Współobecne dyskursy
Jako pierwszy wypromowany przez Profesora Zbigniewa Kwiecińskiego doktor (dla pewności podaję rok – 1975) zwracam się z propozycją wydania książki, której autorami byliby wszyscy Jego doktoranci – a jest to łącznie 21 osób. Nie ma już wśród nas dr Zofii Włodowskiej. Liczę, że każda osoba przygotuje jednoarkuszowy tekst autorski… Jeżeli chodzi o treść, w moim przekonaniu możliwych jest kilka wariantów. Najbardziej „przywiązany” jestem do pomysłu, aby było to wyraźne nawiązanie do rozprawy doktorskiej – spojrzenie na swoje ówczesne dokonanie z pewnego dystansu. Mam nadzieję, że skomponowana w ten sposób książka nie będzie wytworem zbyt eklektycznym. Proszę zwrotnie o deklaracje dotyczące samego udziału w tym przedsięwzięciu, o sugestie związane z pomysłem i formą, zaś przede wszystkim o kontakt. Idea wiodąca
- Kategorie:
- Redakcja: Ryszard Borowicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2330-9
- Liczba stron: 442
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Ryszard Borowicz - Idea wiodąca / 9 CZĘŚĆ I - EDUKACJA: LUDZIE I INSTYTUCJE W KONTEKSTACH SPOŁECZNO-KULTUROWYCH Teresa Hejnicka-Bezwińska - Związek orientacji życiowej z orientacją szkolną i zawodową / 17 Zofia Włodowska - Struktura zainteresowań przedmiotowych i zawodowych u młodzieży z klas maturalnych. Autoreferat / 41 Jan Adam Malinowski - Ponadobowiązkowa aktywność naukowa studentów. Diagnoza i perspektywy rozwoju. Studium na przykładzie trzech uczelni / 49 Ryszard Borowicz - Selekcje społeczne w toku kształcenia w szkole wyższej / 71 Anna Panasiewicz - Studiowanie w średniej dorosłości a projektowanie życia. Studium psychopedagogiczne zdarzeń niepunktualnych / 91 Maria Hołownia - Wykształcenie jako czynnik aktywności. Na podstawie badań uczestników i absolwentów przysposobienia rolniczego / 109 Katarzyna Jurzysta - Oczekiwania, nadzieje, dylematy. Rola polskiego nauczyciela na Łotwie / 119 Filip Nalaskowski - Ubóstwo a wykluczenie z kultury jako problem dla edukacji / 143 Andrzej Kaleta - Jakość życia młodzieży wiejskiej a uczestnictwo w kulturze. Aspekty wychowawcze / 161 CZĘŚĆ II - TEORIE I BADANIA SOCJOPEDAGOGICZNE W SYTUACJI KRYZYSU I PRZEŁOMU Krystyna Szafraniec - Proces adaptacji osobowości do gwałtownych zmian systemu społecznego. Studium socjopedagogiczne / 179 Marek Budajczak - Neokonserwatyzm pedagogiczny i edukacyjny. Analiza polskiej edukacyjnej sfery publicznej po 1989 / 203 Zbigniew Rudnicki - Utopie jako typ myślenia alternatywnego w edukacji. Na przykładzie wybranych koncepcji pedagogicznych / 221 Sławomir Futyma - Wolny rynek a edukacja. Zagrożenia i nadzieje dla Polski / 241 Hanna Zielińska-Kostyło - Odszkolnienie społeczeństwa. Analiza koncepcji Ivana Illicha / 261 Natalia Sokołowicz - Szkoła a elitarność. Konteksty teoretyczne - doświadczenia edukacyjne - zamierzenia młodzieży / 279 CZĘŚĆ III - NOWE NIERÓWNOŚCI: KOBIETY JAKO ZDOMINOWANA WIĘKSZOŚĆ Ewa Gontarczyk - Kobiecość i męskość jako kategorie społeczno-kulturowe w studiach feministycznych. Perspektywa socjologiczno-pedagogiczna / 297 Agnieszka Gromkowska-Melosik - Rekonstrukcje i reprezentacje kobiecości w kulturze globalnej. Studium z socjologii edukacji / 315 Edyta Łyszkowska - Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności. Studium socjopedagogiczne / 337 Iwona Chmura-Rutkowska - Kulturowe i społeczne negocjowanie tożsamości współczesnych kobiet i mężczyzn. Na przykładzie wybranych czasopism oraz w świadomości młodych dorosłych / 357 Magdalena Kiełbasiewicz - Treść przestrzeni życiowej dwóch pokoleń kobiet. Aspekty pedagogiczne / 379 Joanna Ostrouch - Rola matek w kształtowaniu wzorów życia córek. Studium socjopedagogiczne / 397 Alicja Skowrońska - Doświadczenia małoletnich matek i ojców ich dzieci. Aspekty socjopedagogiczne / 413 Zbigniew Kwieciński - Terminator 2 / 437