Wprowadzenie do psychologii dla ekonomistów
Opracowanie zbudowano z pięciu części zawierających powiązane ze sobą tematy. Rozdział pierwszy przybliża psychologię jako naukę, metody jakimi pracują psycholodzy oraz obszary praktyki i zadania jakich się podejmują. Ogólny przegląd problemów powiązanych stricte z naukami ekonomicznymi – z pracą i rynkiem pracy, organizacją i zarządzaniem, konsumentem, marketingiem – zawiera rozdział drugi. Dla zrozumienia fenomenu różnorodności i wyjątkowości każdego człowieka niezbędna jest wiedza z zakresu różnic indywidualnych, czyli osobowości, temperamentu, potrzeb czy zdolności. Przedstawiono je w rozdziale trzecim. W rozdziale czwartym omówione zostały emocje, motywacja i stres psychologiczny. Ostatni rozdział poświęcono zagadnieniom ważnym w relacjach społecznych: postawom i ich kształtowaniu, komunikowaniu się, asertywności oraz agresji. Formuła wykładu, przy braku ćwiczeń, pozwala jedynie na ukazanie celowości rozwijania tych kompetencji i omówienie podstawowych założeń teoretycznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-238-7
- ISBN druku: 978-83-7875-238-7
- Liczba stron: 110
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 1. PSYCHOLOGIA – METODY I ZASTOSOWANIA 9 1.1. Metody badawcze 10 1.2. Zastosowania 15 2. PSYCHOLOGIA W NAUKACH EKONOMICZNYCH 24 2.1. Psychologia pracy 24 2.2. Psychologia organizacji i zarządzania 29 2.3. Psychologia ekonomiczna 31 3. RÓŻNICE INDYWIDUALNE 44 3.1. Osobowość 44 3.2. Temperament 48 3.3. Zdolności i inteligencja 52 3.4. Potrzeby 55 4. EMOCJE – MOTYWACJA – STRES 59 4.1. Emocje 59 4.2. Motywacja 65 4.3. Stres psychologiczny 69 5. CZŁOWIEK W RELACJACH SPOŁECZNYCH 77 5.1. Postawy 78 5.2. Komunikacja interpersonalna 83 5.3. Asertywność 88 5.4. Agresja 90 BIBLIOGRAFIA 97 SPIS RYSUNKÓW 103 SPIS TABEL 105