Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Akcja akademicka

Zapobieganie patologiom w organizacji(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 64,00 zł
51,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 h w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
7,49 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Zapobieganie patologiom w organizacji

Obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Jednocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w pracy oraz partycypowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Gdy te warunki nie są spełnione, nie mają problemu z odejściem z pracy i podjęciem nowych wyzwań. To sprawia, że firmy coraz częściej muszą umiejętnie kreować własny wizerunek jako pracodawcy z wyboru, według koncepcji employer brandingu. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze działania Public Relations nie przyniosą efektu, gdy byli pracownicy będą mieli o firmie negatywną opinię. Zachowania patologiczne w organizacji, takie jak dyskryminacja czy mobbing mogą skutecznie odstraszyć każdego przyszłego pracownika.

W prezentowanej publikacji autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach z różnorodnych polskich przedsiębiorstw. Badają rolę funkcji personalnej w zapobieganiu patologiom oraz wyciągają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska.

Przedmiot i cele pracy są bardzo atrakcyjne poznawczo i aplikacyjnie, zwłaszcza, że jest ona dziełem o najbardziej kompleksowym, holistycznym ujęciu objętej badaniem problematyki w krajowej literaturze przedmiotu, poza warstwą literaturową, opartą na obszernych studiach aktualnej literatury krajowej i światowej, bogata jest w oryginalne wyniki autorskich badań empirycznych prowadzonych w ostatnich latach.

(Z recenzji prof. dr. hab. Jana Lichtarskiego)

Autorzy publikacji:

Dagmara Lewicka, Justyna Michniak, Dominika Mentel, Marzena Staszkiewicz, Agnieszka Zielińska.

Dagmara Lewicka – profesor nadzwyczajny na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej. Obszar jej zainteresowań badawczych obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Cennym uzupełnieniem działalności naukowej jest także jej aktywność konsultingowa i ekspercka w przedsiębiorstwach i instytucjach.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni robocze
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Dagmara Lewicka

Profesor nadzwyczajny na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo- Hutniczej. Obszar jej zainteresowań badawczych obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Cennym uzupełnieniem działalności naukowej jest także jej aktywność konsultingowa i ekspercka w przedsiębiorstwach i instytucjach.

Inni Klienci oglądali również

Organizacje pozarządowe a korporacje

Liczba organizacji pozarządowych, o charakterze lokalnym lub międzynarodowym, znacznie wzrosła w ciągu ostatnich 20 lat. Przemiany w globalnej gospodarce związane z procesem globalizacji spowodowały z kolei wzrost liczby korporacji międzynarodowych....

Organizacja Narodów Zjednoczonych Bilans i perspektywy

(…) wydarzenia ostatnich dziesięciu lat nie tylko nie przyniosły rozwiązania, lecz wręcz pogłębiły trzy wielkie wyzwania: niesprawiedliwość globalnych stosunków ekonomicznych, brak porządku światowego i szeroko rozpowszechnione lekceważen...

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji

Książka została napisana przez praktyka i wiodącego specjalistę z zakresu zarządzania zapewnianiem ciągłości działania organizacji. Autor przedstawia wpierw od strony podstaw teoretycznych, a następnie w formie poradnikowej, jak zapewniać ciągłość dzia...

Organizacje międzynarodowe

Najlepszy w Polsce podręcznik w zakresie organizacji międzynarodowych. Charakterystyka, funkcjonowanie oraz zakres działalności organizacji międzynarodowych zostały przez autorów ujęte w imponujące ramy czasowe – od prekursorów współpracy w starożyt...

Podstawy organizacji budowy

Nowoczesne podstawy organizacji budowy!Podręcznik zawiera niezbędne wiadomości o organizacji procesów i przedsięwzięć budowlanych.Kompleksowo omawia:metody planowania budowy ze szczególnym uwzględnieniem me...

Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania decyzji ekonomicznych przez organizacje

Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest niezwykle ważne dla decydenta, ale również dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich org...

Patologia mowy

Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy – dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, p...

Kultura jakości, doskonałości i bezpieczeństwa w organizacji

Kultura jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości to ważne kategorie zasobów każdej organizacji, decydujące o jej niepowtarzalności. Kształtują one nie tylko tożsamość danej organizacji, ale także mają wpływ na jej zdolność do spełniania potrzeb...

Organizacja i zadania terenowych organów administracji rządowej

"Struktury organizacyjne poszczególnych organów terenowych administracji rządowej przedstawiamy szczegółowo, w relacji organ nadzoru - organ podporządkowany, uwzględniając stan prawny na dzień 28 lutego 2014 r. Z kolei zadania...

Recenzje (2):

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłącznie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Nareszcie pozycja analizująca jedno z najbardziej dotkliwych i coraz intensywniej obecnych zjawisk naszych czasów, jakim jest mobbing.
Niewiele się o nim mówi. Przyzwolenie społeczne i tolerancja dla tego zjawiska rośnie wraz ze wzrostem bezrobocia i kryzysu.
Obecna sytuacja ekonomiczno-gospodarcza Polski to podłoże do rozwoju wszelakich patologii związanych z nadużywaniem władzy.
Prof. Lewicka słusznie diagnozuje źródło mobbingu w braku stabilnej gospodarczo sytuacji, zwiększonym stresem, który jest skutkiem ubocznym awansu społecznego. Mobberzy to często osoby, które nie potrafią zarządzać mądrze, budować autorytetu w atmosferze szacunku i tolerancji. Nie czują się pewnie, mają braki w wykształceniu i agresywne epatowanie siłą, władzą, gnębienie innych jest dla nich synonimem autorytetu.
Na co dzień pracuje w Korporacji i uważam, że największym źródłem mobbingu jest poczucie bezkarności i duże przyzwolenie społeczne na takie zachowania. Wciąż zbyt mało się o tym mówi. Edukuje pracowników o ich prawach a pracodawców o ich ograniczeniach w wyładowywaniu osobistych frustracji na podwładnych.
Celują w tym głównie kobiety, jak wynika z moich obserwacji, ale nie wiem czy takie są też miarodajne obiektywne badania.
Czekam na kolejną książkę Pani profesor na ten temat, bo niewielu ma odwagę go poruszyć i narazić się korporacyjnym mobberom.
Pozdrawiam serdecznie
Beatta-czytelniczka

Ocena: 

Bardzo ciekawa ksiażka, prezentująca szeroki wachlarz nieprawidłowości w organizacji, popartych licznymi przykładami iustrującymi ich specyfikę. Co istotne autorzy wskazują także na rozwiazania, które aby zapobiegać takim zjawiskom powinny wprowadzać wszystkie organizacje.

Ocena: