Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Kurier 0 zł »

Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji(eBook)

Aspekty organizacyjne i psychologiczne

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2016

  • Autor: Anna Rogozińska-Pawełczyk, Izabela Warwas

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 19,95 zł
17,96
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,99 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji

Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami. Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie   9

Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   13
Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania   15
Wstęp   15
Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi   15
Globalizacja   19
Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja   22
Starzenie się społeczeństwa   23
Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników   24
Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji   28
Bibliografia   32

Rozdział II. Motywowanie pracowników   35
Wstęp   35
Motywacja i motywowanie   35
Podejścia do motywowania   36
Proces motywacyjny   38
Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne   48
Bibliografia   51

Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników   53
Wstęp   53
Istota i rodzaje zaangażowania   53
Motywowanie a zaangażowanie   57
Wynagradzanie pracowników   58
Formy wynagrodzeń   60
Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania   63
Bibliografia   66

Rozdział IV. Proces szkoleń – metody i ewaluacja   67
Wstęp   67
Zarządzanie kompetencjami   67
Inwestycje w kapitał ludzki   69
Metody i techniki szkoleniowe   70
Efekty szkoleń   75
Bibliografia   76

Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy   79
Wstęp   79
Charakterystyka poszczególnych generacji   79
Zarządzanie generacjami w miejscu pracy   82
ZZL a generacje rynku pracy   85
Jakie jest pokolenie C?   90
Bibliografia   92

Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   93
Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera   95
Wstęp   95
Wywieranie wpływu czy manipulacja?   95
Wzajemność   97
Zaangażowanie i konsekwencja   100
Społeczny dowód słuszności   103
Autorytet   105
Niedostępność   107
Huśtawka emocjonalna   108
Lubienie   109
Bibliografia   111

Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny   113
Wstęp   113
Wzajemna atrakcyjność   113
Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia   119
Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego   121
Typologia kontraktów psychologicznych   123
Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich   125
Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji   127
Bibliografia   130

Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy   131
Wstęp   131
Istota procesu komunikacji   132
Rodzaje komunikacji   134
Bariery komunikacji w miejscu pracy   137
Skuteczne komunikowanie się w organizacji   142
Bibliografia   147

Rozdział IV. Negocjacje w biznesie   149
Wstęp   149
Czym są negocjacje?   149
Typy i style negocjowania   152
Etapy negocjacji   157
Taktyki i techniki negocjacyjne   163
Bibliografia   169

Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę?   171
Wstęp   171
Pojęcie stresu   171
Predykatory stresu   177
Stres w pracy   179
Techniki radzenia sobie ze stresem   182
Bibliografia   187

CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   189

CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   201

Zakończenie   229

Informacje o autorkach   231
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Zarządzanie jakością w administracji i biznesie - Maciej Malarski: Kształtowanie wizerunku urzędu jako element zarządzania jakością relacji z klientami

Monografia Zarządzanie jakością w administracji i biznesie, pod redakcją Piotra Celeja i Michała Kaczmarczyka, jest efektem pracy zespołu badaczy, zaproszonych do realizacji projektu naukowego finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkoln...
24,00 zł

Asertywność z ludzką twarzą. Praktyka psychologii dobrej komunikacji. Ćwiczenia

Asertywność z ludzką twarzą. Książka zawiera praktyczne zasady dobrej psychologii komunikacji między ludźmi. Jest owocem prowadzonych przez wiele lat kursów z psychologii komunikacji. Sprawdza się w rozwiązywaniu konfliktów małżeńskich i ...

Współczesne problemy zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach - Damian Kocot, Małgorzata Smolarek: Wybór partnerów outsourcingowych jako determinanta wdrażania innowacji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi

Niniejsza publikacja przedstawia osiągnięcia badawcze oraz refleksję naukową pracowników naukowych z ośrodków naukowych z całej Polski. Zamieszczone w niniejszym zbiorze artykuły zawierają interesujące rozważania na temat aktualnych probl...
2,50 zł

Człowiek w relacji do zwierząt, roślin i maszyn w kulturze. T. 1: Aspekt posthumanistyczny i transhumanistyczny - 18 Ludzki robot, nieludzki człowiek. "S.N.U.F.F." (2011) Wiktora Pielewina

Prezentowana publikacja to dwutomowa monografia wieloautorska stawiająca pytanie o ludzkie „bycie z innymi”. Autorzy pokonują intelektualną drogę od humanizmu do post- i transhumanizmu z uwzględnieniem kultury w najróżniejszych konfi...
45,00 zł

Innowacyjne zarządzanie wiedzą

Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą. Publikacja ...

Zarządzanie jakością w administracji i biznesie - Michał Makowski: Analiza skuteczności reklamy z wykorzystaniem metody Ishikawy

Monografia Zarządzanie jakością w administracji i biznesie, pod redakcją Piotra Celeja i Michała Kaczmarczyka, jest efektem pracy zespołu badaczy, zaproszonych do realizacji projektu naukowego finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkoln...

Twórcza strategia organizacji

Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugi...
35,20 zł

Zarządzanie pracownikami wiedzy w procesach lifelong learning

Celem głównym niniejszego opracowania jest prezentacja problematyki zarządzania wiedzą oraz jego powiązań z zarządzaniem personelem. Wydaje się, że w XXI w. niezbędne jest wewnętrznie spójne realizowanie działań, mieszczących się w obu za...
4,00 zł

Zarządzanie współczesnymi organizacjami gospodarczymi w procesie wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodarki - Social media marketing w ochronie zdrowia – nie tylko dla pokolenia Y (Magdalena Syrkiewicz-Świtała)

Celem głównym niniejszego opracowania jest analiza i ocena współczesnych trendów występujących w skomplikowanym i złożonym procesie zarządzania organizacjami gospodarczymi, w warunkach wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodar...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!