Współczesny teatr i film wobec wyzwań nowych mediów
"Współczesny teatr i film wobec wyzwań nowych mediów" to książka, w której Czytelnik odnajdzie zbiór refleksji, a także szereg pytań, jakie niesie ze sobą badanie dialogu teatru i filmu z rozmaitymi mediami elektronicznymi i z różnych perspektyw przez nie wyznaczanych.Autorzy tekstów – głównie młodzi badacze reprezentujący różne dziedziny i ośrodki naukowe – otwierają rozmaite porządki refleksji zainspirowanej tytułową tematyką książki. Pytania natury teoretycznej i metodologicznej spotykają się tutaj z analizą wybranych zjawisk artystycznych.Reinterpretowane spostrzeżenia kulturoznawcze i medioznawcze, teorie filozoficzne oraz socjologiczne nakreślają wzajemne sfery intermedialnych wpływów, którym podlegają dzisiaj teatr i film.
- Kategorie:
- Redakcja: Bartłomiej Oleszek, Marzenna Wiśniewska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3410-7
- ISBN druku: 978-83-231-3410-7
- Liczba stron: 182
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 7 Część I. WIDZ – FAN – INTERNAUTA – GRACZ Małgorzata Major: Koniec dyktatu ramówki telewizyjnej. Z kanapy przed komputer, czyli nowe praktyki telewizyjne polskich internautów / 13 Aldona Kobus: Obieg, poetyka i funkcjonowanie fansubów / 29 Joanna Krzyżanowska: Dzieło filmowe w rękach fanów / 39 Jakub Morawski: Widz oglądany. Interaktywność jako pragnienie Interpasywności / 48 Marek Szałagiewicz: W stronę dzieła totalnego (Gesamtkunstwerk). O funkcji estetycznej gry komputerowej / 58 Część II. FILM – DYSTRYBUCJA – PRAWA AUTORSKIE Piotr Buratyński: Autor nie ma praw, ma tylko obowiązki. Jean-Luc Godard a prawa autorskie / 73 Patrycja Stasiak: Redefinicja przestrzeni. Przestrzeń podróżnych oraz przestrzeń Internetu w ujęciu kinematograficznym / 81 Karolina Robaczek: Bo trailer to za mało. Marketing filmowy w dobie Internetu / 95 Paulina Tchurzewska: Czy można stworzyć serial idealny? O przyszłości seriali na przykładzie House of Cards / 105 Część III. TEATR W DIALOGU Z MEDIAMI Monika Lecińska-Ruchniewicz: Obecność współczesnego teatru japońskiego w mediach na przykładzie Takarazuka Kagekidan i Gekidan*Shinkansen / 121 Magdalena Hasiuk: Nowe media za kratą / 135 Jakub Kłeczek: Nielinearność narracji teatralnych a hipertekstualność obiektów nowych mediów / 145 Bartłomiej Oleszek: Teatr radiowy i telewizyjny wobec wyzwań nowych mediów / 159 Indeks osobowy / 175 Noty o autorach / 180