MENU
Darmowa dostawa

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

(Miękka)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,75 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,65
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Duża liczba
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
- Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie.
- Pozostałe zamówienia realizujemy w terminie deklarowanym na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 249 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
12,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w punktach DPD
10,99 zł
0 zł
1 dzień
- InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł
0 zł
1 dzień
- ORLEN Paczka
9,99 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
0 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
0 zł
2 dni
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni

Pobranie
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
16,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
0 zł
2 dni
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

Jednym najsilniej rozwijających się nurtów teorii i praktyki zarządzania jest Business Process Management – BPM. Koncentracja na procesach biznesowych stała się koniecznością w organizacjach, które osiągając większe rozmiary, przestały je kontrolować i doskonalić. W efekcie rozwinęło się również zainteresowanie procesem wspomagającym oraz przekonanie o konieczności metodycznego, spójnego z innymi procesami w organizacji projektowania ich i doskonalenia. Jednorazowe akcje i przedsięwzięcia generują wysokie koszty, a ich skutki nie utrwalają pożądanych zmian, dlatego współczesne doskonalenie organizacji powinno odbywać się jednocześnie poprzez procesy biznesowe i wspomagające.

Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji Human Resource Management. Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego przeorientowania.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.

 Wstęp 7

1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 21
1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji 21
1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji 28
1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej 32
1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu 37

2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 41
2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi 41
2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi 44
2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi 50
2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej 54
2.5. Ocena dojrzałości procesów 60
2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych 67

3. Metodyczne aspekty badań 75
3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze 75
3.2. Zakres prowadzonych badań 78
3.3. Zastosowane metody badań. 80
3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków 81

4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków 89
4.1. Model organizacji procesowej 89
4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego 89
4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej 92
Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z.o.o. 105
4.2. Model kompetencji 108
4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji 108
4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo 113
4.2.3. Proces oceny kompetencji 117
Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International 118
4.3. Model wynagradzania 121
4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy 121
Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A. 123
4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu 129
Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska 129
4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego 136
4.4. Model procesów personalnych 140
4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych 140
Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A. 150
Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A. 154
4.4.2. Hierarchia i architektura procesów 158
Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A. 161
Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A. 173
4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów 182
Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A. 188

5. Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi 209
5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej 209
5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 216

Zakończenie 223
Bibliografia 225
Spis tabel 233
Spis rysunków 235

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

41,66 zł
69,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w organizacjach non profit

Tematem książki są stosowane współcześnie rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem w organizacjach non profit. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na ważne pytania:W jaki sposób pojmują ryzyko osoby zarządzające organizacjam...
39,98 zł
59,00 zł

Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu

Każde działanie techniczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zastosowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających oczekiwania pragmatyczne oraz wymagania skuteczności i efektywności. Adresa...
44,38 zł
69,00 zł

Wzorce projektowe w .NET Core 3 Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#

Rozpoznawanie wzorców i ich trafne stosowanie to umiejętności, które przydają się w różnych sytuacjach. Są bardzo cenne dla architektów: pozwalają na szybkie opracowanie złożonych zagadnień, ale też ułatwiają rozwiązywanie k...
79,40 zł
98,00 zł

Kluczowe mierniki dokonań (KPI) w zarządzaniu organizacją na gruncie teorii równowagi funkcjonalnej

Kluczowe mierniki dokonań (Key Performance Indicators, KPI) odgrywają wiodącą rolę w zarządzaniu różnorodnymi organizacjami. Badania pokazują, że ich potencjał - mimo ogromnej popularności oraz wprowadzenia obowiązku raportowania przez określone...
23,71 zł
31,50 zł

Organizacja Współpracy Islamskiej

Należy stwierdzić, że prezentowana książka to jedyna jak do tej pory praca tak gruntownie przedstawiająca jedną z najważniejszych organizacji świata muzułmańskiego – Organizację Współpracy Islamskiej. […] Monografia ta jest bezbłędn...
92,65 zł
109,00 zł

Organizacje międzynarodowe

Najlepszy w Polsce podręcznik w zakresie organizacji międzynarodowych. Charakterystyka, funkcjonowanie oraz zakres działalności organizacji międzynarodowych zostały przez autorów ujęte w imponujące ramy czasowe – od prekursorów współpracy w starożyt...
50,15 zł
59,00 zł

Psychologia zarządzania w organizacji

Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizac...
53,38 zł
69,00 zł

Zarządzanie projektami

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat złożonych problemów związanych z zarządzaniem projektami. Jest zarówno podręcznikiem akademickim, jak i poradnikiem dla praktyków poruszających się w tym obszarze. Główn...
52,42 zł
69,90 zł

Zarządzanie ryzykiem prawnym w bankowości

Tematyka ryzyka prawnego jest rzadko poruszana w literaturze naukowej i fachowej. Wynika to w dużym stopniu z konieczności połączenia przy jego analizie zagadnień z różnych dyscyplin. Problematyka „zarządzania ryzykiem” łączy w sobie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!