Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji
Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami.
Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7969-940-7
- ISBN druku: 978-83-7969-281-1
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 13 Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania 15 Wstęp 15 Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi 15 Globalizacja 19 Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja 22 Starzenie się społeczeństwa 23 Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników 24 Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji 28 Bibliografia 32 Rozdział II. Motywowanie pracowników 35 Wstęp 35 Motywacja i motywowanie 35 Podejścia do motywowania 36 Proces motywacyjny 38 Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne 48 Bibliografia 51 Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników 53 Wstęp 53 Istota i rodzaje zaangażowania 53 Motywowanie a zaangażowanie 57 Wynagradzanie pracowników 58 Formy wynagrodzeń 60 Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania 63 Bibliografia 66 Rozdział IV. Proces szkoleń – metody i ewaluacja 67 Wstęp 67 Zarządzanie kompetencjami 67 Inwestycje w kapitał ludzki 69 Metody i techniki szkoleniowe 70 Efekty szkoleń 75 Bibliografia 76 Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy 79 Wstęp 79 Charakterystyka poszczególnych generacji 79 Zarządzanie generacjami w miejscu pracy 82 ZZL a generacje rynku pracy 85 Jakie jest pokolenie C? 90 Bibliografia 92 Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 93 Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera 95 Wstęp 95 Wywieranie wpływu czy manipulacja? 95 Wzajemność 97 Zaangażowanie i konsekwencja 100 Społeczny dowód słuszności 103 Autorytet 105 Niedostępność 107 Huśtawka emocjonalna 108 Lubienie 109 Bibliografia 111 Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny 113 Wstęp 113 Wzajemna atrakcyjność 113 Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia 119 Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego 121 Typologia kontraktów psychologicznych 123 Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich 125 Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji 127 Bibliografia 130 Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy 131 Wstęp 131 Istota procesu komunikacji 132 Rodzaje komunikacji 134 Bariery komunikacji w miejscu pracy 137 Skuteczne komunikowanie się w organizacji 142 Bibliografia 147 Rozdział IV. Negocjacje w biznesie 149 Wstęp 149 Czym są negocjacje? 149 Typy i style negocjowania 152 Etapy negocjacji 157 Taktyki i techniki negocjacyjne 163 Bibliografia 169 Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę? 171 Wstęp 171 Pojęcie stresu 171 Predykatory stresu 177 Stres w pracy 179 Techniki radzenia sobie ze stresem 182 Bibliografia 187 CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce 189 CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce 201 Zakończenie 229 Informacje o autorkach 231