MENU

Zarządzanie publiczne w lokalnym sektorze kultury

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2020

  • Autor: Wawrzyniec Rudolf

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie publiczne w lokalnym sektorze kultury

Lokalny sektor kultury to tysiące instytucji kultury (IK) w Polsce – teatrów, muzeów, domów kultury, galerii czy bibliotek. W zdecydowanej większości podmioty te są prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego (JST), z których największe znaczenie mają duże ośrodki miejskie, gdzie koncentrują się funkcje kulturalne całych regionów.
W monografii skupiono się na dwóch alternatywnych modelach zarządzania w lokalnym sektorze kultury – rynkowym i relacyjnym. Autor opisuje relację organizator (JST)-dyrektorzy IK, która odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalnej polityki rozwoju kultury. Celem książki jest rozpoznanie tej zależności w świetle dwóch teorii: agencji i stewarda. Jakościowe studia przypadków zostały oparte na wywiadach pogłębionych z kilkudziesięcioma przedstawicielami administracji samorządowej oraz niemal wszystkimi menedżerami kultury z wybranego miasta.
Badania przeprowadzono w Łodzi, która współcześnie pozycjonuje się jako miasto kultury i sztuki oraz stara się intensywnie włączać kulturę w trajektorię swojego rozwoju. Przywołane opinie środowiska menedżerów kultury jednoznacznie wskazują na potrzebę zredefiniowania popularnego w wielu polskich miastach rynkowego modelu zarządzania sektorem kultury w kierunku szerszego oparcia go na współdziałaniu i zaufaniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów	9
Wstęp 	11

Rozdział 1. Zarządzanie publiczne w obliczu wyzwań współczesności	17
1.1.	Zarządzanie publiczne – definiowanie i specyfika	17
1.1.1.	Zarządzanie publiczne – geneza pojęcia	18
1.1.2.	Różnice między sektorem publicznym i prywatnym – otoczenie organizacji i zarządzanie relacjami z otoczeniem	20
1.1.3.	Różnice między sektorem publicznym i prywatnym – cechy charakterystyczne sektorów oraz postawy i zachowania w organizacji 	22
1.2. Modele zarządzania publicznego 	25
1.2.1.	Tradycyjny model biurokratyczny 	26
1.2.2.	Rynkowy model nowego zarządzania publicznego	29
1.2.3.	Relacyjny model nowego współrządzenia publicznego	32
1.2.4.	Analiza porównawcza modeli zarządzania publicznego 	34
1.3. Zarządzanie publiczne w sektorze kultury – model rynkowy czy relacyjny?	37

Rozdział 2. Teoretyczny wymiar współczesnych modeli zarządzania publicznego	43
2.1.	Dotychczasowe próby powiązania modeli z koncepcjami teoretycznymi	44
2.1.1.	Istota nowej ekonomii instytucjonalnej	45
2.1.2.	Kluczowa rola instytucji w rozwoju sektora publicznego	47
2.1.3.	NEI a efektywność sektora publicznego	50
2.2.	Menedżer jako człowiek ekonomiczny (teoria agencji) 	52
2.3.	Menedżer jako człowiek społeczny (teoria stewarda)	55
2.4.	Porównanie teorii agencji i teorii stewarda	56
2.4.1. Czynniki psychologiczne	58
2.4.2. Mechanizmy sytuacyjne	59

Rozdział 3. Polityka rozwoju kultury jako kontekst zarządzania publicznego w sektorze kultury	61
3.1. Modele polityki rozwoju kultury	61
3.2.	Polityka kulturalna Unii Europejskiej	64
3.3.	Wybrane modele narodowych polityk rozwoju kultury w Unii Europejskiej	67
3.4.	Polityka rozwoju kultury w Polsce – przeszłość i teraźniejszość	70
3.5.	Rola szczebla lokalnego i regionalnego w prowadzeniu polityki rozwoju kultury w mieście	78

Rozdział 4. Problem badawczy oraz metodyka badań empirycznych	85
4.1. Tło badania	85
4.2. Cele badania, pytania badawcze	87
4.3.	Dobór miasta do badań i jego specyfika	88
4.4.	Model badawczy i operacjonalizacja pojęć	90
4.5. Przebieg procesu badawczego	93

Rozdział 5. Rola kultury w strategicznych i operacyjnych działaniach Łodzi	101
5.1. Łódzka przygoda z kulturą	102
5.2.	Kultura w strategicznych i operacyjnych dokumentach rozwoju Łodzi	106
5.3.	Działania władz Łodzi i województwa w zakresie rozwoju kultury i wsparcia branż przemysłów kreatywnych	112
5.4.	Ocena oferty kulturalnej Łodzi na rynku krajowym	115
5.5.	Pozycja kulturalna Łodzi w skali międzynarodowej	126

Rozdział 6. Rezultaty badań empirycznych	129
6.1.	Mechanizmy związane z typem menedżera i jego postawą	129
6.2.	Mechanizmy zależne od organizatora (JST) i jego filozofii zarządzania	132
6.3.	Postulaty poprawy relacji organizator (JST) – dyrektorzy IK	142

Zakończenie	151
Bibliografia	157
Spis tabel	167
Spis schematów	169
Załącznik 1	171
Załącznik 2	175
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
14,63 zł
19,50 zł

Magda.doc

Lektura szkolna wraz z opracowaniem.Osiemnastoletnią Magdę poznajemy w dramatycznym momencie życia, gdy dowiaduje się, że jest w ciąży. Jak doszło do tego, że zdolna i pracowita dziewczyna wpadła w tak poważne tarapaty? Jak przeżyje to brut...
34,30 zł
49,00 zł

Sztuka publiczna

Sztuka publiczna funkcjonuje w zróżnicowanych formach i na styku różnorodnych dyscyplin. W zasadzie może przyjmować każdą postać wypowiedzi twórczej (może być pomnikiem lub antypomnikiem, rzeźbą społeczną, instalacją, akcją, interw...
12,48 zł
16,00 zł

Od kultury "ja" do kultury "siebie"

Od kultury "ja" do kultury "siebie" jest dyskusją z popularnym trybem badania tożsamości opartym na liniowym, synkretycznym modelu narracji. W antropologicznie zorientowanej analizie tekstów mogą okazać się użyteczne odmi...
22,36 zł
26,00 zł

Ciało w kulturze konsumpcji. Efektywność edukacji zdrowotnej na przykładzie sieci szkół promujących zdrowie

Książka łączy perspektywę edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia z socjo-antropologicznymi rozważaniami na temat ciała w kulturze konsumpcji. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na wiele aktualnych pytań dotyczących systemu nauczania. Czy edukacja zdr...
32,90 zł
47,00 zł

Socjologia kultury

Autor podejmuje wszystkie istotne problemy socjologii kultury. Omawia sposoby rozumienia kultury spotykane w socjologii oraz liczne typologie zjawisk kulturowych. Charakteryzuje procesy nabywania kultury w wymiarze jednostkowym – przez socjalizac...
16,34 zł
19,00 zł

Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym. SE 99

Współczesne organizacje, zarówno prywatne, jak i publiczne, napotykają na trudne problemy zarządzania, wynikające z praktycznie nieograniczonych dzisiaj możliwości tworzenia i gromadzenia danych w postaci cyfrowej. Ogrom nagromadzonych da...
75,01 zł
98,70 zł

Praktyczne zarządzanie produktami dla właścicieli produktu

Doszlifuj zwinne działania właściciela produktu, aby osiągać sukcesy rynkowe!Organizacje inwestują wielkie zasoby w budowanie nowych produktów i usług. Jednak zbyt wiele z nich jest nieprzemyślanych, nie zachwyca (a nawet nie satysfakcjonu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!