"Zabijemy was słowami"
Prowokacja kulturowa, nazywana niekiedy "semiologicznym dżudżitsu", jest subwersywną praktyką ─ głównie wizualną ─ usytuowaną pomiędzy polem aktywizmu społecznego a polem sztuki. W książce Zabijemy was słowami... autor opisuje działalność polskich prowokatorów kultury, w szczególności zaś przygląda się wymowie ideologicznej ich obrazów. Przedmiotem analiz są między innymi prace Twożywa, Trzeciej Fali, Radykalnej Akcji Twórczej, Manufaktury, The Krasnals, Abramowskiego, Petera Fussa.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-1133-5
- ISBN druku: 978-83-235-0966-0
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Założenia metodologiczne 13 Cel badań oraz problemy badawcze 13 Kryterium doboru grup i twórców prowokacji kulturowej 14 Wywiady z prowokatorami kultury 15 Kryterium doboru wytworów wizualnych 16 Charakterystyka narzędzia badawczego do analizy wytworów wizualnych 19 Rozdział 2. Prowokacja kulturowa. Pomiędzy sztuką a aktywizmem 22 Podstawowe pojęcia 22 Geneza prowokacji kulturowej 42 Taktyki, strategie i formy działania prowokacji kulturowej 50 Prowokacja kulturowa na Zachodzie. Krótka charakterystyka wybranych twórców 53 Prowokacja kulturowa w świetle dotychczasowych badań 65 Rozdział 3. Charakterystyka wybranych grup i twórców prowokacji kulturowej 73 Twożywo 73 Trzecia Fala Sztuka Ulicy 80 Radykalna Akcja Twórcza 91 Abramowski 94 Peter Fuss 97 Jakub Chańko 103 The Krasnals 104 Manufaktura 108 Rozdział 4. Obraz rzeczywistości społecznej w wytworach wizualnych prowokatorów kultury 114 Religia 114 Religia nie jest bronią 115 Hedon – bawmy się! 118 Jeden naród, jeden kościół, dwóch wodzów 122 Ducha nie gaście! 128 Żydzi won z katolickiego kraju 130 Bóg ma cztery kółka 136 Państwo, władza, naród 138 Gdańsk – europejska stolica biedy i wykluczenia 138 Z dzieciątkami 141 Giertych w szkołach 146 Przemoc i Strach 153 Bojkotuj wybory! 157 Bezkres 159 Komunikat specjalny 161 Rach-ciach i prosto na Wawel 164 Konsumpcjonizm 167 Przyjaźń w supermarkecie 168 Chcieć mieć więcej 170 Koyaanisqatsi, czyli życie bez równowagi 173 I chuj! 176 Dzień Bez Kupowania 179 Problemy egzystencjalne 181 Deficyt miłości 182 Jedna alienacja 184 Trzy billboardy o miłości 184 Nić nas nie łączy 186 Efekt śmierci 188 Internetowy sabotaż 191 Atak na Redwatch 191 COP 14 193 Zakończenie. Implikacje teoretyczne i praktyczne 196 Bibliografia 207 Indeks osób i grup artystycznych 216 Spis ilustracji 222