Zdrowie psychiczne uczniów – różne konteksty i odniesienia - 05 Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów
Praca ma charakter monografii zbiorowej. Jest kontynuacją książki „Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów” (Katowice 2006). Zdrowie psychiczne uczniów rozumiane jest jako zasób różnych sprawności, kompetencji, cech, mających wpływ na aktualny dobrostan uczniów. Książka obejmuje takie zagadnienia, jak: rola integracji wychowawczej, wsparcie doświadczane od nauczycieli i rodziców, pojmowanie zdrowia i choroby, postawy uczniów wobec chorujących psychicznie. Szczególne miejsce w pracy zajmują projekty programów terapeutycznych wpływających na lepsze radzenie sobie ze stresem oraz rozwój tolerancji i empatii wobec nadpobudliwości psychoruchowej, ujawniającej się w szkole.
Praca adresowana jest do psychologów i pedagogów szkolnych, także nauczycieli i wychowawców. Może być również wykorzystana przez studentów psychologii i kierunków pedagogicznych jako skrypt do zajęć ze specjalizacji wychowawczej.
- Kategorie:
- Redakcja: Maria John-Borys, Zofia Dołęga
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-226-2350-3
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Zofia Dołęga Badania nad zdrowiem psychicznym uczniów - przegląd zagadnień 7 Część I Zasoby zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia Yvona Woźniaková Wokół integracji: badania nad koncepcją zdrowia pełnosprawnych uczniów klas integracyjnych 17 Anna Worsztynowicz Wsparcie doświadczane przez dorastających ze strony nauczycieli w kontekście wsparcia doświadczanego ze strony innych osób znaczących 56 Marianna Dąbrowska-Wnuk Zaangażowanie ojca w proces edukacji w opinii gimnazjalistów 74 Bernadeta Bulla Rozumienie przez uczniów swoich powinności wobec nauczycieli 93 Część II Wybrane mechanizmy zagrożeń zdrowia psychicznego uczniów Maria John-Borys, Mirosława Szocińska Asertywność i poczucie kontroli a wczesna inicjacja seksualna uczniów139 Zofia Dołęga Poczucie samotności a sposoby radzenia sobie w sytuacjach szkolnych w kontekście autodestruktywności 154 Część III Uczniowskie reprezentacje poznawcze choroby Yvona Woźniaková Rozumienie choroby przez dzieci w wieku szkolnym - badania pilotażowe 185 Bernadeta Bulla, Alina Płonka Koncepcja choroby psychicznej u dorastających 196 Bernadeta Bulla, Alina Płonka Dorastający wobec osób chorych psychicznie 229 Część IV Projekty programów terapeutycznych Joanna Durkalec Wpływ zajęć terapeutycznych na radzenie sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u dzieci z dysleksją rozwojową 249 Maria John-Borys, Agnieszka Musiał O tolerancji i empatii wobec odmienności w profilaktyce zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 276 Summary 304 Zusammenfassung 304