MENU

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Grzegorz Materna

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

Monografia zawiera omówienie uregulowań służących przeciwdziałaniu zmowom przetargowym w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym. W publikacji przedstawiona jest krytyczna analiza przyjętego w polskim systemie prawnym modelu wielotorowej odpowiedzialności antymonopolowej i karnej za zmowy przetargowe. Autor, opowiadając się zasadniczo za utrzymaniem tego modelu, uzasadnia potrzebę zmian zapewniających respektowanie zasady niedublowania się postępowań i odpowiedzialności tego samego podmiotu za ten sam czyn (ne bis in idem) oraz zasady proporcjonalności. W opracowaniu zawarto m.in.: porównanie zakresu zastosowania zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym, wskazówki dotyczące interpretacji problematycznych pojęć, wnioski de lege ferenda, aktualne krajowe i unijne orzecznictwo sądowe i administracyjne. Książka przeznaczona jest dla pracowników UOKiK i pracowników innych służb, do których kompetencji należy przeciwdziałanie zmowom, a także sędziów oraz arbitrów KIO, którzy w swojej działalności orzeczniczej poszukują zarówno teoretycznych wyjaśnień, jak i praktycznych wskazówek na temat sposobu oceny określonych zjawisk gospodarczych. Monografia zainteresuje również prawników praktyków oraz pracowników naukowych specjalizujących się w problematyce prawa gospodarczego publicznego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów    17
Wprowadzenie    21
Rozdział I	Znaczenie konkurencyjnych przetargów dla obrotu gospodarczego    43	1. Wprowadzenie    43	2. Przetarg w obrocie gospodarczym    45	2.1. Wprowadzenie    45	2.2. Przetarg jako tryb zawierania umów w świetle przepisów prawa cywilnego    45	2.3. Przetarg jako mechanizm realizacji zadań publicznych    47	2.3.1. Przepisy o zamówieniach publicznych    48	2.3.2. Wybrane inne źródła przetargów    49	3. Znaczenie (uczciwej) konkurencji dla realizacji celów przetargów    54	3.1. Wprowadzenie    54	3.2. Konkurencyjność przetargu w świetle kodeksu cywilnego    55	3.3. Uczciwa konkurencja jako ogólna zasada prawa zamówień publicznych    57	3.3.1. Prawo Unii Europejskiej    60	3.3.2. Prawo polskie    63	3.4. Konkurencja jako uzasadnienie procedur przetargowych przewidzianych w innych przepisach prawa publicznego    76	4. Ograniczenie konkurencji w przetargach jako aktualny problem dla prawidłowego obrotu gospodarczego w Polsce    78	5. Wnioski    92
Rozdział II	Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    95	1. Wprowadzenie    95	2. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji    96	2.1. Główny cel prawa ochrony konkurencji    96	2.2. Inne cele realizowane przez prawo ochrony konkurencji    98	2.3. Sprzeczność zmów przetargowych z celami prawa ochrony konkurencji    100	3. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie karnym    100	3.1. Rodzajowy przedmiot ochrony    100	3.2. Indywidualny przedmiot ochrony    103	4. Porównanie przedmiotów ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    104	4.1. Podobieństwa przedmiotów ochrony    105	4.2. Różnice przedmiotów ochrony    107	5. Wnioski    109	5.1. Częściowa zbieżność przedmiotu ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    109	5.2. Konsekwencje zbieżności przedmiotu ochrony między prawem ochrony konkurencji i prawem karnym dla interpretacji art. 305 k.k.    110	5.3. Potrzeba modyfikacji znamion bezprawności w art. 305 k.k.    112
Rozdział III	Pojęcia przetargu i przetargu publicznego na gruncie prawa ochrony konkurencji i prawa karnego    116	1. Wprowadzenie    116	2. Przetarg i przetarg publiczny w przepisach prawa    117	3. Znaczenie pojęcia przetargu dla zakresu zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji    121	3.1. Pojęcie przetargu    121	3.2. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty w doktrynie i orzecznictwie    122	3.3. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty - stanowisko własne    125	3.3.1. Aukcja    125	3.3.2. Licytacja elektroniczna    127	3.3.3. Zapytanie o cenę    128	3.3.4. Dialog konkurencyjny    129	3.3.5. Negocjacje z ogłoszeniem oraz bez ogłoszenia    129	3.3.6. Zamówienia z wolnej ręki    131	3.3.7. Partnerstwo innowacyjne    132	3.3.8. Podsumowanie    134	4. Znaczenie pojęcia przetargu publicznego dla zakresu karalności zmów przetargowych w prawie karnym    135	4.1. Pojęcie przetargu    135	4.2. Pojęcie przetargu publicznego    137	4.3. Pojęcie przetargu publicznego - stanowisko własne    141	5. Wnioski    143	5.1. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu w prawie ochrony konkurencji    144	5.1.1. Postulat interpretacyjny    144	5.1.2. Wnioski de lege ferenda    145	5.2. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu publicznego w prawie karnym    146	5.2.1. Postulat interpretacyjny    146	5.2.2. Wnioski de lege ferenda    146	5.2.3. Zakres kryminalizacji zmów przetargowych a przetargi prywatne    149
Rozdział IV	Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    151	1. Wprowadzenie    151	2. Zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję jako znamię zmowy przetargowej w prawie ochrony konkurencji    152	2.1. Wprowadzenie    152	2.2. Porozumienie    154	2.3. Porozumienia ograniczające konkurencję    160	2.3.1. Ograniczenie konkurencji na rynku właściwym    160	2.3.2. Ograniczenie konkurencji a relacje wewnątrzorganizacyjne    165	2.3.3. Cel lub skutek ograniczenia konkurencji    167	2.3.4. Wyłączenia spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję    175	2.4. Zmowa przetargowa w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję    180	2.4.1. "Kartelowe" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.    183	2.4.2. "Wertykalne" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.    190	2.4.3. "Kooperacyjne" porozumienia przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.    193	2.4.3.1. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia    194	2.4.3.2. Podwykonawstwo    197	2.4.3.3. Korzystanie z potencjału (zasobów) osoby trzeciej    199	2.4.3.4. Antymonopolowa ocena "kooperacyjnych" porozumień przetargowych    203	2.4.4. Inne niż art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k. podstawy kwalifikacji zakazanych porozumień przetargowych    218	2.4.4.1. Prawo polskie    218	2.4.4.2. Prawo Unii Europejskiej    220	2.4.5. Ocena aktualnego podejścia do zmów przetargowych w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję - ograniczenie konkurencji ze względu na cel czy skutek?    230	2.4.5.1. Uzgodnienia przetargowe niepowodujące ograniczenia konkurencji    236	2.4.5.2. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na cel    240	2.4.5.3. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na skutek    247	2.4.5.4. Porozumienia ograniczające konkurencję podlegające wyłączeniu spod zakazu    248	3. Wejście w porozumienie na szkodę beneficjenta przetargu jako znamię zmowy przetargowej w prawie karnym    250	3.1. Wprowadzenie    250	3.2. Wejście w porozumienie    253	3.2.1. Wejście w porozumienie a współsprawstwo    253	3.2.2. Wejście w porozumienie jako dokonanie uzgodnień    256	3.2.3. Brak wymogów co do formy zawarcia porozumienia    257	3.3. Treść porozumienia    259	3.3.1. Różnice między znamionami zmowy przetargowej w art. 305 § 1 i 2 k.k.    259	3.3.2. Przebieg przetargu jako przedmiot porozumienia    260	3.3.3. Treść porozumienia a rodzaje uczestników porozumienia    260	3.3.4. Treść porozumienia a inne typy przestępstw określone w art. 305 k.k.    262	3.3.5. Trudności w ustaleniu treści bezprawnego porozumienia przetargowego    264	3.3.6. Rola regulacji pozakarnych w odtwarzaniu zakresu kryminalizacji zmów przetargowych    266	3.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu    273	3.4.1. Pojęcie szkody    273	3.4.2. Charakter i rozmiar szkody    274	3.4.3. Działanie na szkodę podmiotów innych niż beneficjent przetargu    276	3.4.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu a wyrządzenie szkody    277	4. Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym - podobieństwa i różnice    281	4.1. Pojęcie porozumienia    281	4.2. Treść porozumienia    283	4.3. Cel porozumienia    286	5. Wnioski    286
Rozdział V	Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    295	1. Wprowadzenie / 295	2. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji    296	2.1. Przedsiębiorca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej    296	2.2. Odpowiedzialność przedsiębiorców za działania osób fizycznych będących ich reprezentantami    303	2.3. Odpowiedzialność antymonopolowa uczestników i organizatorów przetargu    304	2.4. Odpowiedzialność antymonopolowa a powiązania między przedsiębiorcami    307	2.5. Osoba zarządzająca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej    313	3. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie karnym    317	3.1. Osoba fizyczna jako podmiot odpowiedzialności prawnokarnej    318	3.2. Różnorodność ról pełnionych w związku z przetargiem przez podmioty odpowiedzialności karnej z tytułu zmowy przetargowej    319	3.3. Problem porozumień zawieranych przez reprezentantów przedsiębiorców lub innych podmiotów mogących oddziaływać na przebieg przetargu    321	3.4. Podmiot zbiorowy jako podmiot odpowiedzialności za czyny zabronione pod groźbą kary    323	4. Podobieństwa i różnice zakresów podmiotowych zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym    328	4.1. Udział w porozumieniu podmiotów niebędących przedsiębiorcami    328	4.2. Udział w porozumieniu osób fizycznych będących przedsiębiorcami    329	4.3. Udział w porozumieniu osób fizycznych działających na rzecz przedsiębiorców    330	4.4. Udział w porozumieniu organizatora przetargu    331	4.5. Udział w porozumieniu osób nieuczestniczących w przetargu    332	4.6. Porozumienia "wewnątrzorganizacyjne"    333	4.7. Problem odpowiedzialności następczej podmiotów zbiorowych    334	5. Wnioski    335	5.1. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie ochrony konkurencji    335	5.2. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie karnym    337	5.3. Konsekwencje podobieństwa podmiotowych zakresów zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    338
Rozdział VI	Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym    340	1. Wprowadzenie    340	2. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji    341	2.1. Obiektywny charakter odpowiedzialności przedsiębiorcy z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję    341	2.2. Co najmniej nieumyślne naruszenie jako warunek nałożenia na przedsiębiorcę kary pieniężnej z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję    342	2.3. Umyślność jako warunek antymonopolowej odpowiedzialności osoby zarządzającej    344	2.4. Ujęcie strony podmiotowej w unijnym prawie ochrony konkurencji    346	3. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie karnym    347	3.1. Umyślność lub nieumyślność jako znamiona charakteryzujące stronę podmiotową czynu zabronionego w prawie karnym    347	3.2. Znamiona charakteryzujące stronę podmiotową zmowy przetargowej w prawie karnym    349	3.3. Przesłanki odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary    351	4. Wnioski    353
Rozdział VII	Wielość podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem oraz zasady proporcjonalności    355	1. Wprowadzenie    355	2. Źródła zasady ne bis in idem w świetle prawa międzynarodowego i krajowego    356	2.1. Prawnomiędzynarodowe źródła zasady ne bis in idem    357	2.2. Źródła zasady ne bis in idem w prawie Unii Europejskiej    358	2.3. Źródła zasady ne bis in idem w prawie polskim    362	3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem    364	3.1. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle europejskiej konwencji praw człowieka i podstawowych wolności    364	3.2. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle prawa Unii Europejskiej    369	3.3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem jako polskiej zasady konstytucyjnej    371	3.4. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w odniesieniu do mechanizmów ochrony przed zmowami przetargowymi    375	4. Treść zasady ne bis in idem    381	4.1. Znaczenie pojęcia idem    382	4.2. Znaczenie pojęcia bis    385	5. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem    386	5.1. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów krajowych    388	5.1.1. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców niebędących osobami fizycznymi    388	5.1.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców będących osobami fizycznymi    390	5.1.3. Dublowanie odpowiedzialności osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, mającej status osoby zarządzającej w rozumieniu art. 4 pkt 3a u.o.k.k.    393	5.2. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów prawa Unii Europejskiej    394	5.2.1. Dublowanie odpowiedzialności jednostek organizacyjnych mających status podmiotu zbiorowego oraz przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 101 TFUE    394	5.2.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE będących osobami fizycznymi    395	5.2.3. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE mających również status przedsiębiorcy w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów    396	5.2.4. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE wskutek zastosowania wyłącznie przepisów unijnego prawa konkurencji    397	5.3. Obszary, w których nie dochodzi do dublowania odpowiedzialności    404	5.4. Kwalifikacja zbiegu podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem    406	6. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady proporcjonalności    408	7. Eliminacja niekonstytucyjnego zbiegu podstaw odpowiedzialności w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego oraz propozycji doktryny i projektów legislacyjnych    411	7.1. Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego    411	7.2. Propozycje doktryny i projekty legislacyjne    415	8. Wnioski    423	8.1. Wnioski z rozważań dotyczących wielości podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych    423	8.2. Eliminacja zbiegu podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych - uwagi de lege ferenda i wnioski de lege lata    428	8.2.1. Założenia proponowanych zmian    428	8.2.2. Propozycje zmian legislacyjnych i wnioski de lege lata    432
Rozdział VIII	Podsumowanie - wnioski oraz propozycje interpretacyjne i legislacyjne    448	1. Wprowadzenie    448	1.1. Waga problematyki zmów przetargowych oraz prawnych instrumentów przeciwdziałania tym praktykom    448	1.2. Wielotorowość prawnej interwencji służącej przeciwdziałaniu zmowom przetargowym    450	2. Zakres odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych    451	2.1. Wnioski z analizy zagadnienia    452	2.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne    457	2.2.1. Pojęcie przetargu na gruncie art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.    459	2.2.2. Pojęcie przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.    460	2.2.3. Konstrukcja przestępnej zmowy przetargowej    462	2.2.4. Przesłanka narażenia na szkodę beneficjenta przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.    463	2.2.5. Sposób oceny zmów przetargowych na gruncie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów    464	3. Wielość podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych    469	3.1. Wnioski z analizy zagadnienia    469	3.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne    472	3.2.1. Założenia formułowanych propozycji    472	3.2.2. Zbieg odpowiedzialności antymonopolowej z odpowiedzialnością karną lub odpowiedzialnością podmiotów zbiorowych    473	3.2.3. Artykuł 6 u.o.p.z.    475	3.2.4. Zbieg odpowiedzialności tzw. osób zarządzających    475	3.2.5. Zbieg odpowiedzialności przy stosowaniu prawa Unii Europejskiej    476	4. Wniosek końcowy    477
Bibliografia    479
Orzecznictwo    495
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

131,40 zł
146,00 zł

Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój, prawo, organizacja

Czwarte wydanie - cenionej w środowisku osób zajmujących się polskim szkolnictwem wyższym - publikacji zostało rozszerzone, uaktualnione i wzbogacone ilustracjami wybitnego rysownika Adama Korpaka. W publikacji omówiono najważniejsze za...
14,70 zł
21,00 zł

Wybory, prawo wyborcze, systemy wyborcze w państwach Grupy Wyszehradzkiej

„Proponujemy czytelnikowi interesującemu się państwami Grupy Wyszehradzkiej pracę poświęconą wyborom i systemom wyborczym w systemie politycznym Czech, Polski, Słowacji oraz Węgier. Kolejna monografia poświęcona fenomenowi wyborów, prawu w...
22,36 zł
26,00 zł

Pomiędzy czystym prawem a ideą polityczną. Pojęcie konstytucji w doktrynach Hansa Kelsena i Johna Rawlsa

Przemiany społeczno-ekonomiczne, kryzysy polityczne, zmiany w kulturze, nauce i technice mogą postawić prawnika oraz „zwykłego” obywatela nie tylko przed koniecznością odpowiedzi na pytanie, „co jest zgodne z konstytucją?”, ale ...
169,05 zł
241,50 zł

Regulamin pracy z komentarzem – prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika; praca zdalna; bhp; czas pracy; monitoring w miejscu pracy; rozwiązania na czas epidemii (e-book z suplementem elektronicznym)

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Gotowy do wdrożenia regulamin pracy z dokumentacją szczegółowo o...
222,30 zł
247,00 zł

Prawo zamówień publicznych. Komentarz

Komentarz zawiera kompleksowe omówienie przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, w szczególności w zakresie zmian wprowadzonych nowelizacją z 22 czerwca 2016 r. wdrażającą przepisy dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE, ...
17,91 zł
19,90 zł

Tata umie prawie wszystko

Ciepła i pełna humoru historia o najlepszym tacie świata, który umie wszystko. No, prawie wszystko… Dziecko z dumą i miłością opowiada o tym, co sprawia, że tata jest dla niego absolutnym bohaterem. Umie zrobić kanapki, prowadzić samoch&o...
91,80 zł
102,00 zł

Od Grocjusza do Laurenta. Kształtowanie się doktryny nieograniczonego immunitetu państwa w nauce prawa i orzecznictwie sądowym

W zamyśle autora niniejsza monografia, koncentrując się na wczesnym etapie krystalizacji doktryny immunitetu państwa, ma stanowić łącznik między prowadzoną współcześnie dyskusją (w której argumentacja odwołująca się do aspektó...
31,12 zł
39,90 zł

Proces karny w diagramach

„Proces karny w diagramach”. Kolejne wydanie cieszącego się wielka popularnością zbioru diagramów do nauki procesu karnego. W skład zespołu autorskiego wchodzą zarówno uznani nauczyciele akademiccy, jak i praktycy, specjaliśc...
76,50 zł
85,00 zł

Sądowa ochrona przed bezczynnością administracji publicznej

Monografia zawiera pogłębioną analizę sposobu rozumienia pojęcia bezczynności organu administracji publicznej na gruncie poszczególnych prawnych form działania administracji, a także ocenę modelu sądowej ochrony przed bezczynnością administracji...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!