Zarządzanie milenialsami
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.
Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników.
Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie.
Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy – być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu – głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik – piszą autorzy – chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”.
Rekomendacje:
„Milenials” stało się w dzisiejszych czasach synonimem dziwnego stworzenia, po którym nie wiadomo, czego się spodziewać. Jednak Chip Espinoza w swojej nowej książce oswaja to pojęcie, pokazując nie tylko, na czym polega jego fenomen, ale przede wszystkim pomaga nam zrozumieć, jak działać w warunkach wielkiej zmiany kulturowej i pokoleniowej, jaka zachodzi w dzisiejszym środowisku pracy.
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20111-1
- ISBN druku: 978-83-01-20017-6
- Liczba stron: 257
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 13 Podziękowania 17 Wprowadzenie. Bliskie spotkania z innym sortem 19 Część I. Zjawisko milenialsów 25 1. Milenialsi i ty 27 Pokolenia w pracy 29 Co się tu właściwie dzieje? 33 Nadchodząca luka na rynku pracy 39 Jesteś taki wyjątkowy 40 Wypełnienie luki 43 2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami? 47 I co z tego? Czyż wszystkie pokolenia nie są takie same? 47 Kto ma znaleźć sens i określić zasady? 57 3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni 62 Nastawienie 65 Kontynuacja współpracy z działem personalnym 70 4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami 73 Pozycje percepcyjne 75 Konsekwencje braku doświadczenia 83 Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami 97 5. Bądź elastyczny – kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec Autonomicznych 99 Wartości milenialsów: Połączenie pracy i życia 100 Zniekształcenia wynikające z doświadczenia 102 Kontrakt psychologiczny 105 Uczenie się na sukcesach 107 Uczenie się na porażkach 108 Najlepsze praktyki 109 Podsumowanie 110 6. Twórz właściwe nagrody – nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie Roszczeniowych 113 Wartość milenialsów: Nagroda 114 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 115 Właściwe nagradzanie 117 Nagradzanie odpowiednich rzeczy 119 Niech mają bieżące informacje 120 Uczenie się na sukcesach 121 Podsumowanie 123 7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy – są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie Pomysłowych 126 Wartość milenialsów: Wyrażanie siebie 127 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 127 Kreatywność i przewaga konkurencyjna 129 Najlepsze praktyki 130 Niech wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami 132 Pozwól im się bawić 133 Podsumowanie 134 8. Buduj relację – najpierw oni, potem ty. Angażowanie Zajętych sobą 137 Wartość milenialsów: Uwaga 138 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 140 Najlepsze praktyki 141 Co jest barierą w budowaniu zaangażowania? 145 Materiał do przemyśleń 150 Nie ma transferu wiedzy niejawnej bez zbudowania relacji 151 Podsumowanie 152 9. Bądź pozytywny podczas korygowania – ostrożnie, kruche! Rozbrajanie Obronnych 155 Wartość milenialsów: Osiągnięcia 156 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 160 Najlepsze praktyki 162 Uczenie się na sukcesach 164 Uczenie się na porażkach 168 Podsumowanie 169 10. Nie bierz tego do siebie – nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących 173 Wartość milenialsów: Nieformalność 174 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 175 Samoróżnicowanie dotyczy ciebie 178 Wiedz, gdzie oni się kończą, a zaczynasz ty 179 Odrębność i wspólnota 180 Znaj różnice między twoją rolą a twoją osobą 181 Wystrzegaj się wciągania osób postronnych 181 Pomyśl o swojej obecności 182 Wyznania 183 Podsumowanie 185 11. Pokaż im pełny obraz – szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz im jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy Krótkowzrocznych 188 Wartość milenialsów: Prostota 189 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 190 Uczenie się na sukcesach 191 Uczenie się na porażkach 192 Zacznij od czegoś prostego 193 Model myślenia o konsekwencjach 194 Pięć „dlaczego” 196 Proszę, podziel się 198 Podsumowanie 200 12. Włączaj szczegóły – wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie Nieskupionych 203 Wartość milenialsów: Wielozadaniowość 204 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 205 Ukierunkowywanie? Myślałem, że chcą autonomii 207 Ukierunkowywanie 208 Uczenie się na sukcesach 209 Uczenie się na porażkach 211 Podsumowanie 214 13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie – chcą wiedzieć „po co”, zanim dowiedzą się „co”. Motywowanie Obojętnych 216 Wartość milenialsów: Znaczenie 217 Zniekształcenie wynikające z doświadczenia 219 Hierarchia możliwości 222 Uczenie się na sukcesach 225 Uczenie się na porażkach 227 Podsumowanie 229 Część III. Twoja przewaga konkurencyjna 233 14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y 235 Dostrzeż swoje gwiazdy i stwórz dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń 235 Włącz swoich menedżerów do rozmowy 237 Pytaj milenialsów 238 Ogranicz zniekształcenia panujące w organizacji 239 Promuj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami 241 Inwentarz porozumienia międzypokoleniowego 243 15. Mentoring dla milenialsów 245 Wyzwania, przed którymi stają milenialsi w pracy 247 Strategie pokonywania blokad w pracy 253 7 umiejętności pokonywania blokad 256 Na koniec 259