MENU

Zarządzanie uczelnią cyfrową

(eBook)

Między utopią wolności a dystopią władzy

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2022

  • Autor: Łukasz Sułkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 89,00 zł
62,30
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie uczelnią cyfrową

Wyjątkowość tej książki nie polega na tym, że jest poświęcona zarządzaniu uczelnią oraz sferze governance w szkolnictwie wyższym, ponieważ monografie o takiej tematyce były już publikowane przez krajowych i zagranicznych autorów. Nigdy dotąd nie powstała jednak książka, która by w tak wyczerpujący sposób, tak wszechstronnie i tak głęboko przedstawiała złożone problemy funkcjonowania uniwersytetu i wspólnoty uczelni. Podkreślenia wymaga harmonijne połączenie przez autora XX-wiecznej perspektywy rozwoju z aktualnymi uwarunkowaniami działania szkół wyższych. Monografia nie omija problemów konfrontowania się kultury samorządności akademickiej oraz wymagań rządności instytucjonalnej, z odniesieniami do modeli organizacyjnych i roli przywództwa w uczelni. Autor nie unika rozpatrywania najtrudniejszych zagadnień menedżeryzmu i rozliczalności uniwersytetu w zderzeniu z jego tradycyjnymi wartościami. Znajomość rzeczy, profesjonalizm, wnikliwość analizy, ale i odwaga autora w formułowaniu niekoniecznie popularnych wniosków są imponujące.
Prof. dr hab. Jerzy Woźnicki,
prezes Fundacji Rektorów Polskich

Doskonała książka, napisana z rzadko spotykanym w polskiej literaturze rozmachem. Autor niezwykle ciekawie analizuje przeszłość uniwersytetu – i wybiega myślą w jego przyszłość, opierając się na zmieniających się koncepcjach zarządzania. Praca wybitna, koncepcyjna i do tego świetnie napisana. Wszystkim pragnącym lepiej zrozumieć ewolucję szkolnictwa wyższego – a zarazem jego prognozowaną przyszłość – serdecznie polecam!
Prof. dr hab. Marek Kwiek,
autor „Uniwersytetu w dobie przemian”
i dyrektor Institute for Advanced Studies in Social Sciences UAM

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp   9
I. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 15
1. Istota zarządzania uczelniami   17
	1.1. Uczelnia przyszłości  17
	1.2. Organizacja uniwersytetów I fali 19
	1.3. Organizacja uniwersytetów II fali 21
	1.4. Uniwersytety posthumboldtowskie  24
	1.5. Organizacja uczelni III fali  26
	1.6. Organizacja uczelni IV fali  30
	1.7. Cztery fale organizacji uczelni   34
	1.8. Autonomia uniwersytetu i wolność nauki  37
2. Model zarządzania uczelnią– perspektywa zintegrowana 39
	2.1. Nadzór akademicki a zarządzanie uczelniami 39
	2.2. Zarządzanie uczelnią   41
	2.3. Ład akademicki i nadzór nad uczelniami  47
	2.4. Modele ładu akademickiego w różnych krajach  49
	2.5. Nadzór a zarządzanie uczelnią 53
	2.6. Koncepcje ładu akademickiego 54
	2.7. Krytyka menedżeryzmu i korporacyjności w zarządzaniu uczelnią   57
3. Transformacje instytucji szkolnictwa wyższego  59
	3.1. Źródła transformacji uczelni  59
	3.2. Uniwersytet neoliberalny– idea i krytyka  60
	3.3. Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego  65
	3.4. Dywersyfikacja strategii oraz stratyfikacja zarządzania uczelniami   69
	3.5. Powszechność kształcenia wyższego  72
	3.6. Korporatyzacja zawodu akademika  73
	3.7. Nauka przemysłowa oraz akademicka   76
	3.8. Prywatyzacja i specjalizacja kształcenia   77
4. Przywództwo akademickie 82
	4.1. Przywództwo w uczelni   82
	4.2. Koncepcje przywództwa akademickiego  84
	4.3. Role kierownicze w uczelniach 93
	4.4. Przywództwo cyfrowe w uczelniach   98
II. SYSTEM ORGANIZACYJNY UCZELNI 103
5. Strategia i misja akademicka  105
	5.1. Zarządzanie strategiczne w uczelni  105
	5.2. Historyczne zmiany misji i strategii akademickiej   110
	5.3. Formacje i strategie uczelni  112
	5.4. Biznesowe koncepcje strategii w uczelniach   119
6. Kultura i tożsamość organizacyjna uczelni   129
	6.1. Kultura i tożsamość organizacyjna  129
	6.2. Modele kultur organizacyjnych 132
	6.3. Rodzaje kultur organizacyjnych 149
	6.4. Ewolucja kultur akademickich 151
	6.5. Zanikanie tradycyjnych kultur uniwersytetów 158
	6.6. Kultura kontroli w uczelni  159
	6.7. Proces zmiany kulturowej  163
7. Struktury organizacyjne i władza w uczelniach  166
	7.1. Struktury organizacyjne 166
	7.2. Struktury organizacyjne uczelni 169
	7.3. Władza w organizacjach 170
	7.4. Zmiany struktur władzy w uczelniach 173
III. MISJE UCZELNI 179
8. Zarządzanie nauką   181
	8.1. Znaczenie działalności naukowej uczelni  181
	8.2. Zarządzanie działalnością badawczą uczelni   182
	8.3. Międzynarodowe rankingi doskonałości naukowej   191
	8.4. Krytyczne spojrzenie na zarządzanie nauką   193
9. Zarządzanie dydaktyką   195
	9.1. Znaczenie zarządzania kształceniem wyższym 195
	9.2. Zarządzanie jakością kształcenia  196
	9.3. Zmiany systemów jakości 199
	9.4. Metody i narzędzia zarządzania jakością w edukacji   202
	9.5. Krytycznie o zarządzaniu jakością kształcenia 206
10. Zarządzanie trzecią misją 209
	10.1. Istota trzeciej misji  209
	10.2. Cele trzeciej misji uczelni  211
	10.3. Zarządzanie trzecią misją  216
	10.4. Różnorodność i tolerancja w uczelni 219
	10.5. Zrównoważony rozwój w szkolnictwie wyższym  223
IV. ZARZĄDZANIE OBSZARAMI FUNKCJONALNYMI UNIWERSYTETÓW 227
11. Zarządzanie kapitałem ludzkim i talentami w uczelniach 229
	11.1. Człowiek w uczelni  229
	11.2. Trzy paradygmaty zarządzania ludźmi w uczelni   229
	11.3. Transformacje zarządzania kapitałem ludzkim w uczelniach  232
	11.4. Zarządzanie kapitałem ludzkim w uczelniach i przedsiębiorstwach  238
	11.5. Szkoły wyższe a obszary funkcji kadrowych 240
	11.6. Planowanie zasobów ludzkich (planowanie personalne)   244
	11.7. Rola rekrutacji w uczelniach   245
	11.8. Problemy motywowania pracowników 249
12. Marketing w szkolnictwie wyższym  252
	12.1. Ambiwalencja marketingu akademickiego   252
	12.2. Koncepcje działalności marketingowej uczelni  253
	12.3. Marka uniwersytetu   255
	12.4. Komunikacja marketingowa w uniwersytetach  258
	12.5. Marketing wewnętrzny oraz społeczna odpowiedzialność uniwersytetu   260
13. Policzalność uczelni 262
	13.1. Koncepcja policzalności (accountability)  262
	13.2. Rachunkowość uniwersytetów   264
	13.3. Rozliczalność i profesjonalizacja zarządzania uczelniami publicznymi   266
	13.4. Pomiar efektywności działalności uniwersytetów   268
	13.5. Pomiar kapitału intelektualnego w uczelniach  270
	13.6. Sprawozdawczość kapitału intelektualnego w szkołach wyższych 272
	13.7. Zastosowanie raportowania kapitału intelektualnego uczelni na świecie 274
14. Zarządzanie wiedzą i informacją w instytucjach szkolnictwa wyższego 276
	14.1. Zarządzanie wiedzą   276
	14.2. Zarządzanie wiedzą w uczelniach  277
	14.3. Taksonomie wiedzy w szkolnictwie wyższym 278
	14.4. Koncepcje zarządzania wiedzą w uczelniach 281
	14.5. Technologie informacyjno-komunikacyjne w ZW w uczelniach   282
V. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROCESAMI W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM 287
15. Zarządzanie zmianą i restrukturyzacja uczelni  289
	15.1. Zarządzanie zmianą w uczelni 289
	15.2. Zarządzanie zmianą kulturową w uczelni   292
	15.3. Istota restrukturyzacji w uczelniach   298
	15.4. Typologie restrukturyzacji uniwersytetów   302
16. Zarządzanie procesowe i projektowe w uczelni  305
	16.1. „Projektyzacja” zarządzania  305
	16.2. Procesy oraz projekty w szkolnictwie wyższym  307
17. Fuzje, przejęcia i alianse strategiczne uczelni   311
	17.1. Rola fuzji uniwersytetów  311
	17.2. Kooperacja, koordynacja oraz konsolidacja szkół wyższych 313
	17.3. Ograniczenia fuzji szkół wyższych   314
	17.4. Fale konsolidacji na świecie   318
	17.5. Warunki brzegowe powodzenia fuzji uniwersytetu   325
VI. ZARZĄDZANIE UNIWERSYTETEM PRZYSZŁOŚCI 329
18. Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe 331
	18.1. Wpływ pandemii COVID-19 na cyfryzację organizacji  331
	18.2. Skutki pandemii dla uczelni   333
	18.3. Wymuszony e-learning w pandemii   336
19. Transformacja cyfrowa uczelni   338
	19.1. Transformacja cyfrowa świata 338
	19.2. Organizacje ery cyfrowej  342
	19.3. Transformacja cyfrowa w uczelniach 347
20. Paradygmaty organizacyjne uniwersytetu  350
	20.1. Paradygmaty organizacyjne   350
	20.2. Funkcjonalistyczny paradygmat uczelni  355
	20.3. Interpretatywna wizja szkoły wyższej 357
	20.4. Krytyczny obraz uniwersytetu 359
	20.5. Postmodernistyczny uniwersytet?  360
	20.6. Analiza porównawcza paradygmatów organizacyjnych uczelni  361
Wnioski  363
Bibliografia   369
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,62 zł
17,00 zł

Praca w czasach cyfrowych platform technologicznych

Za cel monografii obrano przybliżenie uwarunkowań realizacji usług pracy za pośrednictwem cyfrowych platform technologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i natury zjawisk, ich definicji i klasyfikacji, mechanizmów funkcjonowania...
51,51 zł
59,90 zł

Platformy cyfrowe i gospodarka współdzielenia

Kolejna monografia prof. Włodzimierza Szpringera, cenionego naukowca i autora wielu książek na temat nowoczesnych technologii, jest poświęcona głównym siłom napędowym czwartej rewolucji przemysłowej. Zagadnienia związane z rozwojem sieci i tworz...
9,45 zł
10,50 zł

Zarządzanie zasobami ludzkimi w przykładach

Teorię najlepiej sprawdzać w praktyce i najlepiej jest, jeśli ta praktyka jest bardzo realistyczna. Z takim założeniem przystąpiliśmy do przygotowania tego zeszytu przykładów i zadań na nich opartych. W związku z tym wszystkie zawarte w nim opis...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka katastroficznego

Publikacja prezentuje rozwiązania w zakresie tworzenia i wprowadzania w życie systemu oraz polityki zarządzania ryzykiem jednostki samorządu terytorialnego. W książce zawarto m.in.:wskazówki dla jednostek w zakresie kształtowan...
19,98 zł
22,20 zł

Zarządzanie logistyką w administracji publicznej

Kwestią bezdyskusyjną jest, iż właściwe działanie jednostek organizacyjnych w administracji publicznej w dużej mierze zależy od sprawnegoi skutecznego działania komórek logistycznych. Jednakże w wielu wypadkach praca osób zatrudnion...
21,50 zł
25,00 zł

Cyfrowa komunikacja organizacji

Niniejsza książka wychodzi naprzeciw potrzebom badaczy komunikacji cyfrowej oraz oczekiwaniom praktyków, wykorzystujących w zarządzaniu organizacjami najnowsze rozwiązania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W oparciu o wyniki studió...
26,66 zł
31,00 zł

Zarządzanie infrastrukturalnymi projektami liniowymi

Celem pracy było opracowanie rekomendacji sprawnego i efektywnego zarządzania infrastrukturalnymi projektami liniowymi realizowanymi przez administrację w Polsce. Celem poznawczym natomiast było zapoznanie się ze specyfiką infrastrukturalnych projekt&o...
80,10 zł
89,00 zł

Zarządzanie wartością z klientem

W książce Zarządzanie wartością z klientem autor dowodzi zasadności tezy, że możliwe jest niwelowanie powiększającego się dystansu między ekonomią a naukami społecznymi, a zwłaszcza między ekonomią a humanistyką. Autor jest wyrazicielem optymizmu ...
45,00 zł
50,00 zł

Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19

Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pocią...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!