Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2013

  • Autor: Andrzej Rozmus

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 59,00 zł
47,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,80 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego

W modelu uniwersytetu stworzonym przez Wilhelma Humboldta wykładowca był uczonym, który przedstawiał studentom wyniki własnych przemyśleń i eksperymentów. Współcześnie, gdy większość dydaktyków przekazuje słuchaczom wiedzę nabytą, niezwykle ważna staje się technika jej przekazu. Pracownicy naukowo-dydaktyczni znajdą w tej książce odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań - od pozornie banalnych (Jak sobie radzić ze ściąganiem na egzaminach? Jak zręcznie wpleść dowcip w treść wykładu?) do zasadniczych: Jak mówić, by studenci słuchali? Jak przygotować dobry wykład, ciekawe ćwiczenia i porywającą prezentację? Jak prowadzić zajęcia i przygotowywać materiały dydaktyczne w zgodzie z prawem autorskim? Jak oceniać pracę studentów? Jak się odnosić do studentów niepełnosprawnych? Jak podchodzić do studentów z innych kręgów kulturowych? Autorzy nie są dydaktycznymi nowicjuszami każdy ma już za sobą lata akademickiej praktyki jednak nie zdążyli się jeszcze zestarzeć, jeszcze nie popadli w rutynę. W jednym z rozdziałów piszą, że wykładowca powinien być po trosze aktorem. Dlaczego jednak aktor o widowni zapomnieć nie może, zdarza się natomi ast, że profesor nie uświadamia sobie jej istnienia? Oczywiście wyjaśnienie jest banalnie proste. Aktor nie może lekceważyć tych, którzy kupili bilety do teatru, a jego władza nad widownią jest wprost proporcjonalna do zdolności aktorskich, jest umiejętnością, którą sam musi wypracować. Władza profesora nad audytorium studenckim wynika z odgórnego nadania i nie wymaga potwierdzenia. Wykład może być nudny na egzaminie i tak profesor będzie miał rację. ze wstępu prof. dr. hab. Jerzego Chłopeckiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach 	  9
Po co ta książka i dla kogo?  	  13
Prof. dr hab. Jerzy Chłopecki
1. Komunikacja dydaktyczna 	  17
Anna Baran
Wprowadzenie  	  17
Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym 	  18
Specyfika komunikacji w dydaktyce a wiek studentów 	  27
Asertywność w kontakcie ze studentami  	  31
Grupa społeczna w rzeczywistości akademickiej 	  39
Konstruktywna praca grupowa 	  46
2. Przygotowanie do zajęć 	  50
Adrianna Kaszuba-Perz, Paweł Perz
Sposoby przygotowania się do zajęć 	  50
Tworzenie struktury prezentacji 	  57
Wykorzystywanie pomocy dydaktycznych 	  62
3. Wykładowca legalny - czyli o prawie autorskim w dydaktyce 	  67
Andrzej Kiebała, Marta Berdel-Dudzińska
Wprowadzenie  	  67
Korzystanie z cudzych prac w związku z prowadzeniem zajęć dydaktycznych 	  74
Podsumowanie 	  83
4. Głos i wymowa dobrego wykładowcy  	  85
Marta Wojtowicz-Błąd, Łukasz Błąd
Wprowadzenie 	  85
Wykładowca - one man show 	  86
Błędy w wymowie 	  90
Akcent wyrazowy i tempo wymowy 	  93
Jak doskonalić wymowę 	  96
Podsumowanie 	  102
Załącznik: Zestaw ćwiczeń  	  104
5. Indywidualny styl prowadzenia zajęć 	  107
Andrzej Rozmus
Wprowadzenie 	  107
Wiedza i doświadczenie wykładowcy 	  108
Osobowość wykładowcy 	  112
Jakość komunikacji interpersonalnej 	  120
Motywacja i nastawienie wykładowcy 	  123
Obraz idealnego wykładowcy 	  128
Elementy materialne wizerunku wykładowcy 	  129
Technologia dydaktyczna 	  130
Drogi doskonalenia indywidualnego stylu prowadzenia zajęć 	  136
6. Aktywne metody dydaktyczne - subiektywne kompendium 	  140
Natalia Białek, Karolina Cyran
Wprowadzenie  	  140
Kształcenie oparte na aktywnych metodach nauczania: tzw. active learning - co się za tym kryje 	  141
Korzyści i bariery w stosowaniu aktywnych metod dydaktycznych 	  145
Rodzaje metod aktywizujących 	  146
Podsumowanie  	  157
7. Psychospołeczne pułapki oceniania 	  158
Barbara Przywara
Podstawy procesu oceniania 	  158
Przyczyny błędów w procesie oceniania  	  161
8. Wielokulturowa uczelnia 	  166
Anna Siewierska-Chmaj
Wprowadzenie 	  166
Wykładowca w środowisku wielokulturowym 	  167
Dystans władzy w środowisku akademickim 	  169
Indywidualizm i kolektywizm - wyzwanie dla wykładowcy 	  172
Męskość i kobiecość kultury jako źródło nieporozumień 	  174
Unikanie niepewności 	  177
Orientacja krótko- i długodystansowa, czyli dynamizm konfucjański 	  181
Podsumowanie 	  185
9. Praca ze studentami niepełnosprawnymi  	  186
Monika Struck-Peregończyk
Studenci niepełnosprawni - kilka faktów i liczb 	  186
Postrzeganie studentów niepełnosprawnych 	  190
Stereotypowe myślenie o osobach niepełnosprawnych 	  195
Zasady zachowania się w stosunku do osób niepełnosprawnych 	  197
Praktyczne rozwiązania 	  200
Podsumowanie 	  206
10. Wykładowca dowcipny, czyli wady i zalety humoru w szkole wyższej 	  208
Łukasz Błąd
Wprowadzenie 	  208
Powaga a humor 	  209
Poznawcza wartość humoru 	  218
Humor w nauczaniu  	  222
Humor w wystąpieniach publicznych 	  226
11. Wykładowca w dobie aplikacji mobilnych i tabletów 	  241
Olga Kurek
Wprowadzenie  	  241
Metatrendy w edukacji XXI wieku 	  242
Nowe (pozauniwersyteckie) formy zdobywania wiedzy 	  248
Internet - wiedza darmowa, ale czy wartościowa?  	  253
Podsumowanie - Internet wszechobecny, ale czy wszechwiedzący?  	  255
Rekomendacje dla wykładowców  	  258
Aneks. Trudne sytuacje w dydaktyce  	  259
Indeks 	  265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

16,95 zł

Nauczyciel wczesnej edukacji

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzk...
99,00 zł

Prawo gospodarcze. Podręcznik dla aplikantów. Wydanie 2

Zawartość merytoryczna opracowania w dużej części opiera się na aktualnie obowiązującym ramowym programie szkolenia uchwalonym przez Naczelną Radę Adwokacką i ma na celu być swego rodzaju uzupełnieniem wiedzy nabywanej w toku szkolenia. Publikacja nie ...
28,00 zł

Nauczyciele. Zasłużeni – niedocenieni – zapamiętani. Teachers. Meritorious – underrated – remembered

Władysława Szulakiewicz Nauczyciel jako przedmiot badań pedeutologii historycznej / 9 Część I. Nauczyciele – w służbie nauki i edukacji Aneta Bołdyrew Zofia Daszyńska-Golińska (1866–1934) i jej badania nad młodzieżą ubogą i zaniedbaną / 31 ...
2,49 zł

Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom. 3: Współdziałanie rodziców – dziecka – nauczyciela - Karolina Skarbek: Rola nauczyciela w rozbudzaniu zainteresowań i rozwijaniu uzdolnień matematycznych dzieci

Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność...
44,40 zł

Podręcznik astrologii praktycznej. Znaczenie aspektów w horoskopie urodzeniowym

Dzięki Autorce – dyplomowanej astropsycholożce – odkryjesz funkcje i znaczenie aspektów. Poznasz metodę, dzięki której ocenisz godności akcydentalne planet w horoskopie urodzeniowym. Dowiesz się, jak interpretować aspekty plan...
37,00 zł

Język wietnamski Podręcznik część II

Podręcznik dla średniozaawansowanych. Zawiera wiadomości dotyczące składni i języka wietnamskiego i wprowadza - za pośrednictwem tekstów - elementy historii, literatury i kultury wietnamskiej.
8,00 zł

Aktywny zawodowo nauczyciel i jego poczucie jakości życia. Wybrane aspekty

Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
16,95 zł

Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej ...
24,60 zł

Polski teatr alternatywny po 1989 roku z perspektywy Akademickich/Alternatywnych Spotkań Teatralnych

Jest to pierwsza książka poświęcona Akademickim/Alternatywnym Spotkaniom Teatralnym „Klamra” organizowanym w klubie Od Nowa od dwudziestu lat. Sympatycy teatru alternatywnego w całej Polsce, uczniowie, studenci i teatromani w każdym wieku z...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!