Zarządzanie w mediach
W książce omówiono teoretyczne i praktyczne aspekty strategicznego zarządzania firmami medialnymi i rozrywką. Dynamiczne zmiany i związane z nimi nowe wyzwania rynkowe wymagają od mediów długookresowego planowania oraz przewidywania trendów.
Autor podejmuje tak istotne zagadnienia jak:
zarządzanie zmianą w firmach medialnych,
analiza procesu podejmowania decyzji i ich rodzaje,
kształtowanie portfolio firm medialnych,
opracowanie planów finansowych i budżetów, decyzje dotyczące inwestycji,
marketing mediów i koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej,
wizja przyszłości mediów i rozrywki oraz kierunków rozwoju poszczególnych ich rodzajów.
W opracowaniu
przedstawiono również specyfikę mediów i przemysłów medialnych w stosunku do innych obszarów praktyk biznesowych i rynkowych.
Informacje te zostały wzbogacone licznymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki firm globalnych i krajowych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla osób zarządzających firmami medialnymi o różnym stopniu zorganizowania, od wielkich korporacji po małe innowacyjne przedsięwzięcia, jak i dla studentów, pracowników naukowych, badaczy i wszystkich osób interesujących się kulturą, komunikowaniem i mediami.
Szczególnym wymiarem problemów, z jakimi mają do czynienia media, jest - związane z ich naturą - połączenie elementów twórczych, kreatywnych z wymogami biznesu, ekonomicznej racjonalności i efektywności. Zasadniczym celem tej książki jest zwrócenie uwagi na najważniejsze w opinii autora elementy i aspekty zarządzania mediami w burzliwych czasach znaczących przemian.
Fragment Wstępu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-6322-8
- ISBN druku: 978-83-264-4477-7
- EAN: 9788326463228
- Liczba stron: 312
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 7 1. Wprowadzenie do zarządzania w mediach | str. 13 Dziedzina badań | str. 14 Praktyka akademicka | str. 20 Dorobek piśmienniczy | str. 22 Współczesne stanowiska badawcze | str. 37 2. Innowacyjność i zmiana jako rutynowa praktyka firm medialnych | str. 40 Zaangażowanie finansowe | str. 41 Wpływ struktury rynku | str. 52 Zarządzanie zmianą | str. 56 Badania nad zarządzaniem zmianą w firmach medialnych | str. 62 3. W poszukiwaniu panaceum | str. 65 Zarządzanie zawartością w mediach | str. 67 Innowacje w zawartości mediów | str. 84 Od łańcucha wartości do sieci wartości | str. 87 4. Pracownicy mediów | str. 90 Teorie zarządzania pracownikami | str. 91 Twórcy i "transformersi" | str. 98 Liderzy w firmach medialnych | str. 104 5. Podejmowanie decyzji | str. 111 Proces decydowania | str. 112 Menedżerowie są tylko ludźmi | str. 118 Decyzja autorytarna | str. 127 Decyzja eksperta | str. 127 Decyzja poprzez uśrednienie indywidualnych opinii | str. 128 Decyzja grupowa podejmowana większością | str. 128 Decyzja grupowa podejmowana przez mniejszość | str. 128 Decyzja w drodze konsensu | str. 128 Decyzja przez zaniechanie | str. 129 Decyzja klik | str. 129 6. Portfolio firm medialnych | str. 131 Zarządzanie portfolio | str. 132 Analiza portfela | str. 139 Portfolio firm medialnych | str. 148 7. Finanse firm medialnych | str. 155 Dylematy zysku i odpowiedzialności | str. 157 Plany i budżety | str. 160 Analizy i wskaźniki | str. 173 Inwestycje | str. 181 8. Marketing i komunikacja marketingowa | str. 186 Od 4P do 4C | str. 188 Analizy i badania | str. 199 Zarządzanie marką | str. 208 9. Strategie i wizje | str. 213 Firmy medialne w XXI wieku | str. 214 Wydawcy książek | str. 218 Wydawcy czasopism | str. 226 Wydawcy gazet | str. 233 Biznes filmowy | str. 240 Muzyka popularna | str. 246 Przemysł radiowy | str. 252 Przemysł telewizyjny | str. 259 Firmy internetowe - media strumieniowe | str. 270 10. Wyzwania przyszłości dla zarządzania w mediach | str. 279 Diagnoza zmian | str. 279 Oczekiwania i problemy | str. 285 Zakończenie | str. 289 Bibliografia | str. 291 Indeks | str. 303