Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - 01 Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2011

  • Autor: Janusz Janczyk

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 6,00 zł
5,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - 01 Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczym omawia społeczne i techniczne aspekty upowszechnienia się e-learningu w Polsce. Dokonuje deskrypcji znaczenia ICT względem jej zastosowań edukacyjnych w kontekście społecznej asymilacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

1. Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej / 13
1.1. Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji /14
1.1.1. Dorastanie społeczeństwa przedinformacyjnego / 14
1.1.2. Zarys rozwoju społeczeństwa informacyjnego w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 17
1.1.3. Multimedia – technika mediów zintegrowanych / 23
1.1.4. Implikacje stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w sferze edukacji / 32
1.2. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w kształceniu ogólnym a dynamika zmian społeczno-ekonomicznych / 43
1.2.1. Globalizacja edukacyjnych źródeł informacji i wiedzy – treści kształcenia / 44
1.2.2. Technologia informacyjno-komunikacyjna a „szok informacyjny” / 46
1.2.3. Perspektywy edukacji w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 49
Literatura / 60

2. Techniczne i ekonomiczne aspekty dostępu do Internetu / 63
2.1. Szerokopasmowy dostęp do Internetu na przykładzie Polski / 65
2.1.1. Techniczny aspekt szerokopasmowego dostępu do Internetu / 67
2.1.2. Polski rynek szerokopasmowego dostępu do Internetu / 75
2.1.3. Znaczenie łączy światłowodowych dla rozwoju Internetu / 82
2.2. Satelitarne łącza komunikacyjne dla Internetu / 87
2.2.1. Aspekt techniczny i kierunki rozwoju systemów łączności satelitarnej / 90
2.2.2. Rynek satelitarnych usług telekomunikacyjnych / 94
Literatura / 97

3. Związki e-edukacji z koncepcjami behawiorystycznymi, kognitywistycznymi i konstruktywistycznymi / 99
3.1. Uczenie się jako reakcja na bodźce – behawioryzm / 103
3.2. Uczenie się jako aktywne przyswajanie informacji – procesy poznawcze / 107
3.3. Konstruowanie wiedzy jako podstawa kreatywności w społeczeństwie informacyjnym / 111
Literatura / 114

4. Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu / 116
4.1. Nauczanie wspomagane komputerowo – wprowadzenie do e-learningu / 118
4.1.1. Znaczenie koncepcji nauczania programowanego / 120
4.1.2. Nauczanie wspomagane komputerowo – CAI / 127
4.2. Rozwój form kształcenia w perspektywie wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu / 131
4.2.1. Kształcenie na odległość a e-learning / 132
4.2.2. Między portalem a platformą w e-learningu / 145
4.2.3. Systemy e-learningowe 3D / 150
4.3. Potencjał e-learningu a transformacje zinstytucjonalizowanej edukacji / 159
Literatura / 164

5. Oczekiwania wobec zastosowań Internetu w edukacji a rzeczywiste postawy i potrzeby młodego pokolenia Polaków / 168
5.1. Pokoleniowość użytkowników Internetu w kontekście ekspansji wytworów ICT / 170
5.2. Edukacyjny wymiar Internetu w opiniach młodego pokolenia i jego nauczycieli / 175
5.3. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji – kierunków kształcenia dla studiów nauczycielsko-informatycznych / 184
5.4. Znaczenie Internetu w życiu pracowników placówek oświatowych wyznacznikiem zmian w zinstytucjonalizowanej edukacji / 189
Literatura / 197

Aneks / 201
Metodologia stosowana w badaniach własnych / 201
1. Wykorzystanie Internetu w procesie kształcenia w ramach projektu „Internet w każdej gminie” (IwG) / 203
2. Edukacyjne zasoby Internetu w Polsce utworzone w ramach projektów wdrożeniowych / 206
3. Publiczny dostęp do Internetu w Polsce na przykładzie kawiarenek internetowych / 208
4. Wpływ Internetu na młode pokolenie w opiniach administratorów kawiarenek internetowych / 209
5. Wpływ Internetu na młode pokolenie w opiniach młodych klientów kawiarenek internetowych / 211
6. Zawartość informacyjna witryn WWW śląskich szkół / 212
7. Przedmiot technologia informacyjna w edukacji gimnazjalnej w zreformowanym szkolnictwie w Polsce / 215
8. Trendy rozwojowe społeczeństwa informacyjnego w Polsce w obszarze wykorzystania ICT / 219
9. Oddziaływanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów / 221
10. Oddziaływanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów (kontynuacja – uzupełnienie) / 222
11. Racjonalność pojmowania „społeczeństwa informacyjnego” w środowisku nauczycieli / 224
12. Sfera informacyjna placówek oświatowych w zakresie wykorzystania Internetu / 225
13. Awans zawodowy nauczycieli w kontekście usług Internetu / 227
14. Szanse rozwojowe uczniów stwarzane przez zdobycze technologii informacyjno-komunikacyjnej / 228
15. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w zarządzaniu publicznymi placówkami oświatowymi / 229
16. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oświatowych (1) / 230
17. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oświatowych (2) / 231
18. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (1) / 232
19. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (2) / 234
20. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (3) / 235
21. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (4) / 236
22. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (pilotażowe) / 237
23. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (1) / 238
24. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (2) / 239
25. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (1) / 240
26. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (2) / 241
27. Wpływ Internetu na procesy kształcenia gimnazjalistów / 242
28. Bezpieczeństwo sieciowe w szkołach / 243
29. Wpływ Internetu na relacje w grupach kształcenia integracyjnego / 245
30. E-learning w życiu osób niepełnosprawnych / 246
31. Znaczenie e-learningu dla rozwoju form kształcenia / 247

Summary / 249
Zusammenfassung / 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

24,99 zł

Wybrany

Polska B z nieproszoną wizytą w Polsce A. Młody pracownik supermarketu z dyplomem w kieszeni chce wyrwać się z małomiasteczkowej biedy i zarobić wielkie pieniądze w dużym mieście. Za wszelką cenę. W desperacji posuwa się do czynu ostatecznego. „W...
2,50 zł

Praca - więź - integracja. Wyzwania w życiu jednostki i społeczeństwa. T. 1: Praca, przedsiębiorczość, gospodarka oparta na wiedzy - 21 Więź społeczna jako konstytutywny element społecznej odpowiedzialności organizacji w ujęciu personalistycznym

Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się wię...
19,90 zł

Auditowanie procesu

Niniejsza publikacja zawiera gotową dokumentację opracowaną pod kątem przeprowadzania auditu procesu, co pozwoli uniknąć opóźnień w działaniu Twojego przedsiębiorstwa. Dowiesz się z niej m.in., w jaki sposób przebiega audit, na co warto z...
21,40 zł

Dobra i usługi społeczne dla najstarszego pokolenia. Szanse rozwoju w kontekście realiów społeczeństwa masowej konsumpcji

"Dobra i usługi społeczne dla najstarszego pokolenia. Szanse rozwoju w kontekście realiów społeczeństwa masowej konsumpcji" to książka powstała z zamysłem przyjrzenia się polskim seniorom niejako wbrew temu, co pisze się najczęściej o ...
18,00 zł

Metodologie językoznawstwa. Filozoficzne i empiryczne problemy w analizie języka

Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego (wcześniej Zakład Teorii Języka i Metodologii Językoznawstwa) Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe poświęcone metodologiom językoznawstwa (Łódź 2004, 2006, 2008)...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Barbara Grajdura: Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed kt...
25,00 zł

Informatyka 2 przyszłości. 30 lat Informatyki na Wydziale Zarządzania UW

Cykliczna, coroczna monografia Katedry Systemów Informacyjnych Zarządzania. Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera artykuły w języku angielskimi zatytułowany jest Selected trends in IT development. Drugi rozdział stanowią...
2,50 zł

Doświadczenia transformacji systemowej w państwach Europy Środkowej i Wschodniej - 03 Profil ideologiczny skrajnej prawicy na podstawie wybranych aspektów programu Ruchu na Rzecz Lepszych Węgier

Kraje Europy Środkowej i Wschodniej przebyły długą drogę reform mających na celu przede wszystkim demokratyzację władzy państwowej, urynkowienie i prywatyzację gospodarki oraz rozwój społeczeństwa obywatelskiego, korzystając w procesie moderniza...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Stanisław Palka: Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej

(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowanie młodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturze i do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkom aksjologicznymi ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!