Zarządzanie strategiczne i zmiana w organizacji szkolnej
\n\nKsiążka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.
\n\n Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:
zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości;
planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna – przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły;
zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty;
zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły.
\n\n Adresaci:\nKsiążka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8223-219-6
- ISBN druku: 978-83-8187-995-8
- EAN: 9788382232196
- Liczba stron: 180
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WYKAZ SKRÓTÓW | str. 9 WSTĘP | str. 11 I ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W SZKOLE – POJĘCIE, ZASADY, UWARUNKOWANIA | str. 15 1. Zarządzanie strategiczne – rys historyczny | str. 18 1.1. Podejście planistyczne | str. 19 1.2. Podejście ewolucyjne | str. 22 1.3. Podejście pozycyjne | str. 24 1.4. Podejście zasobowe | str. 26 1.5. Użyteczność różnych szkół zarządzania strategicznego w praktyce oświatowej | str. 30 1.6. Planowanie strategiczne – ogólne założenia | str. 31 1.7. Proces planowania strategicznego w organizacji szkolnej | str. 35 II WYBRANE ELEMENTY PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W ORGANIZACJI SZKOLNEJ | str. 45 1. Zarządzanie oparte na wartościach – pojęcie, składowe | str. 47 1.1. Misja organizacji szkolnej | str. 49 1.2. Wartości w organizacji szkolnej | str. 54 1.3. Wizja organizacji szkolnej | str. 68 1.4. Program rozwoju organizacji szkolnej | str. 74 1.5. Kultura organizacyjna szkoły | str. 82 III ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W SKALI MAKRO | str. 91 1. Definicje zarządzania zmianą | str. 92 2. Zmiana jako zjawisko | str. 94 2.1. Podstawowe koncepcje i filozofia zmian | str. 94 2.2. Czynniki wywołujące konieczność zmian | str. 98 2.3. Typologia zmian organizacyjnych | str. 104 2.4. Podstawowe bariery w procesie wprowadzania zmian w organizacji | str. 107 3. Wprowadzanie zmian | str. 110 3.1. Warunki wprowadzenia zmian | str. 112 3.2. Umiejętne kierowanie ludźmi | str. 114 4. Organizacja przyszłości | str. 116 5. Menedżer przyszłości | str. 118 6. Przebieg procesu zmian w organizacji | str. 122 7. Strategia wprowadzania zmian | str. 125 IV ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W SKALI MIKRO | str. 130 1. Zmiany zewnętrzne a zmiany w placówce oświatowej | str. 130 2. Kadra w obliczu zmian | str. 133 3. Zmiany a jakość | str. 135 4. Zarządzanie zmianą | str. 136 4.1. Zmiana w edukacji | str. 137 4.2. Wprowadzanie zmian to proces | str. 138 4.3. Zagrożenia w procesie wdrażania zmiany | str. 142 V PRAKTYKA ZARZĄDZANIA WARTOŚCIAMI W ORGANIZACJI SZKOLNEJ | str. 145 1. Studium przypadku | str. 146 2. Potencjał potrzeb rozwojowych szkoły – w drodze ku wspólnej wizji | str. 147 3. Od wartości osobistych do wartości organizacji szkolnej | str. 149 4. Przez motto do wizji | str. 153 5. Wizja i misja szkoły | str. 154 6. Identyfikacja sił i słabości, szans i zagrożeń | str. 156 7. Analiza SWOT i TOWS | str. 158 8. Strategia globalna organizacji szkolnej | str. 161 9. Opcje rozwojowe (kierunki działań) organizacji szkolnej | str. 164 ZAKOŃCZENIE | str. 169 BIBLIOGRAFIA | str. 171