Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym
Dobra używane, czyli kiedyś przez kogoś posiadane i ponownie odprzedawane, dość długo znajdowały się na marginesie handlu. Przełomem stał się rozwój handlu elektronicznego pomiędzy osobami fizycznymi, m.in. na aukcjach internetowych czy portalach ogłoszeniowych. Możliwość globalnego handlu dobrami używanymi uwypukliła problem właściwego określania ich ceny. Autor publikacji przeanalizował zakończone transakcje na wiodącym polskim portalu aukcyjnym w kontekście ceny końcowej, a jako jeden z najistotniejszych czynników wpływu przyjął szeroki zakres obserwowanych zachowań kupujących. Efektem podjętych badań są modele kształtowania się ceny końcowej dóbr używanych, zaimplementowane w ramach autorskiego systemu informatycznego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-935-4
- ISBN druku: 978-83-8088-934-7
- Liczba stron: 250
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Modele e‑biznesu a możliwość określania ceny dóbr używanych 21 1.1. Wprowadzenie 21 1.2. Era Internetu, informacji i wiedzy 21 1.2.1. Informacja i wiedza 22 1.2.1.1. Rodzaje wiedzy 24 1.2.1.2. Zarządzanie wiedzą 25 1.2.2. Nowe społeczeństwo i nowoczesne formy handlu 26 1.2.2.1. Rynek elektroniczny 30 1.3. Relacje i modele e‑biznesu 31 1.3.1. Relacje e‑biznesu 33 1.3.2. Topologia modeli e‑biznesu 43 1.4. Model e‑biznesu dla dóbr używanych 46 1.4.1. Model aukcyjny 51 1.4.1.1. Rodzaje aukcji 53 1.4.1.2. Kryteria podziałów aukcji 54 1.4.1.3. Podstawowe sposoby wpływu na proces licytacji na aukcjach 55 1.4.1.3.1. Programy do automatycznego składania ofert w licytacji, w określonym czasie jej trwania 55 1.4.1.3.2. Rola marketingu w promocji oferty aukcyjnej 56 1.4.1.3.3. Mechanizmy nieuczciwej konkurencji 58 1.5. Podsumowanie 59 Rozdział 2. Zachowania konsumentów wpływające na możliwość określania ceny dóbr używanych 61 2.1. Wprowadzenie 61 2.2. Konsument jako podmiot rynku 61 2.2.1. Pojęcie konsumenta 61 2.2.2. Zachowania konsumenta 64 2.2.3. Zachowania konsumenta a proces podejmowania decyzji 67 2.2.4. Cena i dochód – uwarunkowania konsumpcji 70 2.2.4.1. Wpływ dochodu na popyt 70 2.2.4.2. Wpływ ceny na popyt 71 2.2.4.3. Zachowania typowe i anomalie 72 2.2.5. E‑konsument 74 2.3. Dobra 79 2.3.1. Usługi, e‑usługi 80 2.3.2. Dobra używane – istota i znaczenie w handlu 81 2.4. Modele zachowań konsumenta 84 2.4.1. Rodzaje modeli zachowań konsumenta 84 2.4.2. Modele proste zachowań konsumenta 86 2.4.3. Modele złożone zachowań konsumenta 91 2.4.3.1. Główne modele strukturalne 91 2.4.3.2. Pozostałe modele złożone 98 2.4.3.3. Modele złożone – podsumowanie 109 2.5. Ryzyko konsumenta 109 2.6. Schemat kształtowania się ceny dóbr używanych 114 Rozdział 3. Modelowanie ceny dóbr używanych 121 3.1. Wprowadzenie 121 3.2. Sposób realizacji badania 123 3.2.1. Metodologia badania 124 3.3.1. Kategorie sprzedawanych dóbr na portalu 129 3.3.2. Określenie zmiennych 131 3.3.2.1. Opis kluczowych zmiennych 135 3.3.2.1.1. Cena 135 3.3.2.1.2. Czas 137 3.3.2.1.3. Kupujący 137 3.3. Podstawowa charakterystyka uzyskanych danych 129 3.4. Modele cen dóbr używanych sprzedawanych na portalu aukcyjnym 137 3.4.1. Dla Dzieci – Odzież – Bielizna 138 3.4.2. Dom i Ogród – Wyposażenie – Pościel, koce 139 3.4.3. Gry 140 3.4.4. Kolekcje – Medale i Odznaczenia 142 3.4.5. Kolekcje – Pamiątki PRL‑u 143 3.4.6. Komputery – Laptopy 144 3.4.7. Książki – Literatura Piękna i Faktu 145 3.4.8. Książki – Naukowe i Popularnonaukowe 146 3.4.9. Porcelana 148 3.4.10. Rękodzieło 149 3.5. Ocena wpływu określonych charakterystyk na cenę końcową dóbr używanych 150 3.5.1. Ocena wyników uzyskanych w estymacji KMNK/WMNK 150 3.5.2. Ocena wyników uzyskanych w estymacji kwantylowej 155 3.6. Usprawnienia modelu kształtowania się ceny dóbr używanych 157 3.6.1. Założenia budowy systemu informatycznego 157 3.6.2. Dane wejściowe 158 3.6.3. Okno główne programu 160 3.6.4. Uwagi końcowe 161 Zakończenie 163 Załącznik 169 Abstract 233 Bibliografia 237 Od Redakcji 247