Żłobki w wybranych krajach europejskich
Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym.
The book concerns issues connected with places of care, upbringing and education of very young children. The authors show how work is organised in four such places in Greece, the Netherlands, Poland and Portugal, with particular emphasis on educating 2 and 3-year-olds. They also present new arguments in the discussion concerning the quality of nurseries in Polish and international context.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-235-4199-8
- ISBN druku: 978-83-235-4194-3
- EAN: 9788323541998
- Liczba stron: 176
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 9 Podziękowania 13 1. Wprowadzenie 15 1.1. Badania nad jakością pracy placówek dla najmłodszych dzieci 20 1.2. Organizacja badań własnych 24 1.3. Metodologia badań 25 1.4. Terminologia 32 2. Grecja 37 2.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci 37 2.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe wychowawców małego dziecka 39 2.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 41 2.4. Organizacja dnia 53 3. Holandia 63 3.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci 63 3.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe wychowawców małego dziecka 66 3.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 67 3.4. Organizacja dnia 83 4. Polska 95 4.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci 95 4.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe wychowawców małego dziecka 98 4.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 100 4.4. Organizacja dnia 111 5. Portugalia 123 5.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci 123 5.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe wychowawców małego dziecka 125 5.3. Charakterystyka wizytowanej placówki 127 5.4. Organizacja dnia 138 6. Charakterystyka placówek w perspektywie porównawczej 149 6.1. Aspekty strukturalne placówek 150 6.2. Opieka, wychowanie i edukacja 158 Uwagi końcowe 164 Bibliografia 165 Strony internetowe 170 Aneks 171 Spis fotografii 173