Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe(Miękka)

Content and language integrated learning (CLIL). Wprowadzenie

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 49,00 zł
39,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!
Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
9,75 zł
8,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS!
GRATIS!
Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe

CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka.

Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym.

W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie).

W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji.

Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną:

  • Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa.
  • Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym.

Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Barbara Muszyńska

Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie edukacji dwujęzycznej (Universidad de Córdoba). Praca doktorska powstała pod kierunkiem prof. Eleny Gomez-Parra (Ways of Measuring the Effectiveness of Bilingual Education Programs in Primary Schools in Europe). Główne obszary zainteresowań to kształcenie językowe dzieci, CLIL (Content and Language Integrated Learning) i edukacja dwujęzyczna w Europie. Adiunkt, kierownik Pracowni Kształcenia Językowego (www.dsw.edu.pl) w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Prowadzi zajęcia z metodyki nauczania języka angielskiego oraz praktyczną naukę tego języka. Trener, dydaktyk i metodyk nauczania języka angielskiego / edukacji dwujęzycznej współpracujący z wieloma instytucjami kształcącymi nauczycieli w Polsce (m.in. ORE) i za granicą. Pedagog oraz nauczyciel języka angielskiego z 18-letnim stażem.

Posiada kwalifikacje Uniwersytetu Cambridge, CPE (Certificate of Proficiency in English), DELTA (Diploma in English Language Teaching to Adults), CELTYL (Younger Learner Extension to CELTA), uprawniające do nauczania języka angielskiego. Jest akredytowanym egzaminatorem Cambridge do egzaminów ustnych Younger Learners, KET, PET, FCE oraz CAE i Pearsona do egzaminów PTE.

Współpracowała jako trenerka i autorka materiałów językowych z wydawnictwem Pearson (współautorstwo w napisaniu nowego kursu językowego „Footprints” i zeszytów ćwiczeń dla dzieci, konsultowanie materiałów dydaktycznych wskazówek dla nauczycieli). Autorka materiałów edukacyjnych dla Wydawnictwa Macmillan.

Prowadzi stronę internetową dotyczącą edukacji dwujęzycznej w Polsce, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem: www.edukacjadwujezyczna.edu.pl .

Katarzyna Papaja

Adiunkt w Instytucie Języka Angielskiego na Uniwersytecie Śląskim.
Sprawowała także funkcję Prodziekana ds. Kierunku Filologia oraz ds. kierunku Lingwistyka dla Biznesu w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Członkini Polskiego Towarzystwa Językoznawczego.

Uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych z zakresu Językoznawstwa Stosowanego na Uniwersytecie Śląskim. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka angielskiego jako obcego oraz w nauczaniu dwujęzycznym.

Autorka kilkudziesięciu artykułów publikowanych w międzynarodowych czasopismach oraz kilku książek dotyczących nauczania dwujęzycznego, w tym książki pt. Focus on CLIL. An evaluation of Content and Language Integrated Learning in Polish Secondary Education. Współautorka raportu dotyczącego nauczania dwujęzycznego w Polsce (Profile Report - Bilingual Education (English) in Poland. Stypendystka DAAD (Akademia Pedagogiczna we Freiburgu w Niemczech ). Jej doświadczenie akademickie jak i pedagogiczne zdobyte w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Szwajcarii pozwoliło na wprowadzenie nowoczesnych metod nauczania języka angielskiego jako obcego. 

Pomysłodawczymi konferencji FOL (FOCUS ON LANGUAGE) podczas których organizuje Symposia CLIL i CLILiG. W ubiegłych latach Katarzyna Papaja była redaktorem naczelnym czasopisma naukowego LIF wydawanego przez DeGruyter. 

Inni Klienci oglądali również

Kształcenie zastępowych 1936

Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twór...

Kształcenie na odległość Podstawy dydaktyki

Książka poświęcona jest dydaktyce kształcenia zdalnego. Powstała w odpowiedzi na wzrost zainteresowania rozwojem nowoczesnych metod nauczania, które powinny być w większym niż dotąd stopniu dostosowane do potrzeb i oczekiwań młodego pokolenia. Szybk...

Odkrywamy na nowo 3 Język polski Kształcenie kulturowo-literackie i językowe Zakres podstawowy i rozszerzony

Podręcznik przeznaczony do kształcenia ogólnego do nauczania języka polskiego w szkołach ponadgimnazjalnych.Podręcznik dostosowany do wieloletniego użytku.

Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany

Idea universitas liczy sobie blisko osiemset lat, uniwersytet pojmowany jako instytucja – ponad pięćset, wydawałoby się więc, że jest to temat, w którym niewiele już zostało do powiedzenia, tymczasem wciąż mnożą się tu problemy, będące swo...

Polski krok po kroku Gry i zabawy językowe

Gry i zabawy językowe to zestaw 61 różnorodnych materiałów dydaktycznych: gier, plansz, krzyżówek, fiszek ze słowami, obrazków, kart dialogowych, puzzli, które powstały z myślą o uatrakcyjnieniu kursu języka polskiego...

Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dz...

Zintegrowany monitoring środowiska przyrodniczego

25 lat funkcjonowania Zintegrowanego Monitoringu Środowiska Przyrodniczego / 3Przedmowa / 9Andrzej KostrzewskiZintegrowany Monitoring Środowiska Przyrodniczego – 25 lat realizacji programu, znaczenie poznawcze i apl...

Językowe łamigłówki

Książka „Językowe łamigłówki” przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym . Jej zadaniem jest poznanie i utrwalenie przez uczniów klas I-III podstawowych zasad pisowni i gramatyki polskiej. Wierszowane „zapamię...

Zintegrowany mózg - zintegrowane dziecko

Przetrwaj codzienne rodzicielskie potyczki i pomóż swojej rodzinie kwitnąć. Daniel Siegel i Tina Payne Bryson stworzyli mistrzowski, przyjazny czytelnikom przewodnik, który ma pomóc dzieciom w kształceniu inteligencji em...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!