MENU

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych - 03 Rozdz. 3-4. Domino oraz inne układanki; Karty i gry karciane

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Sztuka i Dydaktyka

  • Autor: Remigiusz Kopoczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych - 03 Rozdz. 3-4. Domino oraz inne układanki; Karty i gry karciane

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat historii gier tradycyjnych, ich funkcji i znaczenia w dziejach rozwoju społeczeństw. Zbiera wiadomości dotyczące poszczególnych grup gier oraz szczegółowo prezentuje ich zasady.

W pięciu rozdziałach zostały omówione zagadnienia związane z samymi pojęciami „gra” i „ zabawa”, gry planszowe, karciane, hazardowe oraz domino i układanki.

Niewątpliwym atutem książki jest bogaty materiał ilustracyjny.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7 

U podstaw pojęć „zabawa” i „gra”. Uwagi ogólne / 9
Wprowadzenie / 9
Ludyzm jako zjawisko historyczne / 10
Gry i zabawy w kulturze ludowej. Przykłady z folkloru polskiego / 12
Z problematyki klasyfikacji gier i zabaw / 14

Gry planszowe / 21
Uwagi wstępne / 21
Pachisi i jej warianty / 22
Tryktrak i gry tryktrakowe / 27
Gry spiralne / 33
Młynek / 37
Go / 42
Gry oblężnicze / 45
Mankala / 49
Szachy i ich odmiany / 52
Warcaby / 67
Inne gry planszowe z wykorzystaniem szachownicy i warcabnicy / 73
Pozostałe gry planszowe / 82

Domino oraz inne układanki / 85

Karty i gry karciane / 89
Historia / 89
Gry karciane / 96
Systematyka gier według Nikołaja Rozalijewa / 99
Pasjanse / 104

Gry hazardowe / 107
Kości / 108
Poker / 109
Ruletka / 111
Inne gry hazardowe / 113

Zakończenie / 115

Bibliografia / 117

Summary / 119
Zusammenfassung / 119
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: zabawa historia gry

Inni Klienci oglądali również

33,54 zł
39,00 zł

Gry w komunikacji

Tom 30. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Grywalizacja czy democratainment to funkcjonujące od niedawna pojęcia dotyczące zastoso...
19,50 zł
25,00 zł

Pośrednicy Współczesny reportaż literacki wobec Innego

Magdalenie Horodeckiej udało się z powodzeniem zdekonstruować potoczne przeświadczenie o tym, iż reportaż przynosi neutralny, niczym niezapośredniczony opis kultury Innego. Akcent jej rozważań został położony na aspekt kulturowej mediacji, co w sytuacj...
7,72 zł
9,90 zł

Jak przekroczenie rocznych limitów podstawy wymiaru podatku i składek ZUS w 2017 r. wpływa na inne obowiązki płatnika

Publikacja w przystępny, instruktażowy sposób omawia najczęstsze problemy, które napotykają osoby zajmujące się rozliczeniami przychodów w zakresie rozliczeń składek i podatku dochodowego w miesiącu przekroczenia przez osobę zatrud...
9,89 zł
10,99 zł

Erotyczna gra

„A zaczęło się cudownie. W wieczór poprzedzający zjazd gier komputerowych poznała przystojnego mężczyznę o łobuzerskim uśmiechu i oczach niebieskich jak bezchmurne letnie niebo. Wypili razem drinka w barze, następnie zjedli kolację, p&oacu...
62,10 zł
69,00 zł

Prawo wobec erotyki w sztuce oraz pornografii

Niniejsza książka dotyczy relacji pomiędzy sztuką, prawem i pornografią. Czy sztuka może legalnie korzystaćz repertuaru środków wyrazu właściwych pornografii? Czym różni się sztuka ukazująca nagość i seks od pornografii? Czy pojęcie...
21,20 zł
27,90 zł

Gry tajnych służb

Dorota Kania dziennikarka śledcza, autorka bestselerowych książek, Cień Tajnych Służb oraz Resortowe Dzieci poszukuje odpowiedzi na te pytania w najnowszej książce Gry Tajnych Służb.W książce znajdują się nieznane dokumenty nie znane tej po...
8,01 zł
8,90 zł

Psychonauts - poradnik do gry

Poradnik do gry przygodowej Psychonauts zawiera kompletny opis przejścia gry, wraz z lokalizacjami wszystkich sejfów, bagaży, przedmiotów Scavenger Hunt, kart PSI, porady dotyczące rozgrywki i wiele innych interesujących rzeczy.Psyc...
8,91 zł
9,90 zł

Batman: Arkham City - poradnik do gry

Poradnik do wersji PC gry Batman: Arkham City zawiera między innymi opis przejścia głównego wątku fabularnego, misji pobocznych, misji Kobiety-Kota, omówienie sposobów zdobycia wszystkich 440 sekretów Człowieka-Zagadki oraz ...
9,36 zł
12,00 zł

Wiedza tajemna

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF.Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu.REPRINT. Okultyzm, wiedza tajemna, dla ogółu stanowi rzecz dziwną, niezrozumiałą. Uważa zajmowanie się nią za dziwactwo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!