krytykoznawstwa

Monografia naukowa Bogusława Śliwerskiego jest napisana zgodnie z zasadami przyjętymi w naukach społecznych, zwłaszcza w sferze twórczości pedagogicznej. Autor swobodnie porusza się na wielu płaszczyznach refleksji naukowej, przywołując co jakiś...
42,48 zł
47,20 zł

Social Media strategicznie wprowadzenie

Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o „strategii social media”? Czy może raczej strategia jest tylko jedna &nda...
108,36 zł
129,00 zł

Prawnokarna reakcja wobec sprawców przestępstw z art. 197 KK i art. 200 KK w świetle teorii i badań empirycznych

Publikacja stanowi próbę kompleksowej oceny regulacji prawnych dotyczących form reakcji karnej wobec sprawców przestępstw zgwałcenia i obcowania płciowego z małoletnim poniżej 15 r.ż. z kryminologicznego i kryminalno-politycznego punktu w...

Recenzje (1):

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłącznie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Polecam dla wszystkich przyszłych pedagogów.

Ocena: