MENU

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Dagmara Lewicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 59,00 zł
41,30
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach


W dobie gospodarki opartej na wiedzy właściwe zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera szczególnego znaczenia dla rozwoju przedsiębiorstwa. Wiedza, kompetencje i postawy pracowników składają się na istotną część jego wartości. Autorka przedstawia tę problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i przez pryzmat badań empirycznych przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach. Omawia najważniejsze problemy i wyzwania, przed którymi stają polscy menedżerowie i wskazuje pomocne w ich pracy narzędzia. Uwzględnia takie aspekty nowoczesnego zarządzania jak: konkurencyjność, innowacyjność, zarządzanie różnorodnością i zarządzanie wiedzą. W aneksie do książki Czytelnik znajdzie przykładowe ankiety wykorzystywane w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz analizy przypadków zaczerpnięte z polskiej praktyki gospodarczej.


Praktyczny charakter książki i wnikliwa analiza badań empirycznych sprawiają, że praca jest wyjątkowo cenną pozycją na polskim rynku wydawniczym.


Książka adresowana jest do:


specjalistów z działów HRM,


doradców personalnych,


studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej,


uczestników szkoleń i treningów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
ROZDZIAŁ 1. Zmiany w zakresie funkcji personalnej w przedsiębiorstwie	19
	1.1. Wyzwania otoczenia gospodarczego	22
	1.2. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim	24
	1.3. Działania w dziedzinie strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim	27
	1.4. Nowe tendencje w odniesieniu do funkcji personalnej	29
	1.5. Wyniki badań dotyczących wybranych elementów strategii personalnej	32
	1.6. Strategia personalna wybranych przedsiębiorstw biorących udział w badaniu	33
ROZDZIAŁ 2. Mierniki funkcji personalnej	36
	2.1. Wkład funkcji personalnej w uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej	36
	2.2. Ocena działań w zakresie funkcji personalnej	37
	2.3. Znaczenie mierników funkcji personalnej	40
	2.4. Rola systemu mierników kapitału ludzkiego (Human Capital Metrics - HCM)	41
	2.5. Rodzaje mierników skuteczności zarządzania kapitałem ludzkim	42
	2.6. Analiza mierników zastosowanych w badaniu	46
	2.7. Wnioski dotyczące mierników w badanych firmach	48
ROZDZIAŁ 3. Satysfakcja pracowników i jej wpływ na motywację do pracy	52
	3.1. Znaczenie satysfakcji z pracy	52
	3.2. Funkcje i metody badania satysfakcji	53
	3.3. Związki celów wewnętrznego public relations z działaniami w obszarze funkcji personalnej	56
	3.4. Wyniki badań satysfakcji	58
		3.4.1. Analiza czynników satysfakcji	58
		3.4.2. Analiza wpływu badanych czynników na zadowolenie ogólne	65
		3.4.3. Analiza pojedynczych czynników zadowolenia	66
	3.5. Rezultat badania satysfakcji jako miernik	72
ROZDZIAŁ 4. Istota i znaczenie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu kapitałem ludzkim	75
	4.1. Zarządzanie personelem oparte na kompetencjach	78
	4.2. Zarządzanie kompetencjami w świetle badań empirycznych	82
	4.3. Kompetencje menedżerów personalnych	83
	4.4. Potrzeby rozwojowe polskich menedżerów	85
	4.5. Analiza wyników badania poziomu kompetencji menedżerów personalnych	86
	4.6. Synteza wyników badania empirycznego	87
ROZDZIAŁ 5. Rekrutacja, selekcja i procesy redukcji w polskich przedsiębiorstwach	100
	5.1. Planowanie zapotrzebowania na personel	101
	5.2. Rekrutacja w przedsiębiorstwie	103
	5.3. Proces selekcji	105
	5.4. Techniki selekcji	105
		5.4.1. Wywiad tradycyjny	107
		5.4.2. Wywiad epizodyczny	108
		5.4.3. Assessment Center	110
		5.4.4. Zadania symulowane	113
	5.5. Procesy doboru w świetle badań satysfakcji	114
	5.6. Redukcja zatrudnienia	116
		5.6.1. Znaczenie procesów redukcji	117
		5.6.2. Zwolnienia monitorowane	118
	5.7. Procesy rekrutacji, selekcji i redukcji w badanych przedsiębiorstwach	119
ROZDZIAŁ 6. Zmiany w zakresie funkcji oceniania	122
	6.1. Znaczenie systemów oceniania w organizacji	123
	6.2. Istota i cele systemów ocen	124
		6.2.1. Ocena zorientowana na oszacowanie pracy (ocena porównawcza, ewaluacyjna)	125
		6.2.2. Ocena rozwojowa i motywacyjna	126
		6.2.3. Elementy procesu oceny	126
	6.3. Ewolucja systemów oceniania	128
	6.4. Ocena zorientowana na wyniki	130
	6.5. Zarządzanie efektywnością (Performance Management)	132
	6.6. Ocena wieloźródłowa	133
	6.7. Wytyczne dla wprowadzania systemów ocen	135
		6.7.1. Komunikowanie się	135
		6.7.2. Projektowanie szkoleń	137
		6.7.3. Ćwiczenie umiejętności	138
		6.7.4. Monitorowanie systemu	139
	6.8. Procesy oceny w świetle badań satysfakcji	139
	6.9. Procesy oceniania w badanych przedsiębiorstwach	142
ROZDZIAŁ 7. Szkolenia i rozwój pracowników w polskich przedsiębiorstwach w dobie gospodarki wiedzy	145
	7.1. Cele szkoleń	146
	7.2. Etapy procesu szkolenia	148
	7.3. Potrzeby szkoleniowe i metody ich identyfikacji	148
		7.3.1. Metody stosowane w trakcie analizy potrzeb	150
	7.4. Model kwintetu szkoleniowego	153
	7.5. Przeprowadzanie szkolenia	153
	7.6. Ocena efektywności szkoleń	155
	7.7. Wskaźnik ROI w ocenie efektywności szkoleń	157
	7.8. Planowanie karier	160
	7.9. Plany następstw (sukcesji)	162
	7.10. Metody oceny kompetencji pracowników	164
		7.10.1. Ocena kadry kierowniczej metodą Development Center	164
		7.10.2. Ocena metodą informacji zwrotnej 360 stopni	166
		7.10.3. Testy i kwestionariusze oceny predyspozycji menadżera	166
	7.11. Procesy szkolenia i rozwoju w świetle badań satysfakcji	166
	7.12. Procesy szkolenia i rozwoju w badanych przedsiębiorstwach	170
ROZDZIAŁ 8. Motywowanie pracowników	173
	8.1. Motywowanie pracowników a kształtowanie satysfakcji	173
	8.2. Wyniki badań empirycznych dotyczących motywowania	174
	8.3. Procesy motywowania w wybranych przedsiębiorstwach	176
	8.4. Motywująca wartość procedur personalnych	178
		8.4.1. Motywująca rola planowania zasobów ludzkich	179
		8.4.2. Motywujące znaczenie procesu rekrutacji i selekcji	179
		8.4.3. Rola adaptacji	181
		8.4.4. Motywacyjna rola szkolenia i rozwoju	183
		8.4.5. Coaching jako motywująca technika szkolenia	184
		8.4.6. Motywująca rola ścieżki kariery i planu sukcesji	185
		8.4.7. Motywacyjna siła oceniania	187
		8.4.8. Motywacyjna rola komunikowania się	188
	8.5.Procesy i procedury personalne a motywacja pracowników w świetle badań empirycznych	189
		8.5.1. Procedury personalne w ocenie badanych	190
		8.5.2. Ocena poziomu satysfakcji ze stosowania wybranych elementów motywowania	192
ROZDZIAŁ 9. Zarządzanie wiedzą	194
	9.1. Kapitał ludzki a kapitał intelektualny	195
	9.2. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie personelem	196
	9.3. Analiza i ocena zarządzania wiedzą w badanych przedsiębiorstwach	198
	9.4. Procesy dzielenia się wiedzą w świetle badań satysfakcji	204
	9.5. Procesy zarządzania wiedzą w badanych przedsiębiorstwach	206
	9.6. Koncepcja organizacji uczącej się	207
	9.7. Metoda INVEST - narzędzie do diagnozowania organizacji uczącej się	209
ROZDZIAŁ 10. Konflikt w organizacji	213
	10.1. Podłoże konfliktów	214
	10.2. Poziomy konfliktu	216
	10.3. Rodzaje konfliktów	216
	10.4. Możliwe podejścia do sytuacji konfliktowej	218
	10.5. Podstawowe procedury w rozwiązywaniu konfliktów	221
	10.6. Rozwiązywanie konfliktów w badanych przedsiębiorstwach	223
ROZDZIAŁ 11. Zarządzanie różnorodnością	227
	11.1. Uwarunkowania polityki różnorodności	227
	11.2. Korzyści z różnorodności dla przedsiębiorstwa	229
	11.3. Działania w zakresie różnorodności	230
	11.4. Dyskryminacja w Polsce	231
	11.5. Dyskryminacja ze względu na pleć	232
	11.6. Programy godzenia życia zawodowego z osobistym (work-life balance)	233
	11.7. Zapobieganie dyskryminacji	234
	11.8. Zarządzanie różnorodnością w badanych przedsiębiorstwach	236
ROZDZIAŁ 12. Kreowanie innowacyjnego środowiska pracy	244
	12.1. Przedsiębiorstwa innowacyjne	245
	12.2. Strategia i praktyki personalne jako czynniki wspierające innowacyjność	246
		12.2.1. Przedstawienie założeń innowacji w postaci wizji	248
		12.2.2. Swoboda dostępu do wiedzy	249
		12.2.3. Osoba lidera	249
		12.2.4. Wartości	250
		12.2.5. Motywowanie	252
		12.2.6. Kompetencje	252
		12.2.7. Szkolenia	253
	12.3.Wyniki badań dotyczących wspierania innowacyjności w przedsiębiorstwach	253
		12.3.1. Bariery innowacyjności	253
		12.3.2. Wartości firmy	255
		12.3.3. Motywowanie	258
		12.3.4. Model kompetencyjny	259
		12.3.5. Polityka szkolenia	260
	12.4. Synteza wyników badań	262
ROZDZIAŁ 13. Zmiany na rynku pracy a konieczność budowania marki pracodawcy	264
	13.1. Koncepcja marki pracodawcy	265
	13.2. Budowanie marki pracodawcy	266
	13.3. Związki między marką pracodawcy a marką produktu	267
		13.3.1. Marka jako wiązka wartości	268
		13.3.2. Marka jako tożsamość	268
		13.3.3. Marka jako wizerunek	269
	13.4. Ocena wartości marki	270
	13.5. Wyniki badań dotyczących marki pracodawcy	272
		13.5.1. Czynniki decydujące o wyborze pracodawcy	274
		13.5.2. Czynniki decydujące o atrakcyjności pracodawcy	275
		13.5.3. Czynniki wpływające na lojalność	277
	13.6. Synteza wyników badań	281
ROZDZIAŁ 14. Założenia badawcze i metodologia badań	282
	14.1.Ocena stanu i jakości rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych przedsiębiorstwach w gospodarce opartej na wiedzy	283
		14.1.1. Cele badania	283
		14.1.2. Zastosowane metody badawcze	284
	14.2. Badania dotyczące wpływu procedur personalnych na stwarzanie proinnowacyjnego środowiska pracy	290
	14.3. Badania dotyczące siły marki pracodawcy	291
	14.4. Badania dotyczące wpływu procedur personalnych na motywowanie pracowników	293
Zakończenie	294
Aneks	301
Literatura	335
Indeks	346
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł
30,00 zł

City 4. Antologia polskich opowiadań grozy

Zbiory z cyklu "City" to seria wyjątkowa, zawierająca krótkie formy narracyjne pisane przez wielu autorów, utrzymane przede wszystkim w konwencji grozy. Koncepcja taka rzeczywiście dominowała do tej pory i zdawała egzamin w stu ...
48,16 zł
56,00 zł

Katalog dokumentów i listów królów polskich

W niniejszym katalogu zgromadzono dokumenty i listy królów polskich powstałe do momentu śmierci Kazimierza Jagiellończyka w 1492 r. Ogrom materiału spowodował, że zdecydowano o podzieleniu katalogu na dwie części (w drugiej zostaną opubli...
33,30 zł
44,40 zł

Klasyczne i nowoczesne techniki masażu. Wyeliminuj ból i stres dzięki odpowiednio dobranej metodzie

Masaż przynosi wiele korzyści, takich jak relaks, ulga w bólu i obniżenie poziomu stresu. Im bardziej uda Ci się rozluźnić mięśnie, tym większe odprężenie odczuje skóra, powięzi i organy ciała. Opisane w tym poradniku techniki masażu poch...
14,25 zł
19,00 zł

Polska, Ruś i Węgry: X-XIV wiek

Praca koncentruje się na wzajemnych relacjach polsko-rusko-węgierskich od X do XIV wieku. Ma za zadanie przybliżyć po trosze zakres zderzania się i przenikania tych cywilizacji, choć oczywiście nie powstała z zamiarem całościowego opracowania tego nade...
51,45 zł
73,50 zł

Wincentego Skrzetuskiego „Prawo polityczne narodu polskiego”

Polski pijar Wincenty Skrzetuski, żyjący w latach 1745-1791, był uznanym historykiem, prawnikiem, pisarzem politycznym, nauczycielem oraz tłumaczem doby stanisławowskiej. Do jego ważniejszych dzieł należy zaliczyć "Mowy o głowniejszych materiach p...
21,84 zł
27,30 zł

Zobaczyć świat. Praca z uczniem niewidomym na lekcjach języka polskiego

Publikacja podejmuje ważne społecznie zagadnienie dotyczące edukacji polonistycznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Jej Autorka wybrała problematykę badawczą, która stanowi próbę nowego ujęcia zagadnień z zakresu dyftopedagogiki w as...
28,70 zł
32,99 zł

Ostatnie lata polskich Kresów

Ostatnie siedemdziesiąt lat udowadnia, że Polska może istnieć bez Kresów, ale polska dusza mocno straciła na tej separacji. Po rynkowym sukcesie „Ostatnich lat polskiego Lwowa” i „Ostatnich lat polskieg...
48,75 zł
65,00 zł

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Formy – metody – koncepcje – trendy. Tom 8

Nauka o zarządzaniu przedsiębiorstwem w XXI w. dużo uwagi poświęca sposobom konkurowania na rynku. Wymaga to od ludzi nauki nieustannych poszukiwań nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsi...
63,00 zł
70,00 zł

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowe jako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa kraju

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowejako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa krajuNormatywna koncepcjaZarządzanie marketingowe w PolicjiPartnerska community policing

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!