Wybrane zagadnienia z pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej. Wzorzec terapeuty
Książka Wybrane zagadnienia z pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej. Wzorzec terapeuty przeznaczona jest dla terapeutów już pracujących lub zamierzających realizować się zawodowo w dziedzinie pomocy psychologiczno-pedagogicznej osobom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a więc dla przyszłych terapeutów pedagogicznych (np. słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów kwalifikacyjnych), nauczycieli uczących dzieci ze specyficznymi problemami w nauce znajdujące się w każdej polskiej klasie (np. uczniów z dysleksją, dysortografią, dyskalkulią), studentów pedagogiki (np. pedagogiki specjalnej i pedagogiki
wczesnoszkolnej, terapii pedagogicznej). Ich uwagę autorki pragną skierować na refleksyjne, poparte doświadczeniem osobistym rozważanie, czym jest autentyczna rola terapeuty, gdy terapię pedagogiczną określa się mianem "sztuka". "Sztuka", która ma być kunsztem postępowania kompetentnego i rzetelnego, nasyconego refleksją płynącą z odpowiedzialności za ludzki los.
- Kategorie:
- Redakcja: Ditta Baczała, Jadwiga Jastrząb
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2701-7
- Liczba stron: 202
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rozdział I. Jadwiga Jastrząb Pedagogika osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zarys problemów /14 1.1. Niepowodzenia szkolne osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się typu dysleksja rozwojowa /14 1.2. Podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej /20 1.3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna /30 1.4. Terapia pedagogiczna /35 Rozdział II. Jadwiga Jastrząb Specjane potrzeby edukacyjne /50 2.1. Specjalne potrzeby edukacyjne-zagadnienia wybrane /52 2.2. Specyficzne trudności w uczeniu się /64 2.3. Dysleksja rozwojowa w kontekście potrzeb praktyki terapeutycznej/75 Rozdział III. Jadwiga Jastrząb Wzorzec terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się /92 3.1. Terapeuta - potrzeba specjalizacji /97 3.2. Terapeuta - wzorzec własny /107 3.3. Terapeuta - rola i zadania /130 3.4. Terapeuta - kompetencje psychopedagogiczne /142 Rozdział IV. Ditta Baczała Postawy rodziców wobec dziecka, szkoły i terapeuty /154 4.1. Postawa - kluczowe pojęcie rozważań /154 4.2. Postawy rodzicielskie wobec dziecka /167 4.3. Postawy rodziców wobec szkoły /179 Aneks 1. Założenia merytoryczno-formalne do ramowego programu Podyplomowego Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej WNP UMK w Toruniu /190 Aneks 2. Ramowy plan Podyplomowogego Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej WNP UMK w Toruniu /195 Afiliacje /198