MENU

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - 03 Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2011

  • Autor: Janusz Janczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym - 03 Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczym omawia społeczne i techniczne aspekty upowszechnienia się e-learningu w Polsce. Dokonuje deskrypcji znaczenia ICT względem jej zastosowań edukacyjnych w kontekście społecznej asymilacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 9

1. Znaczenie edukacji dla społeczeństwa informacyjnego w kontekście zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnej / 13
1.1. Multimedialny substrat technologiczny społeczeństwa informacyjnego w kontekście edukacji /14
1.1.1. Dorastanie społeczeństwa przedinformacyjnego / 14
1.1.2. Zarys rozwoju społeczeństwa informacyjnego w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 17
1.1.3. Multimedia – technika mediów zintegrowanych / 23
1.1.4. Implikacje stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej w sferze edukacji / 32
1.2. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w kształceniu ogólnym a dynamika zmian społeczno-ekonomicznych / 43
1.2.1. Globalizacja edukacyjnych źródeł informacji i wiedzy – treści kształcenia / 44
1.2.2. Technologia informacyjno-komunikacyjna a „szok informacyjny” / 46
1.2.3. Perspektywy edukacji w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnej / 49
Literatura / 60

2. Techniczne i ekonomiczne aspekty dostępu do Internetu / 63
2.1. Szerokopasmowy dostęp do Internetu na przykładzie Polski / 65
2.1.1. Techniczny aspekt szerokopasmowego dostępu do Internetu / 67
2.1.2. Polski rynek szerokopasmowego dostępu do Internetu / 75
2.1.3. Znaczenie łączy światłowodowych dla rozwoju Internetu / 82
2.2. Satelitarne łącza komunikacyjne dla Internetu / 87
2.2.1. Aspekt techniczny i kierunki rozwoju systemów łączności satelitarnej / 90
2.2.2. Rynek satelitarnych usług telekomunikacyjnych / 94
Literatura / 97

3. Związki e-edukacji z koncepcjami behawiorystycznymi, kognitywistycznymi i konstruktywistycznymi / 99
3.1. Uczenie się jako reakcja na bodźce – behawioryzm / 103
3.2. Uczenie się jako aktywne przyswajanie informacji – procesy poznawcze / 107
3.3. Konstruowanie wiedzy jako podstawa kreatywności w społeczeństwie informacyjnym / 111
Literatura / 114

4. Od nauczania programowanego do wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu na usługach e-learningu / 116
4.1. Nauczanie wspomagane komputerowo – wprowadzenie do e-learningu / 118
4.1.1. Znaczenie koncepcji nauczania programowanego / 120
4.1.2. Nauczanie wspomagane komputerowo – CAI / 127
4.2. Rozwój form kształcenia w perspektywie wirtualnej przestrzeni społecznej Internetu / 131
4.2.1. Kształcenie na odległość a e-learning / 132
4.2.2. Między portalem a platformą w e-learningu / 145
4.2.3. Systemy e-learningowe 3D / 150
4.3. Potencjał e-learningu a transformacje zinstytucjonalizowanej edukacji / 159
Literatura / 164

5. Oczekiwania wobec zastosowań Internetu w edukacji a rzeczywiste postawy i potrzeby młodego pokolenia Polaków / 168
5.1. Pokoleniowość użytkowników Internetu w kontekście ekspansji wytworów ICT / 170
5.2. Edukacyjny wymiar Internetu w opiniach młodego pokolenia i jego nauczycieli / 175
5.3. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji – kierunków kształcenia dla studiów nauczycielsko-informatycznych / 184
5.4. Znaczenie Internetu w życiu pracowników placówek oświatowych wyznacznikiem zmian w zinstytucjonalizowanej edukacji / 189
Literatura / 197

Aneks / 201
Metodologia stosowana w badaniach własnych / 201
1. Wykorzystanie Internetu w procesie kształcenia w ramach projektu „Internet w każdej gminie” (IwG) / 203
2. Edukacyjne zasoby Internetu w Polsce utworzone w ramach projektów wdrożeniowych / 206
3. Publiczny dostęp do Internetu w Polsce na przykładzie kawiarenek internetowych / 208
4. Wpływ Internetu na młode pokolenie w opiniach administratorów kawiarenek internetowych / 209
5. Wpływ Internetu na młode pokolenie w opiniach młodych klientów kawiarenek internetowych / 211
6. Zawartość informacyjna witryn WWW śląskich szkół / 212
7. Przedmiot technologia informacyjna w edukacji gimnazjalnej w zreformowanym szkolnictwie w Polsce / 215
8. Trendy rozwojowe społeczeństwa informacyjnego w Polsce w obszarze wykorzystania ICT / 219
9. Oddziaływanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów / 221
10. Oddziaływanie szkolnego Internetu na twórcze zachowania uczniów (kontynuacja – uzupełnienie) / 222
11. Racjonalność pojmowania „społeczeństwa informacyjnego” w środowisku nauczycieli / 224
12. Sfera informacyjna placówek oświatowych w zakresie wykorzystania Internetu / 225
13. Awans zawodowy nauczycieli w kontekście usług Internetu / 227
14. Szanse rozwojowe uczniów stwarzane przez zdobycze technologii informacyjno-komunikacyjnej / 228
15. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w zarządzaniu publicznymi placówkami oświatowymi / 229
16. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oświatowych (1) / 230
17. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym dyrektorów publicznych placówek oświatowych (2) / 231
18. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (1) / 232
19. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (2) / 234
20. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (3) / 235
21. Internet w podejmowaniu ważnych decyzji życiowych – wybór kierunku kształcenia (4) / 236
22. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (pilotażowe) / 237
23. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (1) / 238
24. Internet w życiu młodzieży gimnazjalnej (2) / 239
25. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (1) / 240
26. Znaczenie Internetu w pracy i życiu prywatnym nauczycieli (2) / 241
27. Wpływ Internetu na procesy kształcenia gimnazjalistów / 242
28. Bezpieczeństwo sieciowe w szkołach / 243
29. Wpływ Internetu na relacje w grupach kształcenia integracyjnego / 245
30. E-learning w życiu osób niepełnosprawnych / 246
31. Znaczenie e-learningu dla rozwoju form kształcenia / 247

Summary / 249
Zusammenfassung / 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,05 zł
31,50 zł

Wieloproblemowość – wybrane aspekty ponowoczesności

Ponowoczesność, w jakiej przyszło Nam obecnie żyć i funkcjonować, niesie ze sobą wiele nowych i nadal nierozwiązanych problemów oraz kwestii społecznych. Część z nich swymi korzeniami sięga już nowoczesności, część jednak pojawia się po raz pier...
53,10 zł
59,00 zł

Zarządzanie personelem pielęgniarskim w podmiotach leczniczych. Zagadnienia wybrane

Książka prezentuje aktualne zagadnienia dotyczące funkcjonowania placówek ochrony zdrowia i ich zespołów pielęgniarskich w odniesieniu do współczesnych problemów organizacji ochrony zdrowia. Wielopłaszczyznowe ujęcie tematu ...
14,70 zł
21,00 zł

Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych lic...
13,78 zł
18,37 zł

Koncepcje zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie innowacyjnym

Monografia posiada charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale wyjaśniono różnice pomiędzy takimi pojęciami, jak: dane, informacje, wiedza i mądrość. Zaprezentowano różne ujęcia zarząd...
40,41 zł
44,90 zł

Przestrzenie Wszechświata

Książka Przestrzenie wszechświata miała być kontynuacją Boga i geometrii i w pewnym sensie nią jest – ale tylko w pewnym sensie. Od czasów Newtona (tamta książka kończyła się na Newtonie) historia geometrii nabrała przyspieszenia i potem m...
25,80 zł
30,00 zł

O procesorach i procesach myślowych. Elementy kognitywistyki

Sugestywnymi przykładami i wciągającymi opowieściami z historii nauki Autor sprawia, że trudne do przyswojenia wyniki cognitive science stają się zrozumiałe i frapujące. Z tego względu książka znajdzie czytelników również poza gronem fach...
33,54 zł
39,00 zł

Unia Europejska w procesie budowania pokoju w regionie Bałkanów Zachodnich

Monografia Marleny Drygiel-Bielińskiej jest analizą politologiczną z zakresu teorii stosunków międzynarodowych.(…) Autorka dokonała identyfikacji modeli adaptacyjnych Unii Europejskiej w procesie budowania pokoju i stabilizacji w regionie...
40,80 zł
51,00 zł

Współczesne wymiary bezpieczeństwa w przestrzeni społecznej

Niniejsza monografia jest próbą wskazania teoretycznych i praktycznych aspektów bezpieczeństwa, zarówno odnoszących się do warstwy podmiotowej oraz przedmiotowej. Treść kolejnych podrozdziałów wskazuje na logikę porządku ded...
22,36 zł
26,00 zł

Identyfikacja cywilizacji informacyjnej. Technologiczno-ideologiczna destrukcja życia społecznego

W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest podjęcie autentycznie i autonomicznie krytycznej refleksji nad konsekwencjami informatycznego uwikłania cywilizacji, wolnej od podświadomych determinizmów ideologicznych, technologicznych i ekonomicznych....

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!