Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego. T. 26 - 16 Kilka przepisów na szkołę, czyli o pojęciu "szkoła" w 1. rozdziale "Ustawy o systemie oświaty"(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 1,49 zł
1,42
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,07 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego. T. 26 - 16 Kilka przepisów na szkołę, czyli o pojęciu "szkoła" w 1. rozdziale "Ustawy o systemie oświaty"

26. tom „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” adresowany jest do polonistów, studentów polonistyki, dydaktyków języka ojczystego i literatury oraz do pedagogów. Zamieszczono w nim piętnaście artykułów z zakresu edukacji literackiej i kulturowej oraz językowej; dodatkowo w dziale Varia opublikowano dwa teksty: jeden dotyczący definicji pojęcia szkoła w wybranych przepisach prawa oświatowego i związku sposobu definiowania z zadaniami nałożonymi na szkołę przez "Ustawę o systemie oświaty", drugi na temat kształcenia przyszłych nauczycieli akademickich w ramach przedmiotu dydaktyka akademicka. W czasopiśmie znalazły się również dwa artykuły recenzyjne: tekst poświęcony monografii Marty Szymańskiej pt. "Między nauką o języku a nauczaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku" oraz krytyczne omówienie zbioru artykułów Haliny Wiśniewskiej z lat 1973–2014, które zostały zebrane przez Małgorzatę Karwatowską i Leszka Tymiakina w publikacji "Wokół edukacji polonistycznej w szkole. Teoria i praktyka". Dydaktycy literatury przedstawiają m.in. ciekawe pomysły na lekcje poświęcone utworowi Ingi Iwasiów "Umarł mi. Notatnik żałoby" (przede wszystkim ważnemu problemowi do rozmów z młodzieżą o przeżywaniu straty, cierpieniu, żałobie); wierszowi Wisławy Szymborskiej "Drobne ogłoszenia" (tej propozycji towarzyszy refleksja o okresie stalinizmu w Polsce); powieści Suzanne Collins "Igrzyska Śmierci" (cele lekturoznawcze lekcji zostały zintegrowane z rozwijaniem sprawności językowej w zakresie wyrażania uczuć/przeżyć); listom literackim (na przykładzie "Listów spod morwy" i "Listów z mojego Rzymu" Gustawa Morcinka); wielokulturowości (m.in. z wykorzystaniem takich tekstów, jak reportaż Marcina Kąckiego "Białystok. Biała siła, czarna pamięć"; reportaż Anety Prymaki-Oniszk "Bieżeństwo 1915. Zapomniani uchodźcy"; książka Aleksandry Chrobok "Beduinki na Instagramie"). Omawiają polską literaturę młodzieżową typu young adult, wskazując jednocześnie, jak można wykorzystać tę literaturę w edukacji i w promowaniu czytelnictwa; proponują interpretację opowiadania "Sklepy cynamonowe" Brunona Schulza w kontekście topiki judajskiej; podejmują problem – w dwóch artykułach – korespondencji sztuk (na przykładzie analizy wierszy Wacława Oszajcy inspirowanych dziełami malarskimi oraz liryku "Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach" Jana Kasprowicza i obrazu Wojciecha Weissa "Promienny zachód słońca"). Skupiają swoją uwagę na wybranych śląskich antologiach poetyckich, pokazują różne funkcje analizowanych tomów i podpowiadają, jak wykorzystać antologie w edukacji regionalnej na poziomie szkolnym i akademickim. Dydaktycy języka, odwołując się do metodologii językowego obrazu świata, pokazują, w jaki sposób w tekstach dla najmłodszych kreowane są ptaki: fantastyczny ptak, bohater opowieści Agnieszki Osieckiej pt. "Dzień dobry, Eugeniuszu", oraz ptaki w wierszach Joanny Kulmowej. Podejmują problem sztuki recytacji i kultury żywego słowa w szkole podstawowej omawiają podstawowe techniki pamięciowego opanowania tekstu, etapy przygotowania ucznia do recytacji. Autorki pochodzące z Gruzji przybliżają czytelnikom tamtejszą kulturę: rekonstruują językowy obraz ojczyzny w wybranych podręcznikach do nauki języka gruzińskiego i literatury gruzińskiej oraz porównują polską i gruzińską grzeczność językową na przykładzie aktów powitań. Artykuły, które znalazły się w tomie, wzbogacą warsztat dydaktyczny nauczycieli polonistów i studentów oraz skłonią ich do refleksji nad rolą przedmiotu język polski w rozwijaniu wiedzy i umiejętności uczniów, także ich postaw i osobowości. Pozwolą także na refleksję na temat funkcji współczesnej szkoły oraz roli nauczyciela (także nauczyciela akademickiego) w procesie kształcenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Ofiarowane dr hab. Ewie Ogłozie… (Ewa Jaskółowa) / 9

EDUKACJA LITERACKA I KULTUROWA

Magdalena PAPROTNY: Ból i tabletka — tekst i intencja autorska (Umarł mi. Notatnik żałoby Ingi Iwasiów) / 15

Jadwiga MAKSYM-KACZMAREK: Gry z formami użytkowymi w poezji Wisławy Szymborskiej. Propozycje rozwiązań dydaktycznych na podstawie wiersza Drobne ogłoszenia / 31

Małgorzata WÓJCIK‑DUDEK: Światłoczułość. Sklepy cynamonowe Brunona Schulza na lekcji języka polskiego / 45

Magdalena OCHWAT: Beduinki na Instagramie, czyli pomysły na wielokulturowe lekcje języka polskiego / 61

Kamila ROGOWICZ: Literatura dla młodzieży — między popularnością a dydaktyzmem / 89

Karolina JĘDRYCH: Szkoła trudnych uczuć. Igrzyska Śmierci Suzanne Collins na lekcji języka polskiego / 99

Lucyna SADZIKOWSKA: Gustawa Morcinka lekcja pisania literackich listów na przykładzie Listów spod morwy… i Listów z mojego Rzymu / 117

Elżbieta DUTKA: Od „dramatu tematu” do tworzenia okolicy. O górnośląskich antologiach poetyckich w kontekście edukacji regionalnej / 135

Alicja JAKUBOWSKA-OŻÓG: Tekst i obraz w wybranych wierszach Wacława Oszajcy / 157

Urszula KOPEĆ: Symbolizm w poezji i malarstwie Młodej Polski. Przykład integracji o charakterze semantycznym / 167

EDUKACJA JĘZYKOWA

Bernadeta NIESPOREK-SZAMBURSKA: O ptaku Eugeniuszu, czyli między bohaterem fantastycznym a językowym obrazem ptaka / 179

Danuta KRZYŻYK, Helena SYNOWIEC: O świecie ptaków w wierszach Joanny Kulmowej dla dzieci / 193

Karina AKOPOVA‑KRZACZYŃSKA: Językowy obraz ojczyzny w wybranych podręcznikach do nauki języka gruzińskiego i literatury gruzińskiej / 213

Nana SHENGELIA: Dzień dobry i Gamardżoba — o polskiej i gruzińskiej etykiecie językowej / 233

Anna GUZY: Sztuka recytacji. Jak przygotować ucznia do głosowego przedstawienia tekstu / 247

VARIA

Diana JAGODZIŃSKA: Kilka przepisów na szkołę, czyli o pojęciu „szkoła” w 1. Rozdziale Ustawy o systemie oświaty / 265

Magdalena MARZEC-JÓŹWICKA: Dydaktyka uniwersytecka jako nowy przedmiot w programie studiów doktoranckich. Wybrane zagadnienia / 277

ARTYKUŁY RECENZYJNE

Bernadeta NIESPOREK-SZAMBURSKA: O nowej koncepcji kształcenia języka polskiego / 295

Marta KUBAREK: O rozważaniach Haliny Wiśniewskiej na temat edukacji polonistycznej w szkole / 303

Noty o Autorach / 309
Indeks osobowy / 313
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

19,00 zł

Polskie Forum Psychologiczne tom 24 numer 3

Wśród tekstów zamieszczonych w tym numerze między innymi: Kwestionariusze do badania psychicznych atrybutów dorosłości – podstawy teoretyczne, konstrukcja narzędzi i ich psychometryczna weryfikacja; Związek klarowności Ja z fo...
1,49 zł

Średniowiecze Polskie i Powszechne. T. 9 (13) - 10 Sub banderio cruciatae — Władysław III Jagiellończyk jako średniowieczny rycerz idealny. Wizerunek władcy na podstawie Roczników Jana Długosza

Do rąk czytelników oddajemy kolejny już tom czasopisma naukowego „Średniowiecze Polskie i Powszechne”, ukazującego się pod redakcją Jerzego Sperki i Bożeny Czwojdrak. W niniejszym tomie swe naukowe przemyślenia zaprezentowali obok hi...
4,00 zł

Gazeta Polska 24/05/2017

Prawicowo-konserwatywny tygodnik poruszające trudne tematy związane z historycznymi oraz bieżącymi wydarzeniami społecznymi, gospodarczymi i politycznych. Wydawnictwo ukazujące nieprawidłowości we wszystkich sferach życia publicznego.
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 17

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
4,00 zł

Gazeta Polska 22/03/2017

Prawicowo-konserwatywny tygodnik poruszające trudne tematy związane z historycznymi oraz bieżącymi wydarzeniami społecznymi, gospodarczymi i politycznych. Wydawnictwo ukazujące nieprawidłowości we wszystkich sferach życia publicznego.
4,60 zł

Studia Regionalne i Lokalne nr 1(75)/2019 - Waldemar A. Gorzym-Wilkowski: Istota wojewódzkiego planowania przestrzennego na tle teorii planowania [The essence of regional spatial planning and the planning theory], doi 10.7366/1509499517504

W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Anna Lewandowska, Robert Pater, Łukasz Cywiński: Determinants of business innovation in the Regional Innovation System context. Policy implications for a less developed region [Uwarunkowania innowacyjności przed...
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 21

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 53

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
2,00 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Nr 32

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!